Newsy

Perfumy są jednym z chętniej kupowanych prezentów

2014-01-13  |  06:40
Perfumy nadal są jednym z bardziej popularnych, ekskluzywnych prezentów. Chętnie obdarowujemy nimi nie tylko osoby bliskie. Decydując się na taki zakup, warto znać ulubiony zapach obdarowywanej osoby lub też mieć absolutną pewność, że jest zgodny z jej upodobaniami.

Nasi klienci bardzo lubią kupować zapachy na prezent. Trzeba mieć jednak świadomość, że można nie trafić. Dlatego też stosowanie zapachów w tej samej nucie jest najbezpieczniejsze radzi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Małgorzata Smelcarz z Sephory.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku, gdy decydujemy się na zrobienie takiego prezentu komuś, kogo bardzo dobrze znamy, a inaczej kiedy obdarowujemy kogoś, z kim nie mamy zażyłych stosunków. 

Jeżeli jest to nasz partner, to możemy sobie pozwolić na jakieś szaleństwo. Natomiast w momencie, kiedy jest to prezent dla osoby, z którą nasze relacje nie są takie bliskie, to warto kupić taki sam zapach, jakiego ktoś używa albo zapach, który będzie w podobnej tonacji. Czyli na przykład, jeżeli dana osoba używa zapachu świeżego, to raczej niekoniecznie proponowałabym jej intensywny czy słodki mówi Smelcarz.

Zapachy perfum można podzielić na kilka kategorii. Jednymi z najpopularniejszych są: cytrusowe, orientalne, kwiatowe, szyprowe, tytoniowo-skórzane, drzewne. Większość osób wybierając perfumy, zazwyczaj nie sprawdza do jakiej rodziny zapachów one należą, lecz testuje sam zapach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.