Newsy

Perfumy są jednym z chętniej kupowanych prezentów

2014-01-13  |  06:40
Perfumy nadal są jednym z bardziej popularnych, ekskluzywnych prezentów. Chętnie obdarowujemy nimi nie tylko osoby bliskie. Decydując się na taki zakup, warto znać ulubiony zapach obdarowywanej osoby lub też mieć absolutną pewność, że jest zgodny z jej upodobaniami.

Nasi klienci bardzo lubią kupować zapachy na prezent. Trzeba mieć jednak świadomość, że można nie trafić. Dlatego też stosowanie zapachów w tej samej nucie jest najbezpieczniejsze radzi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Małgorzata Smelcarz z Sephory.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku, gdy decydujemy się na zrobienie takiego prezentu komuś, kogo bardzo dobrze znamy, a inaczej kiedy obdarowujemy kogoś, z kim nie mamy zażyłych stosunków. 

Jeżeli jest to nasz partner, to możemy sobie pozwolić na jakieś szaleństwo. Natomiast w momencie, kiedy jest to prezent dla osoby, z którą nasze relacje nie są takie bliskie, to warto kupić taki sam zapach, jakiego ktoś używa albo zapach, który będzie w podobnej tonacji. Czyli na przykład, jeżeli dana osoba używa zapachu świeżego, to raczej niekoniecznie proponowałabym jej intensywny czy słodki mówi Smelcarz.

Zapachy perfum można podzielić na kilka kategorii. Jednymi z najpopularniejszych są: cytrusowe, orientalne, kwiatowe, szyprowe, tytoniowo-skórzane, drzewne. Większość osób wybierając perfumy, zazwyczaj nie sprawdza do jakiej rodziny zapachów one należą, lecz testuje sam zapach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.