Newsy

Agnieszka Cegielska: Japonia skradła mi serce. Byłam tam po prostu szczęśliwa

2015-04-07  |  06:55

Japończycy zaszczepili we mnie potrzebę życiowej równowagi mówi Agnieszka Cegielska, która w Kraju Kwitnącej Wiśni mieszkała blisko dwa lata. Prezenterka pogody twierdzi, że Japonia skradła jej serce. Urzekła ją przede wszystkim życzliwość mieszkańców oraz ich holistyczne podejście do ludzkiego organizmu. To w Japonii Cegielska nauczyła się słuchać swojego organizmu i dążyć do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.

– Czułam się tam po prostu szczęśliwa. Mnie tam było dobrze, dużo się od Japończyków nauczyłam. Chociaż to taki specyficzny i dosyć kontrowersyjny kraj. Zawsze mówię, że Japonia jest jak taka osobowość: 50 proc. osób, które ją odwiedza, kocha ją, a 50 proc. nie chce więcej wracać, bo jest charakterna. Trzeba ją zrozumieć, poczuć i się w niej zakochać – mówi Agnieszka Cegielska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Agnieszka Cegielska zaczynała karierę zawodową jako modelka. Dzięki temu po maturze wyjechała na dwumiesięczny kontrakt do Japonii. Kraj ten zafascynował ją jednak do tego stopnia, że postanowiła zostać tam dłużej. Prezenterka pogody nie ukrywa, że w Japonii, w której mieszkała przez ponad dwa lata, czuła się znacznie lepiej niż w Paryżu czy Londynie. Przede wszystkim ze względu na ludzi: we Francji spotkało ją niewiele życzliwości, podczas gdy mieszkańcy Japonii odnosili się do niej wyjątkowo serdecznie i uprzejmie.

– Kogokolwiek byśmy nie zapytali o pomoc, nawet jeżeli oni nic nie rozumieją po angielsku, a my nic po japońsku, oni tak jak stoją zostawią wszystko i będą trzy razy nam tłumaczyć, jak dojść np. do jakiegoś miejsca. Bo tak naprawdę tylko w Tokio oznaczenia metra są m.in. po angielsku, w pozostałych dużych miastach już nie, więc trzeba sobie jakoś radzić z tymi mapami, na których napisy wyglądają dla nas wyglądają jak kwiatki. Są niezwykle uprzejmi, niezwykle życzliwi i bardzo pomocni – mówi Agnieszka Cegielska.

Gwiazdę zachwycił także japoński stosunek do odżywiania i dbałości o organizm. Jest to holistyczne podejście polegające na uważnym obserwowaniu własnego ciała, rozumieniu mechanizmów jego działania i poszukiwaniu wewnętrznej równowagi. Cegielska zwraca uwagę na to, że w Japonii nie ma tak wielu aptek, jak w krajach Europy Zachodniej. Japończycy zamiast likwidować ból lekami, wolą poszukać jego przyczyn. Można łagodzić ból masażami stóp, najważniejsze jest jednak określenie jego podłoża, zarówno o charakterze fizycznym, jak i psychicznym. 

– Jeżeli zaczynamy chorować, jeżeli nasz organizm wysyła nam sygnał, że coś nas boli, to znaczy, że daje nam znać: „Zastanów się, zatrzymaj. I nawet, jeżeli jesteś na 42. piętrze w dużym mieście, to znaczy, że twój organizm poszukuje, potrzebuje yin i yang, jakiejś równowagi pomiędzy pracą zawodową i życiem rodzinnym. I na pewno oni we mnie to zaszczepili te kilkanaście lat temu, bo ja tam wyjechałam tuż po maturze i pielęgnuje to w sobie do dziś – mówi Agnieszka Cegielska.

Gwiazda TVN odwiedziła Japonię ponownie wraz z mężem Dariuszem Cegielskim. Marzy o kolejnym wyjeździe, aby pokazać Kraj Kwitnącej Wiśni swojemu synowi Franciszkowi. Musi jednak poczekać, aż chłopiec nieco podrośnie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.