Newsy

Rafał Brzozowski i Natalia Lesz walczą z paleniem papierosów

2013-10-16  |  06:00

Wokalista Rafał Brzozowski jest zdecydowanym przeciwnikiem palenia, dlatego zdecydował się zostać twarzą kampanii społecznej Palenie Jest Słabe. W spocie promującym kampanię udział wzięła także Natalia Lesz.

Pal sobie człowieku, jeżeli masz taką ochotę, bo nikt tego nie będzie zabraniać. My tylko mówimy o tym, że to nie jest fajne, jest po prostu szkodliwe dla twojego zdrowia, bo to jest uzależnienie od czegoś. Ja nie lubię być gościem uzależnionym od czegokolwiek – mówi Rafał Brzozowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem muzyka wielkie koncerny nie pozwolą, żeby całkowicie zabroniono palenia, bo będą to dla firm zbyt duże straty finansowe. Brzozowskiemu wystarczy jednak, żeby choć część osób zrezygnowała z nałogu.

Jeżeli nawet kilka osób pomału przestanie palić, to jest super. Ja widzę, co się dzieje u mnie w rodzinie. Moja mama paliła, walczyłem z tym wiele, wiele lat. W końcu zdrowie zaczęło doskwierać, przestała palić i już widzę tego pozytywne rezultaty. Wujek mój palił trzydzieści kilka lat, nałogowo, rzucił z dnia na dzień i widać, że totalnie odżył. Organizm potrafi sam przestawić do zdrowego trybu życia, tylko trzeba mu dać trochę czasu – uważa piosenkarz.

Kampanię społeczną Palenie Jest Słabe  zorganizowało Stowarzyszenie MANKO i Ministerstwo Zdrowia

Palenie tytoniu jest na świecie najczęstszą przyczyną chorób układu krążenia, układu oddechowego oraz powstawania nowotworów. Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że prawie miliard mężczyzn i 250 mln kobiet na świecie to nałogowi palacze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.