Wszystkie newsy
2015-03-02 | 06:50
Media
Ilona Felicjańska ćwiczy pod okiem fachowca: przygotowuje ciało do „Celebrity Splash”
Ilona Felicjańska przyznaje, że wreszcie znalazła siłę i czas na to, by popracować nad swoją sylwetką. Regularnie ćwiczy pod okiem trenera personalnego i zdradza, że chce wymodelować ciało i poprawić kondycję nie tylko dla lepszego samopoczucia, lecz także w ramach przygotowań do programu „Celebrity Splash”, w którym gwiazdy będą skakać do wody.
2015-02-19 | 06:50
Żywienie
Gwiazdy o zdrowym odżywaniu. Ewa Pacuła: obiad to nie kotlet, ziemniaki i surówka
Ewa Pacuła, Olga Borys, Beata Sadowska, Grażyna Wolszczak, Anna Krzyżanowska i Marek Kościkiewicz deklarują, że na co dzień starają się zdrowo odżywiać i układają swoje menu w zależności od potrzeb organizmu. Dobrze dopasowana dieta pozwala im utrzymać szczupłą sylwetkę i odpowiednią wagę oraz poprawia samopoczucie. Gwiazdy przyznają, że nie unikają słodyczy czy innych kalorycznych potraw, ale tak jak we wszystkim potrzebny jest umiar.
2015-02-13 | 06:40
Psychologia
Romantyczny wieczór walentynkowy może być szansą na ożywienie uczuć w długotrwałych związkach
Walentynki to szansa dla osób nieśmiałych na przełamanie obaw i wyrażenie uczuć. To także możliwość ożywienia długoletniego związku, w który wkradła się nuda. Scenariuszy na udany walentynkowy wieczór jest wiele: romantyczna kolacja, wieczór w teatrze, wyjazd tylko we dwoje, wyśpiewanie uczuć podczas karaoke. Ważne, aby wieczór ten diametralnie różnił się od innych i był bodźcem do walki z monotonią w związku. Nuda jest bowiem jedną z najczęstszych – obok zdrady, alkoholizmu jednego z partnerów i braku seksu – przyczyn rozpadu długotrwałych związków.
2015-02-11 | 06:50
Media
Macademian Girl: Norweskie reality show to świetny pomysł na nagłośnienie problemu wyzysku. Szkoda, że zrobiła się z tego nagonka na blogerów
Macademian Girl chwali norweskie reality show pokazujące wyzysk pracowników w Kambodży. Jej zdaniem dzięki udziałowi blogerów przekaz programu trafi do młodych ludzi, i to nie tylko w Norwegii. Polska blogerka nie zgadza się jednak z krytyką blogosfery modowej, jaką wywołał norweski program.
2015-02-03 | 06:45
Styl życia
W ramach projektu „Misja Przyroda” uczniowie szkół z terenów wiejskich będą poznawać parki narodowe. Ambasadorką projektu jest Beata Pawlikowska
Podczas wycieczek do parków narodowych dzieci wcielą się w rolę badaczy i korespondentów, a ich relacje z wyjazdów trafią do internetu i specjalnej gazetki. O tym, że nauka o przyrodzie jest ciekawsza, gdy teorię można sprawdzić w praktyce, będą mieli szansę przekonać się uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów z terenów wiejskich. W projekcie „Misja Przyroda”, który startuje w kwietniu, weźmie udział 140 placówek.
2015-02-03 | 06:30
Styl życia
Centrum Nauki Kopernik organizuje wieczory dla dorosłych. Można m.in. posłuchać wykładów o chemii miłości i spróbować drinków wykonanych za pomocą ciekłego azotu
Pragnienie odkrywania świata nie jest tylko domeną dzieci i młodzieży. Ciekawości nie traci się wraz z wiekiem, jednak w ferworze codziennych zajęć trudno znaleźć czas na zaspokajanie naukowej pasji. Zamiast kolejnego seansu w kinie lub serialu w telewizji można więc spędzić wieczór w Centrum , które zapewnia dobrą zabawę i niestandardowe podejście do nauki. Organizuje wieczory przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych, podczas których odbywają się warsztaty, wystawy i projekcje filmów.
2015-01-30 | 06:45
Media
Ewa Chodakowska największą inspiracją Polaków do dbania o siebie. Ufa jej znacznie więcej internautów niż Annie Lewandowskiej
Ewa Chodakowska wciąż jest najpopularniejszą trenerką w Polsce. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w internecie pojawiło się w ostatnim miesiącu dwukrotnie więcej publikacji na jej temat niż tych dotyczących Anny Lewandowskiej. Zainspirowane nią są głównie kobiety, choć pojawiają się także wzmianki ze strony mężczyzn.
2015-01-26 | 06:00
Styl życia
Samodzielne budowanie robota lub wytwarzanie prądu elektrycznego, czyli ferie w mieście dla miłośników nauki
Milion gości rocznie odwiedza warszawskie Centrum Nauki Kopernik, a w takich okresach jak ferie zimowe liczba zwiedzających rośnie. Czeka na nich siedem wystaw, laboratoria naukowe, planetarium i pracownia dla majsterkowiczów. Miłośnicy nauki i majsterkowania mogą samodzielnie wyprodukować prąd elektryczny, zbudować robota lub obejrzeć świat oczami węża.
2015-01-23 | 06:35
Psychologia
Prawie 20 proc. bogatych Polaków kupuje dobra luksusowe po to, by pokazać innym swój status materialny
Coraz więcej Polaków stać na luksusowe dobra i usługi. Zdecydowana większość z nich kupuje tego typu produkty, by cieszyć się ich jakością i niezawodnością, ale blisko 20 proc. zamożnych Polaków otacza się luksusem na pokaz. Chcą w ten sposób wyróżnić się na tle otoczenia i pokazać swój wysoki status materialny. Bogaci Polacy chętnie kupują luksusowe samochody, odzież, kosmetyki i elektronikę. Zakupów coraz częściej dokonują przez internet ze względu na wygodę i niższe ceny.
2015-01-22 | 06:30
Konsument
Co dziesiąty Polak ma dodatkowe dochody ze swoich pasji. 60 proc. chciałoby w ten sposób zarabiać
Na realizacji swoich pasji chce zarabiać 60 proc. Polaków – wynika z badania Visa Europe. 10 proc. już osiąga dodatkowe dochody dzięki swoim zainteresowaniom. Ich wysokość zależy od branży, ale średnio to 8 tys. zł rocznie. Przed przekształceniem pasji w stałą działalność gospodarczą Polaków powstrzymuje lęk przed niepowodzeniem, brakiem klientów i wysokimi kosztami.
2015-01-14 | 06:40
Styl życia
Polki marzą o równym podziale obowiązków domowych z mężem lub partnerem. Tylko 1/3 kobiet się to udaje
Udane życie rodzinne to wciąż najważniejszy z życiowych priorytetów Polek – wynika z książki „Polki. Spełnione Profesjonalistki, Rodzinne Panie Domu czy Obywatelki Świata?”. Według autorki coraz więcej kobiet odchodzi jednak od tradycyjnego wzorca rodziny i chce dzielić obowiązki domowe na równi z mężem lub partnerem. W karierze zawodowej wciąż najbardziej liczą się dla nich wysokie zarobki, nawet kosztem satysfakcji z wykonywanej pracy. Polki pragną mieć także większy wpływ na życie polityczne kraju i decyzje podejmowane przez polityków.
2015-01-09 | 06:30
Styl życia
Co trzeci Polak chciałby mieć tatuaż. Ich miłośniczkami są głównie młode kobiety
Co dziesiąty Polak ma tatuaż. Najczęściej decydują się na niego kobiety, zwłaszcza pochodzące z mniejszych miejscowości i posiadające niższe niż średnie wykształcenie. Polacy cenią sobie jednak umiar w trwałym ozdabianiu ciała, zdecydowana większość ma tylko jeden niewielki tatuaż. Wśród osób nieposiadających malunku na ciele, aż co trzecia myśli o jego zrobieniu.
2015-01-09 | 06:00
Problemy społeczne
Wolontariat coraz popularniejszy. Już co piąty Polak dobrowolnie i za darmo pomaga innym
Polacy pomagają coraz więcej, coraz chętniej i już nie tylko przy okazji takich inicjatyw jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ubiegły rok był przełomowy dla wolontariatu. Polacy zaangażowali się w nowe formy pomagania. Popularnością cieszyły się zwłaszcza wolontariat rodzinny czy e-wolontariat.
2014-12-31 | 06:05
Konsument
Większość Polaków robi noworoczne postanowienia. Dłużej niż trzy miesiące wytrwa w nich zaledwie 8 proc.
Prawie 80 proc. Polaków ma noworoczne postanowienia. W nadchodzącym roku Polacy planują schudnąć, poprawić stan zdrowia, rzucić palenie i zmienić pracę. Większość tych planów kończy się fiaskiem – z badań wynika, że tylko 8 proc. osób realizuje swoje noworoczne postanowienia. Zdaniem psychologów dzieje się tak dlatego, że brak nam samodyscypliny i gotowości do wprowadzenia zmian. Noworoczne postanowienia są jednak okazją do zmierzenia się z własnymi ograniczeniami.
2014-12-31 | 06:00
Muzyka
Polacy najczęściej bawią się na darmowych imprezach plenerowych. Na koncerty biletowane chodzą głównie pasjonaci
Rynek darmowych imprez plenerowych w Polsce wart jest setki milionów złotych – szacuje Łukasz Ratajczak, ekspert branży koncertowej. Choć za bilety nie pobierane są opłaty, to wykonawcy otrzymują wynagrodzenie, m.in. z budżetów gmin. Takie imprezy cieszą się bardzo dużą popularnością zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. To sprawia, że na biletowane koncerty jest mniej chętnych.