Newsy

Disco polo zaczyna wchodzić do mainstreamu

2014-01-09  |  06:40
Mówi:Paweł Sztompke
Funkcja:dziennikarz, recenzent muzyczny
Firma:I Program Polskiego Radia
  • MP4
  • Disco polo przeżywa w naszym kraju renesans. Po sukcesach w latach 90.  artyści wykonujący ten gatunek triumfalnie powrócili w poprzednim i obecnym roku. Niezwykłą popularnością cieszy się także stacja telewizyjna Polo TV.  

    Według danych Nielsen Audience Measurement Polo TV jest liderem oglądalności wśród stacji muzycznych. Kanał może pochwalić się wynikiem 42 tysięcy widzów miesięcznie.
     
    Dziennikarz Polskiego Radia  Paweł Sztompke  stwierdza, że odrodzenie się muzyki disco polo jest związane z poszukiwaniem prostoty.

    Można przypuszczać, że będzie to rok disco polo. Ich telewizja jest coraz popularniejsza, a gwiazdy disco są coraz bardziej rozchwytywane. Ta muzyka jest niezwykle prosta i nie ma się tutaj na co obrażać, gdyż podobny gatunek istnieje poza Polską i nazywa się italo disco – tłumaczy Sztompke.

    Coraz popularniejsi są także artyści związani z disco polo. Zespół Weekend oraz Tomasz Niecik swoimi ostatnimi dokonaniami utorowali kolejnym wykonawcom drogę do największych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych.

    Niemcy mają swoją muzykę disco, ale ona jest gdzieś na obrzeżach podstawowej kultury, tej najważniejszej. U nas natomiast ten gatunek zaczyna powoli wchodzić do mainstreamu i jego obecność jest w dobrym tonie. Można więc powiedzieć, że na razie disco polo próbuje podbić nowe obszary, ale jeszcze mu się to nie udało – stwierdza dziennikarz.

    W sierpniu ubiegłego roku disco polo wróciło do telewizji za sprawą transmisji koncertu „Disco pod żaglami” przez Polsat. Oglądalność wyniosła 2,7 mln widzów. 

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nowe technologie

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Handel

    Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

    Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.