Mówi: | Marta Kupińska |
Funkcja: | właścicielka marki Denimbox |
Dżinsy typu boyfriend oraz odsłaniające kostkę to najmodniejsze fasony w sezonie jesień-zima 2014
W jesiennej modzie królować będą kultowe już boyfriendy, które styliści proponują zestawiać zarówno z T-shirtem, jak i elegancką marynarką. Miłośniczkom klasyki projektanci proponują proste dżinsy w kolorze błękitnym lub denim. Nowością będą natomiast spodnie odsłaniające kostkę.
Spodnie odkrywające kostkę idealnie nadają się do botków lub kozaków. Jesienną modę zdominują jednak przede wszystkim dżinsy typu boyfriend, czyli szerokie, opuszczone na biodra spodnie z nieco obniżonym krokiem. Ten krój pasuje kobietom wysokim i szczupłym, styliści odradzają go natomiast paniom niższym i puszystym.
Zdaniem stylistów dżinsy typu boyfriend można nosić na wiele sposobów. Z białym T-shirtem i tenisówkami łatwo wykreować wizerunek chłopczycy. Paniom, które preferują bardziej kobiecy look, styliści radzą założyć do dżinsów koronkowy top lub elegancką marynarkę oraz buty na szpilkach.
– Krój w boyfriendach również będzie bardzo różny. Będą spodnie zapinane na chustę, ze zwężoną nogawką, spodnie bardziej dopasowane w udzie, ale z niższym stanem, a także spodnie z dziurami, przetarciami i kieszeniami – mówi Marta Kupińska, właścicielka marki Denimbox, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Dżinsy typu boyfriend podbiły świat mody w 2009 roku dzięki aktorce Katie Holmes. Dziennikarze zrobili jej zdjęcie, gdy w luźnych, nieco zbyt obszernych spodniach wychodziła z próby w teatrze. Stylizacja ta zachwyciła nie tylko projektantów, lecz także inne gwiazdy. W męskich dżinsach wkrótce zaczęły się pokazywać także Sarah Jessica Parker i Reese Witherspoon.
W sezonie jesień-zima 2014 modne będą także spodnie typu bootcut, których nogawka nieznacznie rozszerza się ku dołowi, a nawet klasyczne, proste dżinsy. Te ostatnie nosiły na pokazach jesiennych kolekcji między innymi modelki domu mody Gucci.
– Dżins został okrzyknięty ikoną popkultury XX wieku, klasycznie występuje w formie spodni. Szyje się z niego również ogrodniczki, kurtki, topy, spódnice i różne dodatki, jak portfele czy torebki, a w ostatnim sezonie także bralety – mówi Marta Kupińska.
Pierwsze dżinsy zaprojektował w drugiej połowie XIX wieku Oscar Levi Strauss. Były to ogrodniczki przeznaczone dla górników i farmerów. Do ich uszycia użyto tkaniny, z której produkowano namioty i plandeki.
Kolor torebki nie musi już odpowiadać kolorowi butów
Joanna Horodyńska: w modzie festiwalowej króluje styl boho, hippie i rock’n’roll
Moda na kalosze. Powstała nawet wersja na obcasie
Czytaj także
- 2024-04-02: Marta Wiśniewska: Otwieram kolejne filie mojej szkoły tańca. Cieszę się, że pomagają mi w tym moje dzieci
- 2024-05-23: Marta Wiśniewska: Ocieplenie klimatu jest niebezpieczne i alarmujące. Dlatego oszczędzam wodę, nie jem mięsa, segreguję śmieci i nie kupuję nowych ubrań
- 2024-03-25: Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami
- 2023-11-22: Leszek Lichota: Agata Kulesza ma dostęp do takich narzędzi aktorskich jak mało kto. Na pstryk potrafi wywołać w sobie każdą pożądaną emocję
- 2023-07-21: Marta Lech-Maciejewska: Wciąż zbyt mało się rozmawia o nowotworach. Nadal jest ogromne poczucie wstydu, wykluczenia i zamiatania tematu pod dywan
- 2022-11-21: Marta Kuligowska: Moda nie jest czymś, co spędza mi sen z powiek. Jako dziennikarz informacyjny muszę wyglądać elegancko, ale skromnie
- 2022-12-20: Marta Lech-Maciejewska: Moda jest dla mnie czymś więcej niż tylko samym ubraniem. Jest sposobem na wyrażenie siebie, to mój własny podpis, który zostawiam w świecie
- 2022-08-05: Marta Burdynowicz: Łączenie ze sobą śpiewania, aktorstwa i dubbingu jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Radość, którą dają mi te aktywności, wszystko rekompensuje
- 2022-08-25: Marta Burdynowicz: Justyna Steczkowska jest wymagająca, ale to wynika z jej profesjonalizmu. Miałyśmy kilka bardzo mądrych i ważnych dla mnie rozmów
- 2022-07-29: Marta Burdynowicz: Nie mam nic przeciwko porównywaniu mnie do Adele. To cudowna artystka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.