Newsy

Beata Sadowska stworzyła torbę z trupią czaszką wysadzaną bursztynami

2013-10-07  |  10:30
Mówi:Beata Sadowska
Funkcja:dziennikarka, prezenterka telewizyjna
  • MP4
  • Beata Sadowska, współtwórczyni toreb marki Zouza zdaje sobie sprawę, jak trudny i kapryśny jest rynek modowy,  a także jak ciężko się na nim wybić. Jednak marka Zouza rozwija się. Teraz powstaje specjalna torba z trupią czaszką wysadzaną bursztynami.

    Rozwijamy się, pojawiamy się w nowych miejscach. Teraz będziemy w serwisie DaWanda – tłumaczy Beata Sadowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Zouza cały czas się rozwija, powstają nowe projekty. Dla dziennikarki ważne jest także to, że marka bierze udział w licytacjach na cele charytatywne.

     – Powstają cały czas nowe Zouzy. Ostatnio zrobiłyśmy projekt dla miasta Gdańsk - powstanie Zouza czarna, skórzana z trupią czachą, a mózg tej czachy będzie wysadzany bursztynami. Zouza będzie licytowana na charytatywne cele, także przysłuży się do czegoś dobrego, a to najważniejsze – mówi Beata Sadowska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Zdrowie

    Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów

    Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.

    Prawo

    Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

    Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

    Ochrona środowiska

    Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

    Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.