Newsy

Agnieszka Cegielska: Japonia skradła mi serce. Byłam tam po prostu szczęśliwa

2015-04-07  |  06:55

Japończycy zaszczepili we mnie potrzebę życiowej równowagi mówi Agnieszka Cegielska, która w Kraju Kwitnącej Wiśni mieszkała blisko dwa lata. Prezenterka pogody twierdzi, że Japonia skradła jej serce. Urzekła ją przede wszystkim życzliwość mieszkańców oraz ich holistyczne podejście do ludzkiego organizmu. To w Japonii Cegielska nauczyła się słuchać swojego organizmu i dążyć do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.

– Czułam się tam po prostu szczęśliwa. Mnie tam było dobrze, dużo się od Japończyków nauczyłam. Chociaż to taki specyficzny i dosyć kontrowersyjny kraj. Zawsze mówię, że Japonia jest jak taka osobowość: 50 proc. osób, które ją odwiedza, kocha ją, a 50 proc. nie chce więcej wracać, bo jest charakterna. Trzeba ją zrozumieć, poczuć i się w niej zakochać – mówi Agnieszka Cegielska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Agnieszka Cegielska zaczynała karierę zawodową jako modelka. Dzięki temu po maturze wyjechała na dwumiesięczny kontrakt do Japonii. Kraj ten zafascynował ją jednak do tego stopnia, że postanowiła zostać tam dłużej. Prezenterka pogody nie ukrywa, że w Japonii, w której mieszkała przez ponad dwa lata, czuła się znacznie lepiej niż w Paryżu czy Londynie. Przede wszystkim ze względu na ludzi: we Francji spotkało ją niewiele życzliwości, podczas gdy mieszkańcy Japonii odnosili się do niej wyjątkowo serdecznie i uprzejmie.

– Kogokolwiek byśmy nie zapytali o pomoc, nawet jeżeli oni nic nie rozumieją po angielsku, a my nic po japońsku, oni tak jak stoją zostawią wszystko i będą trzy razy nam tłumaczyć, jak dojść np. do jakiegoś miejsca. Bo tak naprawdę tylko w Tokio oznaczenia metra są m.in. po angielsku, w pozostałych dużych miastach już nie, więc trzeba sobie jakoś radzić z tymi mapami, na których napisy wyglądają dla nas wyglądają jak kwiatki. Są niezwykle uprzejmi, niezwykle życzliwi i bardzo pomocni – mówi Agnieszka Cegielska.

Gwiazdę zachwycił także japoński stosunek do odżywiania i dbałości o organizm. Jest to holistyczne podejście polegające na uważnym obserwowaniu własnego ciała, rozumieniu mechanizmów jego działania i poszukiwaniu wewnętrznej równowagi. Cegielska zwraca uwagę na to, że w Japonii nie ma tak wielu aptek, jak w krajach Europy Zachodniej. Japończycy zamiast likwidować ból lekami, wolą poszukać jego przyczyn. Można łagodzić ból masażami stóp, najważniejsze jest jednak określenie jego podłoża, zarówno o charakterze fizycznym, jak i psychicznym. 

– Jeżeli zaczynamy chorować, jeżeli nasz organizm wysyła nam sygnał, że coś nas boli, to znaczy, że daje nam znać: „Zastanów się, zatrzymaj. I nawet, jeżeli jesteś na 42. piętrze w dużym mieście, to znaczy, że twój organizm poszukuje, potrzebuje yin i yang, jakiejś równowagi pomiędzy pracą zawodową i życiem rodzinnym. I na pewno oni we mnie to zaszczepili te kilkanaście lat temu, bo ja tam wyjechałam tuż po maturze i pielęgnuje to w sobie do dziś – mówi Agnieszka Cegielska.

Gwiazda TVN odwiedziła Japonię ponownie wraz z mężem Dariuszem Cegielskim. Marzy o kolejnym wyjeździe, aby pokazać Kraj Kwitnącej Wiśni swojemu synowi Franciszkowi. Musi jednak poczekać, aż chłopiec nieco podrośnie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.