Newsy

Moda na dżinsowe kurtki i spodnie przerobione według własnych upodobań

2014-09-22  |  06:40
Mówi:Dorota Gutkowska
Funkcja:dyrektor generalny Grupy Wschodnioeuropejskiej i Rynków Rozwijających się - LEVI'S®
  • MP4
  • Dżinsy od ponad pół wieku są symbolem wyzwolenia i indywidualizmu. Teraz miłośnicy denimowych ubrań mogą sobie pozwolić na jeszcze większą swobodę w wyrażaniu własnej osobowości poprzez strój. Kultowa marka Levi's® wprowadza serię dodatków, które umożliwiają personalizację dżinsowych kurtek i spodni. Jako pierwsi na tę zabawę modą zdecydowali się Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki.

    Od momentu, kiedy w latach 50. dżinsy pojawiły się na ekranach kin, zaczęły się kojarzyć z buntem i wolnością. James Dean, Marlon Brando i Elvis Presley sprawili, że denimowe spodnie awansowały do rangi symbolu rewolucji dzieci kwiatów. Teraz marka Levi's®, której założyciel wynalazł najsłynniejsze spodnie świata, proponuje jeszcze większą swobodę w wyrażaniu indywidualizmu za pomocą stroju. W sklepach dostępne są już specjalne zestawy do personalizowania dżinsowych kurtek i spodni. Są to różnego rodzaju napy, łaty i akcesoria, które pozwalają przerabiać gotowe ubrania według własnych upodobań.

    – Można sprawić, by dżinsy wyglądały tak jak te, które pamiętamy z przed kilku sezonów, albo tak jak te, które widzieliśmy na zdjęciach i które inspirują nas, na przykład z lat 70., bądź puszczając wodze fantazji można zrobić z nimi cokolwiek. Ten zestaw będzie też taką zachętą dla tych, którzy nigdy nie robili takich rzeczy, tak jak większość z nas. Żeby odważyć się, zrobić coś ciekawego i z rzeczą, którą kupują z półki, by tchnąć w nią takiego nowego ducha – mówi Dorota Gutkowska, dyrektor generalny Grupy Wschodnioeuropejskiej i Rynków Rozwijających się LEVI'S®.

    Jesienna kolekcja marki ma nawiązywać do klimatu Venice Beach lat 90., a więc czasów, gdy młodzież zaczęła przerabiać dżinsy według własnego pomysłu. Wtedy pojawiły się własnoręcznie wykonane rozcięcia na kolanach, liczne przetarcia, wstawki z innych rodzajów materiałów. Jako pierwsi z możliwości tej zabawy modą skorzystali Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki.

    Patrzymy na te dżinsy, kurtki, koszule dżinsowe, które zmieniały się wraz z noszącymi je ludźmi i szukamy w nich inspiracji, po to, by opowiedzieć historię. Tak jak dzisiaj w naszych sklepach można zobaczyć kurtkę, którą wymyśliła dla siebie Agnieszka Szulim. Genialną kurtkę z frędzlami, czyli z takim po prostu dotykiem pięknej kobiety. Mamy tych produktów więcej, również w naszej masowej ofercie i dotyczy to nie tylko kurtek, lecz także dżinsów, które tniemy i wykańczamy – mówi Dorota Gutkowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki wzięli udział w polskiej edycji kampanii Live in Levi's®. Ma ona na celu pokazanie znanych osób, przerabiających produkty dżinsowe. Gwiazdy pozowały do zdjęć w ulubionych denimowych strojach w różnych miejscach Warszawy. W ten sposób Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki opowiedzieli o ważnych w ich życiu zdarzeniach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Konsument

    Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

    Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

    Teatr

    Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

    Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.