Newsy

Agnieszka Hyży: Smutno mi, że koleżanki i koledzy z TVN żyją teraz w czasach sporej niepewności. Media muszą być wolne

2021-08-30  |  06:02

Prezenterka podkreśla, że przyjęta przez Sejm większością głosów ustawa „lex TVN” nie uderza tylko w wolność słowa i mediów, lecz także w dziennikarzy. Agnieszka Hyży mocno solidaryzuje się z pracownikami tej stacji, którzy obawiają się teraz o swoją przyszłość zawodową. Jej zdaniem przede wszystkim brakuje w tej sprawie wyważonego dialogu. Poza tym rządzący zamiast skupić uwagę na takich kwestiach jak walka z COVID-19, zmiany klimatyczne czy ekologia, szukają problemów tam, gdzie ich nie ma.

„Lex TVN” to jeden z gorących tematów, jakimi żyje ostatnio cała Polska. Swoje niezadowolenie działaniami PiS-u w tej sprawie głośno wyrażają dziennikarze, artyści i przedstawiciele wielu innych grup zawodowych. Również Agnieszka Hyży nie kryje oburzenia tym, że politycy ingerują w media i próbują je zawłaszczyć.

– Patrzę na to wszystko z ogromnym niepokojem, smutno mi, że koleżanki i koledzy z TVN-u żyją teraz w czasach sporej niepewności. Absolutnie podpisuję się pod tym, że media muszą być wolne, że nie mogą być zdominowane przez politykę, nieważne, kto będzie u władzy. Jesteśmy wolnym krajem, powinniśmy jak najbardziej współpracować ze wszystkimi organizacjami i instytucjami, europejskimi i światowymi, ale też powinniśmy mieć zawsze swoje zdanie i swoją w tym wszystkim suwerenność – mówi agencji Newseria Lifestyle Agnieszka Hyży.

Prezenterka podkreśla, że nie może obojętnie przejść obok burzy wokół TVN i napiętej sytuacji wokół planowanych zmian. Uważa, że działania rządzących są bardzo niestosowne. Agnieszka Hyży broni wolnych i niezależnych mediów. Uważa też, że ten konflikt uderza w każdego dziennikarza, który rzetelnie wykonuje swój zawód.

– Jestem z tych osób, które starają się zabierać głos w ważnych sprawach, które dotykają bezpośrednio mnie, i jestem absolutnie aktywnym obserwatorem całego naszego życia publicznego, tego, co się dzieje w mediach, tego, co się dzieje w Sejmie, rozumiem mechanizmy i przede wszystkim myślę o konsekwencjach. Mogę więc powiedzieć, że patrzę z dużym niepokojem na to, co się dzieje, ale największy mój niepokój budzi poziom narracji, jaki występuje z każdej ze stron i ten wszechogarniający hejt, który się wylewa – mówi prezenterka.

Jej zdaniem rządzący zamiast ingerować w media i prowokować niepotrzebne awantury, całą swoją uwagę powinni skierować w stronę tych kwestii, które mają realny wpływ na nasze życie.

– Myślę sobie, że mamy tak dużo innych problemów, jak COVID, jak problemy związane z ekologią czy z gigantycznymi problemami klimatycznymi, że powinniśmy właśnie dostrzegać te problemy tam, gdzie one rzeczywiście są, i coś z tym robić. A ja mam wrażenie, że my w Polsce cały czas skupiamy się na kłóceniu, na swoich własnych racjach i na bardzo ograniczonym myśleniu i gdzieś nam to wszystko, co naprawdę ważne w życiu, absolutnie ucieka – dodaje Agnieszka Hyży.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.