Newsy

Edyta Olszówka: staram się skupiać na teraźniejszości. Gdy robię plany mam zbyt dużo lęku, że coś nie wyjdzie

2019-02-13  |  06:55

Stopuję się, żeby nie wykraczać w przyszłość, bo ona jest czasami przerażająca – mówi aktorka. Podkreśla też, że stara się nie robić planów, nawet zawodowych, skupiając się na obecnych obowiązkach. Wybieganiu poza teraźniejszość towarzyszy bowiem zbyt wiele lęku, że coś pójdzie niezgodnie z oczekiwaniami.

Edyta Olszówka w ostatnich latach koncentruje się przede wszystkim na karierze teatralnej. Obecnie można ją oglądać w spektaklu "Jojo", w którym wciela się w postać kobiety uwikłanej w pozamałżeński romans. Jest to komedia omyłek, podejmująca jednak tak istotne tematy jak brak komunikacji między ludźmi i zamykanie się jednostek w nierealnym, wirtualnym świecie. Przedstawienie z udziałem Leszka Żurka i Michała Pieli będzie można zobaczyć w kilkunastu miastach Polski. Edyta Olszówka związana jest również z Teatrem Narodowym, gdzie występuje w czterech spektaklach: "Kotka na gorącym blaszanym dachu", "Garderobiany", "Białe małżeństwo" i "Elementarz". 

To jest przedziwny teatr, bo dosyć trudny repertuar jest tam proponowany, ale to jest jedyna szansa dla aktora, żeby uczyć się dalej, bo spotyka się naprawdę wspaniałych reżyserów i pracuje się nad bardzo dobrą literaturą, a to ma znaczenie – mówi aktorka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda ceni sztukę o charakterze rozrywkowym i możliwość dostarczania widzowi radości takimi spektaklami jak "Jojo". Jest jednak przekonana, że w obecnych czasach równie potrzebna jest refleksja, często nawet autorefleksja, a takiej dostarcza właśnie sztuka wysoka.

Myślę, że trzeba czasami coś potrząsnąć i nie wszystko musi być takie ładne,doskonałe i trendy, że jednak coś co być może nas jakoś dotyka, z czymś się nie zgadzamy, to jest szansą na to, że z tego powstaje jakiś rozwój, jakiś progres – mówi Edyta Olszówka.

Aktorka twierdzi, że koncentruje się na obecnych zobowiązaniach zawodowych i nie robi konkretnych planów. Żyje dniem dzisiejszym, przykłada wagę do teraźniejszości i stara się nie wybiegać myślami w przyszłość. Nie zawsze dobrze jej to wychodzi, stara się jednak pracować nad sobą i czerpać satysfakcję z każdego bieżącego zdarzenia w jej życiu zawodowym, w tym z wywiadów dla mediów, które dają jej szansę na poznanie ciekawego człowieka i odbycia interesującej rozmowy.

Jak planuję i oczekuję, to potem mam tylko pełno lęku i strachu, że coś nie wychodzi albo że nie jest tak jak bym chciała, żeby było. Pilnuję siebie i stopuję, żeby nie wykraczać w przyszłość, bo ona jest czasami bardzo przerażająca, jak patrzeć na ten nasz obecny świat – mówi Edyta Olszówka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.