Newsy

Wojciech Medyński gwiazdą teatru improwizowanego

2013-10-24  |  08:50
Wojciech Medyński członkiem jedynej w Polsce profesjonalnej grupy teatralnej, która zajmuje się sztuką improwizacji. Trzy lata temu grupę Ab Ovo Teatr Improv założyła Katarzyna Michalska. która uczyła się improwizacji od światowej sławy trenera Mike’a Hughesa.

Improv to specyficzna forma teatralno-kabaretowa. To spektakl, w którym drugim aktorem jest widz i to jego sugestie decydują o przebiegu wieczoru. Wojciech Medyński przyznaje, że takie przedstawienie jest niezwykle wymagające i stresujące. Porównuje je do programu „I kto to mówi?" w TVP2.

– Ten program jest właśnie oparty na improwizacji, dostaje się sugestię, my bierzemy je od widzów, tam są przygotowane na karteczkach. Aktor wcześniej tego nie wie. Odkrywa kartki albo słyszy od widza, kogo ma zagrać, albo jaką relację ma zbudować na scenie. Nic więcej nie ma. Cały tekst idzie z aktora, z jego wyobraźni, z głowy – wyjaśnia Wojciech Medyński w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W takim przedstawieniu liczy się nie tylko doskonały warsztat aktorski, ale także poczucie humoru, refleks i błyskotliwe puenty.

– To jest aktorski skok na bungee, nie można się podeprzeć reżyserem, nie można się podeprzeć scenariuszem. To wszystko się dzieje tu i teraz - mówi aktor.

W Polsce tego rodzaju sztuka dopiero raczkuje, jednak na Zachodzie cieszy się już ogromną popularnością.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.