Newsy

Wojciech Medyński gwiazdą teatru improwizowanego

2013-10-24  |  08:50
Wojciech Medyński członkiem jedynej w Polsce profesjonalnej grupy teatralnej, która zajmuje się sztuką improwizacji. Trzy lata temu grupę Ab Ovo Teatr Improv założyła Katarzyna Michalska. która uczyła się improwizacji od światowej sławy trenera Mike’a Hughesa.

Improv to specyficzna forma teatralno-kabaretowa. To spektakl, w którym drugim aktorem jest widz i to jego sugestie decydują o przebiegu wieczoru. Wojciech Medyński przyznaje, że takie przedstawienie jest niezwykle wymagające i stresujące. Porównuje je do programu „I kto to mówi?" w TVP2.

– Ten program jest właśnie oparty na improwizacji, dostaje się sugestię, my bierzemy je od widzów, tam są przygotowane na karteczkach. Aktor wcześniej tego nie wie. Odkrywa kartki albo słyszy od widza, kogo ma zagrać, albo jaką relację ma zbudować na scenie. Nic więcej nie ma. Cały tekst idzie z aktora, z jego wyobraźni, z głowy – wyjaśnia Wojciech Medyński w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W takim przedstawieniu liczy się nie tylko doskonały warsztat aktorski, ale także poczucie humoru, refleks i błyskotliwe puenty.

– To jest aktorski skok na bungee, nie można się podeprzeć reżyserem, nie można się podeprzeć scenariuszem. To wszystko się dzieje tu i teraz - mówi aktor.

W Polsce tego rodzaju sztuka dopiero raczkuje, jednak na Zachodzie cieszy się już ogromną popularnością.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.