Newsy

Beata Sadowska: nawet jeśli nie ukończę triathlonu, to i tak zwyciężę, bo podjęłam wyzwanie

2015-07-31  |  06:45

Beata Sadowska przygotowuje się do pierwszego w życiu startu w triathlonie. Gwiazda musiała się nauczyć poprawnej techniki pływania i jazdy na rowerze. Trenuje intensywnie niemal każdego dnia. Twierdzi, że nawet jeśli nie ukończy wyścigu, to i tak będzie się czułą zwyciężczynią. Najważniejsze jest bowiem samo podjęcie wyzwania.

Beata Sadowska znana jest z zamiłowania do biegania. Wielokrotnie startowała w biegach długodystansowych, pokonała aż piętnaście maratonów w Europie, Azji i Ameryce. Jest autorką książki „I jak tu nie biegać”, w której nie tylko zachęca do tej aktywności, lecz także udziela wielu porad dla początkujących biegaczy. Teraz przygotowuje się do kolejnego wyzwania, czyli startu w triathlonie. Do pokonania będzie miała blisko 2 km pływania, 90 km na rowerze i półmaraton, czyli ponad 21 km biegu – wszystko to w czasie ośmiu godzin. Gwiazda nie ukrywa, że odczuwa obawę przed takim wyzwaniem i miewa momenty zwątpienia, nie przerywa jednak treningów. 

Mam takie momenty, kiedy sobie myślę: „Matko, już chcę mieć dzień wolny”. Ale wczoraj akurat miałam dzień wolny, więc się zregenerowałam i to było bardzo przyjemne. Są wakacje teraz i ja też mam wakacje, więc mam więcej czasu na treningi. Dzięki temu, że codziennie nie nagrywam czegoś, to mam więcej czasu i mogę sobie pozwolić np. na pięciogodzinny trening – mówi Beata Sadowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarka intensywnie trenuje pływanie. Pływać umie wprawdzie od dziecka, musiała jednak poprawić technikę. Teraz nie jest już dla niej problemem pływanie kraulem przez godzinę, choć jeszcze niedawno wydawało się to niewyobrażalne. Beata Sadowska przyznaje też, że zakochała się w jeździe na rowerze. Ma profesjonalny rower, z którym zaprzyjaźniła się mimo początkowych problemów. Obecnie pokonuje na nim nawet sto kilometrów podczas jednego treningu.

Mam rower szosowy, kolarzówę, którą bardzo lubię, bardzo się z nią zaprzyjaźniłam, chociaż na początku, jak tylko na niej usiadłam, to natychmiast się wywróciłam i miałam zdartą nogę od kolana do kostki. Bo to jest rower z SPD, co oznacza, że mam buty wpięte do pedałów. I oczywiście chciałam stanąć i zapomniałam, że mam wpięte, nie wypięłam się, więc poleciałam na żwirek – mówi Beata Sadowska.

Dziennikarka przyznaje, że nie zdawała sobie sprawy z tego, jak wielką frajdę będą jej sprawiać treningi. Na początku jednak towarzyszył jej głównie strach przed ogromem wyzwania. Z czasem przerażenie przerodziło się w radość z treningów, do dziś jednak do startu w triathlonie  podchodzi z ogromną pokorą.

Nawet jeśli nie uda mi się ukończyć tego triathlonu albo nie uda mi się zmieścić w limicie, to myślę sobie, że i tak wielkim zwycięstwem jest to, że podjęłam się tego wyzwania, że zaczęłam chodzić na treningi, że zamiast jednej dyscypliny, którą oswoiłam, czyli biegania, oswoiłam dwie kolejne. Myślę, że zawsze mi się przyda dobre pływanie i fajny rower, którym będę mogła zwiedzać świat – mówi Beata Sadowska.

Dziennikarka weźmie udział w najbardziej prestiżowych zawodach triathlonowych w Polsce, czyli Herbalife Triathlon Gdynia, które odbędą się już 9 sierpnia. Oprócz niej start zapowiedziały również inne gwiazdy, m.in. Piotr Kraśko, Maciej Dowbor, Karolina Gorczyca i Kuba Wesołowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.