Newsy

Moda na dżinsowe kurtki i spodnie przerobione według własnych upodobań

2014-09-22  |  06:40
Mówi:Dorota Gutkowska
Funkcja:dyrektor generalny Grupy Wschodnioeuropejskiej i Rynków Rozwijających się - LEVI'S®
  • MP4
  • Dżinsy od ponad pół wieku są symbolem wyzwolenia i indywidualizmu. Teraz miłośnicy denimowych ubrań mogą sobie pozwolić na jeszcze większą swobodę w wyrażaniu własnej osobowości poprzez strój. Kultowa marka Levi's® wprowadza serię dodatków, które umożliwiają personalizację dżinsowych kurtek i spodni. Jako pierwsi na tę zabawę modą zdecydowali się Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki.

    Od momentu, kiedy w latach 50. dżinsy pojawiły się na ekranach kin, zaczęły się kojarzyć z buntem i wolnością. James Dean, Marlon Brando i Elvis Presley sprawili, że denimowe spodnie awansowały do rangi symbolu rewolucji dzieci kwiatów. Teraz marka Levi's®, której założyciel wynalazł najsłynniejsze spodnie świata, proponuje jeszcze większą swobodę w wyrażaniu indywidualizmu za pomocą stroju. W sklepach dostępne są już specjalne zestawy do personalizowania dżinsowych kurtek i spodni. Są to różnego rodzaju napy, łaty i akcesoria, które pozwalają przerabiać gotowe ubrania według własnych upodobań.

    – Można sprawić, by dżinsy wyglądały tak jak te, które pamiętamy z przed kilku sezonów, albo tak jak te, które widzieliśmy na zdjęciach i które inspirują nas, na przykład z lat 70., bądź puszczając wodze fantazji można zrobić z nimi cokolwiek. Ten zestaw będzie też taką zachętą dla tych, którzy nigdy nie robili takich rzeczy, tak jak większość z nas. Żeby odważyć się, zrobić coś ciekawego i z rzeczą, którą kupują z półki, by tchnąć w nią takiego nowego ducha – mówi Dorota Gutkowska, dyrektor generalny Grupy Wschodnioeuropejskiej i Rynków Rozwijających się LEVI'S®.

    Jesienna kolekcja marki ma nawiązywać do klimatu Venice Beach lat 90., a więc czasów, gdy młodzież zaczęła przerabiać dżinsy według własnego pomysłu. Wtedy pojawiły się własnoręcznie wykonane rozcięcia na kolanach, liczne przetarcia, wstawki z innych rodzajów materiałów. Jako pierwsi z możliwości tej zabawy modą skorzystali Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki.

    Patrzymy na te dżinsy, kurtki, koszule dżinsowe, które zmieniały się wraz z noszącymi je ludźmi i szukamy w nich inspiracji, po to, by opowiedzieć historię. Tak jak dzisiaj w naszych sklepach można zobaczyć kurtkę, którą wymyśliła dla siebie Agnieszka Szulim. Genialną kurtkę z frędzlami, czyli z takim po prostu dotykiem pięknej kobiety. Mamy tych produktów więcej, również w naszej masowej ofercie i dotyczy to nie tylko kurtek, lecz także dżinsów, które tniemy i wykańczamy – mówi Dorota Gutkowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki wzięli udział w polskiej edycji kampanii Live in Levi's®. Ma ona na celu pokazanie znanych osób, przerabiających produkty dżinsowe. Gwiazdy pozowały do zdjęć w ulubionych denimowych strojach w różnych miejscach Warszawy. W ten sposób Agnieszka Szulim i Antoni Pawlicki opowiedzieli o ważnych w ich życiu zdarzeniach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

    Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

    Problemy społeczne

    Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

    Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

    Muzyka

    Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

    Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.