Newsy

Małgorzata Ohme poprowadzi program w TLC: wnoszę oko psychologiczne, inaczej patrzę na świat

2014-06-25  |  07:00
Małgorzata Ohme poprowadzi autorski program „Okiem Ohme” w stacji TLC. Dla znanej psycholog to już drugi w ostatnim czasie projekt, którego jest gospodynią. Rok temu była prowadzącą „Życia od kuchni” w stacji TVP2. Gwiazda, porównywana często do Małgorzaty Rozenek, przyznaje, że to dla niej komplement, jednak robi zupełnie inne rzeczy, związane przede wszystkim ze swoim zawodem.

To porównanie to jest dla mnie nieustające źródło komplementu i dysonansu. Małgosia jest bardzo piękną kobietą, którą podziwiam na okładkach gazet i o której lubię czytać. Zagospodarowujemy jednak inne obszary tematyczne. W mediach, mam nadzieję, funkcjonuję jednak przede wszystkim jako psycholog, czasami dziecięcy, czasami bardziej rodzinny, czasami jako psycholog dla kobiet. Jestem wybierana nie dlatego, że jestem blondynką, czy że mam może ładną buzię, tylko dlatego że wnoszę właśnie takie oko psychologiczne, że inaczej patrzę na świat, że pewnie inaczej zadaję sobie pytania i też pewnie inaczej rozmawiam z bohaterami  – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Ohme.

Psycholożkę od 23 lipca o godz. 22 widzowie stacji TLC zobaczą w nowym autorskim programie „Okiem Ohme”. Będzie to cykl reportaży pokazujący rodziny w różnych życiowych sytuacjach, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rolę kobiet.

To jest taka lupa, stąd pewnie tytuł „Okiem Ohme”, na polskie kobiety, gdzieś tam przesiana przez moje doświadczenie. To jest trochę taka obserwacja dziennikarska z myślą psychologiczną. Jestem zachwycona tym projektem, dlatego że bardzo lubię kobiety i w ogóle kobiecość jest dla mnie najciekawszym chyba zjawiskiem – może oprócz dzieci – które istnieje. W związku z tym przyglądanie się właśnie kobietom, które żyją podobnie jak ja, albo może inaczej, jest fascynujące. To jest historia też o mnie – wyjaśnia Małgorzata Ohme w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Obecnie trwają prace nad serią trzech odcinków, które są dokumentami o tym, jak żyją w Polsce kobiety, co jest dla nich ważne, czego się boją, z jakimi problemami się borykają, jak tworzą relacje. Pierwszy odcinek będzie dotyczył przygotowań i obchodzenia Pierwszej Komunii Świętej.

To będzie dokument o trzech rodzinach w Polsce. Staramy się pokazać różne rodziny. Są takie, które chcą zrobić Komunię Świętą na bogato, i są takie, które chcą zrobić na duchowo. Staramy się pokazać je i z perspektywy rodziców, dlaczego jest to dla nich takie ważne wydarzenie i czy nadal duchowe, i z perspektywy dzieci – czy w tym całym chaosie są jeszcze w stanie sobie przypomnieć w ogóle, po co jest ta uroczystość. Myślę, że są fajni bohaterowie, a jak są fajni bohaterowie, to jest ciekawy odcinek – opowiada Małgorzata Ohme.

Małgorzata Ohme jest psychologiem, prowadzi psychoterapię dla dzieci, młodzieży oraz rodzin. Jest także redaktor naczelną magazynu dla rodziców „Gaga”, a także wykładowcą w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Prywatnie ma dwoje dzieci. Oprócz programu „Życie od kuchni” (2013), prowadziła także program „Na pokuszenie” (2009) w stacji Religia.tv.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.