News powiązane z kino

2019-03-12 | 06:00
Gry i rozrywka
Technologia dźwięku przestrzennego zwiększy realizm w grach i filmach. Pozwoli dokładnie odwzorować dźwięki, uwzględniając pozycję słuchacza News powiązane z kino

Technologia dźwięku przestrzennego zwiększy realizm w grach i filmach. Pozwoli dokładnie odwzorować dźwięki, uwzględniając pozycję słuchacza

Dzięki zastosowaniu silnika przetwarzania przestrzennego można osiągnąć u odbiorcy wrażenie bycia w centrum wydarzeń. Technologia rozwijana przez polski start-up pozwoli dokładnie zasymulować dowolne dźwięki, uwzględniając wiele aspektów, takich jak rozkład pomieszczenia, materiał budynku czy pozycja słuchacza. Rozwiązanie może znaleźć zastosowanie głównie w grach i na salach kinowych, ale skorzystać mogą z niego także architekci projektujący np. stadiony czy hale sportowe. Duże nadzieje dla dźwięku przestrzennego wiązane są również z branżą VR i AR.
więcej
2018-10-04 | 06:00
Sprzęt i gadżety
Wirtualne gogle pozwolą na powrót technologii 3D znanej z telewizorów. Wyświetlą także filmy w jakości obrazu i dźwięku z płyty Blu-ray

Wirtualne gogle pozwolą na powrót technologii 3D znanej z telewizorów. Wyświetlą także filmy w jakości obrazu i dźwięku z płyty Blu-ray

Na rynku coraz częściej pojawiają się gogle kinowe, które mają zastąpić telewizory podczas oglądania filmów. To niezależne urządzenia, które pozwolą wyświetlić materiały wideo bezpośrednio z internetu, nośników fizycznych bądź pamięci wewnętrznej. W przeciwieństwie do klasycznych gogli wirtualnej rzeczywistości do ich obsługi nie jest wymagane posiadanie konsoli albo wydajnego komputera. Wirtualne, mobilne kino 3D zastąpiło na rynku telewizory 3D, które okazały się jedynie chwilową modą.
więcej
2018-07-03 | 06:12
Gwiazdy
Rafał Mroczek: Nie mam czasu na kino. Całą uwagę wolę poświęcać córce

Rafał Mroczek: Nie mam czasu na kino. Całą uwagę wolę poświęcać córce

W Polsce zawsze pracowali reżyserzy na światowym poziomie – uważa aktor. Podkreśla, że z roku na rok rodzime produkcje osiągają coraz większe sukcesy na arenie międzynarodowej. Rafał Mroczek zachęca do obejrzenia m.in. „Zimnej wojny”, przyznając jednocześnie, że nie ma obecnie wiele czasu na bywanie w kinach. Całą uwagę koncentruje bowiem na niespełna dwuletniej córce.
więcej
2018-02-19 | 06:17
Film
Agnieszka Dygant: u Patryka Vegi oprócz ostrej narracji, straszliwych wydarzeń i kontrowersyjnych kadrów jest też duża miłość do człowieka

Agnieszka Dygant: u Patryka Vegi oprócz ostrej narracji, straszliwych wydarzeń i kontrowersyjnych kadrów jest też duża miłość do człowieka

Aktorka jest pełna uznania dla kunsztu reżyserskiego Patryka Vegi. Jej zdaniem dobry film powinien wzbudzać kontrowersje, a jednocześnie ukazywać nieprzewidywalność ludzkiej natury w zależności od okoliczności, z którymi człowiek musi się w danym momencie zmierzyć. I tak zdaniem aktorki jest właśnie w produkcjach jednego z najpopularniejszych polskich reżyserów: czasem bohaterowie są tragiczni, innym razem wręcz żenujący. Chodzi bowiem o to, by wywołać u widzów silne wrażenia, zarówno pozytywne, jak i negatywne.
więcej
2018-01-29 | 06:03
Film
Michał Żebrowski: to bardzo niedobra rzecz, że nie ma mnie w kinie

Michał Żebrowski: to bardzo niedobra rzecz, że nie ma mnie w kinie

Aktor pokłada dużo wiary w reżyserach i scenarzystach. Twierdzi, że często są oni w stanie lepiej niż sam aktor ocenić do jakiego rodzaju ról jest on już gotowy. Odtwórca roli profesora Falkowicza wierzy również, że rzetelna praca zawsze owocuje kolejnymi propozycjami zawodowymi.
więcej
2017-11-08 | 06:10
Technologie przyszłości
Branża filmowa wchodzi w wirtualną rzeczywistość. Powstają nowe technologie związane ze sposobem realizacji filmów oraz ich montażem

Branża filmowa wchodzi w wirtualną rzeczywistość. Powstają nowe technologie związane ze sposobem realizacji filmów oraz ich montażem

Branża filmowa, podobnie jak rynek gier wideo, może być jednym z głównych beneficjentów wirtualnej rzeczywistości. Technologia ta błyskawicznie się rozwija, jednak w odróżnieniu od gier branża filmowa ma problem z tworzeniem pełnowymiarowych produkcji VR. W Polsce otwarto pierwsze kino VR, jednak w jego repertuarze nie ma wielkich kinowych hitów. To przede wszystkim filmy dokumentalne i proste animacje. Adaptacja nowej technologii wymaga od filmowców kompleksowego podejścia.
więcej
2017-09-13 | 06:30
Konsument
Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł. Wciąż jednak rozwija się wolniej niż globalny

Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł. Wciąż jednak rozwija się wolniej niż globalny

W tym roku polski rynek reklamowy zanotuje nieco ponad 2-proc. wzrost, a jego wartość przekroczy 7 mld zł – wynika z prognoz firmy Zenith. Pieniądze reklamodawców wciąż najszerszym strumieniem płyną do telewizji, ale to internet jest medium, które rozwija się najszybciej. Globalny rynek rośnie szybciej niż polski. Liderem wzrostu będzie rejon Azji Pacyficznej, który do 2019 roku znacząco zmniejszy dystans od największego rynku, czyli Ameryki Północnej.
więcej
2017-05-31 | 06:37
Film
Michał Bajor chciałby grać w filmach. Od 7 lat nie otrzymał jednak żadnej propozycji

Michał Bajor chciałby grać w filmach. Od 7 lat nie otrzymał jednak żadnej propozycji

Aktor marzy, aby znowu pojawić się na dużym ekranie. Chciałby zagrać współczesną rolę np. bankowca. Od 7 lat nie otrzymał jednak żadnej propozycji filmowej. Artysta twierdzi, że wynika to z zaściankowości polskiego show-biznesu, w którym producenci filmowi nie chcą angażować aktorów zajmujących się innymi dziedzinami sztuki, np. tak jak on muzyką.
więcej
2017-02-14 | 06:30
Media i PR
Prawie połowa bywalców kin lubi wyświetlane w nich reklamy. Wolą je od telewizyjnych

Prawie połowa bywalców kin lubi wyświetlane w nich reklamy. Wolą je od telewizyjnych

Najczęściej do kina chodzą osoby młode, mające nie więcej niż 44 lata, pracujące na etacie, ze średnim lub wyższym wykształceniem. To bardzo korzystna dla reklamodawców grupa odbiorców. Prawie połowa bywalców kin deklaruje, że lubi oglądać wyświetlane przed filmami reklamy, a 39 proc. uważnie je śledzi. Dwie trzecie jest zdania, że reklamy kinowe robione są dobrze i zachęcają do zakupów.
więcej
2017-02-08 | 06:45
Teatr
Wiktor Zborowski: W teatrze to ja już naprawdę bardzo się narobiłem. Chciałbym jeszcze coś w kinie powiedzieć

Wiktor Zborowski: W teatrze to ja już naprawdę bardzo się narobiłem. Chciałbym jeszcze coś w kinie powiedzieć

Aktor wciąż nie czuje się zawodowo spełniony. Uważa, że w ciągu ponad 40-letniej kariery zawodowej zdołał się mocno wypowiedzieć jedynie w teatrze. Liczy, że otrzyma taką szansą także w kinie.
więcej
2017-02-06 | 06:55
Film
Roma Gąsiorowska: w nowym filmie odkrywam w sobie słodką, miłą panią urzędniczkę

Roma Gąsiorowska: w nowym filmie odkrywam w sobie słodką, miłą panią urzędniczkę

Aktorka gra w nowym filmie Kingi Dębskiej „Boski plan”. Twierdzi, że autorka obrazu „Moje córki krowy” to reżyserka, z którą bardzo chciała pracować. Gąsiorowska pracuje także na planie nowej produkcji TVN „Podatek od miłości”. Wciela się w niej w pracownicę urzędu skarbowego.
więcej
2017-02-06 | 06:30
Konsument
Krajowy rynek kinowy z rekordowym wynikiem. Polacy coraz częściej chodzą do kina i chętnie wybierają rodzime produkcje

Krajowy rynek kinowy z rekordowym wynikiem. Polacy coraz częściej chodzą do kina i chętnie wybierają rodzime produkcje

Rynek kinowy w Polsce bije kolejne rekordy. W 2016 roku 52 mln razy odwiedziliśmy kina. To o ponad 7 mln więcej niż w najlepszym dotychczas 2015 roku. Połowa najchętniej oglądanych filmów to polskie produkcje, sprzedano na nie 13 mln biletów. Polski rynek kinowy jest średnio nasycony, a na jedno kino przypada znacznie więcej osób niż innych krajach europejskich. Perspektywy rozwoju rynku są dobre, zwłaszcza w mniejszych miastach.
więcej
2016-12-27 | 06:55
Film
Doda założyła firmę produkującą filmy. Chce robić męskie kino

Doda założyła firmę produkującą filmy. Chce robić męskie kino

Po debiucie aktorskim Doda postanowiła zająć się produkcją filmową. Twierdzi, że jest miłośniczką męskiego kina i takie filmy będą powstawać w założonej przez nią wytwórni. Gwiazda nie rezygnuje jednak z kariery muzycznej, niedawno premierę miał teledysk do singla „Kopiuj, wklej” nagranego z zespołem Virgin.
więcej
2016-02-22 | 06:30
Media i PR
„Gwiezdne Wojny: Przebudzenie mocy” najbardziej medialną premierą filmową 2015 r. Internet pękał w szwach od ogromnej liczby reklam i memów

„Gwiezdne Wojny: Przebudzenie mocy” najbardziej medialną premierą filmową 2015 r. Internet pękał w szwach od ogromnej liczby reklam i memów

Prawdziwe przebudzenie mocy nastąpiło w social mediach dzięki premierze ostatniego epizodu „Gwiezdnych Wojen”. Kolejny odcinek sagi był z niecierpliwością oczekiwany przez fanów na całym świecie. W social mediach i w internecie film cieszył się ogromnym zainteresowaniem jeszcze przed premierą. Na jego popularności postanowili także zarobić reklamodawcy.
więcej
2015-02-23 | 06:20
Media i PR
Coraz więcej reklam w kinach. Firmy wybierają już nie tylko spoty na ekranach

Coraz więcej reklam w kinach. Firmy wybierają już nie tylko spoty na ekranach

Reklama w kinach staje się coraz popularniejsza. W ubiegłym roku – według Kantar Media – wydatki reklamodawców sięgnęły 1,6 mld zł i były o 65 proc. wyższe niż w 2013 roku. Najczęściej tę formę promocji wybierają dystrybutorzy filmowi, branża FMCG, firmy telekomunikacyjne, motoryzacyjne i banki. Reklama w kinie to już nie tylko spoty wyświetlane na ekranie, lecz także promocja w salach i holach kinowych czy na biletomatach.
więcej

Gwiazdy

Margaret: Mam ponad 10 tatuaży. Niektóre coś znaczą, a inne są efektem przedłużonej imprezy

Wokalistka lubi ozdabiać swoje ciało tatuażami i jak tłumaczy, czasem przywiązuje uwagę do ich symboliki, ale często też tatuuje sobie po prostu to, co jej się w danym momencie podoba. Na razie piosenkarka ma ponad dziesięć tatuaży i jak wspomina, powstawały one w różnych okolicznościach, czasem zupełnie spontanicznie, na przykład po dobrej imprezie.

Partner sekcji zdrowie

Film

Stefano Terrazzino: Przygotowywałem aktorów „365 dni” do zatańczenia tanga. Ta scena jest bardzo zmysłowa, zresztą jak cały film i książka

Tancerz nie kryje satysfakcji z tego, że producenci filmu „365 dni”, który jest ekranizacją powieści Blanki Lipińskiej, docenili jego kunszt i zaprosili do współpracy. Jego zadaniem było przygotowanie choreografii do jednej z kluczowych scen.

 

Ochrona środowiska

Biznes modowy walczy z plastikowymi odpadami. Do 2025 roku LPP wyeliminuje plastikowe opakowania niepodlegające recyklingowi lub kompostowaniu

Duży biznes w coraz większym stopniu włącza się w walkę z plastikiem. Dotyczy to również przemysłu odzieżowego. W sprzedaży są już ubrania wykonane z bardziej przyjaznych dla środowiska materiałów lub przetworzonych odpadów. W sklepach organizowane są także zbiórki używanej odzieży. Kolejna kwestia to zarządzanie plastikowymi odpadami. Firma LPP – jako pierwsza w Polsce – przystąpiła do inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment. Zobowiązała się, że do 2025 roku będzie w 100 proc. korzystać wyłącznie z opakowań, które nadają się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania.

Seriale

Maciej Musiał: Widzowie dzisiaj mają dosyć wysokie wymagania i lubią być traktowani jak widzowie inteligentni. I myślę, że w ten sposób traktuje ich „Pułapka”

Mimo że początkowo produkcja TVN miała być wyłącznie sześcioodcinkowym miniserialem, to wysoka oglądalność i dobre przyjęcie przez widzów przekonało twórców, aby przedłużyć „Pułapkę” na kolejny sezon. W drugiej serii są aktorzy dobrze znani z pierwszej odsłony, ale pojawi się także kilka nowych nazwisk.