Mówi: | Katarzyna Balashov (zastępca PR Managera IKEA) Tomek Rygalik (projektant) |
Polscy designerzy po raz pierwszy zaprojektowali meble do specjalnej kolekcji IKEA PS 2014
Kolekcję IKEA PS 2014 tworzy ponad pięćdziesiąt unikalnych produktów, zaprojektowanych przez designerów z całego świata.
– Do projektu IKEA PS 2014 zaprosiliśmy dwudziestu projektantów, w tym aż czterech Polaków. Właściwie mieli bardzo dużą swobodę w wyborze tego, co będą projektować. Jedynym ograniczeniem był motyw przewodni kolekcji, czyli „w ruchu”. Bo wszystkie te przedmioty są przeznaczone dla osób młodych duchem, które są dynamiczne, często się przeprowadzają. Projekty są lekkie, łatwe do przeniesienia i właściwie można z nami podróżować po całym świecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Balashov zastępca PR Managera IKEA.
Polscy designerzy – Krystian Kowalski, Maja Ganszyniec, Paweł Jasiewicz oraz Tomasz Rygalik – postawili na funkcjonalność i prostotę. Ich projekty nawiązują do mebli sprzed lat, a jednocześnie doskonale wpisują się w światowe trendy.
– Projektanci zaprojektowali dwa przedmioty. Jest to stolik, taki właściwie oparty na takim peerelowskim pomyśle hybrydowych mebli, czyli połączenia stolika nocnego z taką szafką na gazety i lampką. To jest projekt Tomasza Rygalika, a także sekretarzyk, który został zaprojektowany wspólnie przez trzech projektantów. Też jest takim praktycznym, lekkim meblem, który świetnie się sprawdzi w małych przestrzeniach i będzie również łatwy do przeniesienia w momencie, kiedy będziemy się wyprowadzać, zmieniać miejsce zamieszkania – wyjaśnia Katarzyna Balashov.
– Zaadresowałem kategorię, która nie istnieje, bo nie jest to kolejne krzesło, szafka, lampa, kubek czy coś, co ma swoją kategorię, i nie zaproponowałem kolejnego wcielenia rzeczy, które my już znamy, tylko coś zupełnie świeżego, ale z historycznym odniesieniem. Dla mnie oprócz tego polskiego wątku wynikającego z moich obserwacji produktów, które już zniknęły z naszej przestrzeni, bardzo ważne było to, by był to współczesny egalitarny produkt, a jednocześnie dostępny dla wielu ludzi – tłumaczy Tomasz Rygalik (projektant).
Przedmioty zaprojektowane przez Polaków, będzie można kupić w sieci sklepów IKEA na całym świecie. Kolekcja PS 2014 to już ósma taka inicjatywa szwedzkiej marki. Za każdym razem do współpracy zapraszana jest inna grupa projektantów.
– Co pewien czas przygotowujemy kolekcje specjalne. Najnowsza kolekcja IKEA PS 2014 „W ruchu” też jest przykładem właśnie takiego dopisku do naszego stałego asortymentu – stąd właśnie nazwa PS (Postscriptum), są to wyjątkowe, designerskie przedmioty zaprojektowane przez projektantów, którzy nie współpracują z nami na stałe, tylko zostali specjalnie zaproszeni do tego projektu – dodaje Katarzyna Balashov.
Czytaj także
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-11: Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-12-18: Edyta Herbuś: Maciej Zień jest bardzo twórczą, ale też trochę nienasyconą osobą. Życzę mu, żeby potrafił się na chwilę zatrzymać po wielkim sukcesie jego kolekcji
- 2023-03-02: Boom w e-handlu przyspieszył automatyzację w logistyce. Zamówienia internetowe coraz częściej są kompletowane przez roboty [DEPESZA]
- 2023-02-08: Katarzyna Zdanowicz: Gama kolorów i fasonów odpowiednich na wizję się zmienia. Po kilkunastu latach pracy w telewizji już nie mam ochoty na granatowe marynarki
- 2022-11-15: Dorota Goldpoint: Zaczynam podbijać amerykański rynek mody. Suknie przygotowane dla Agaty Dudy zrobiły furorę podczas ważnej międzynarodowej gali w Waszyngtonie
- 2022-11-18: Gosia Baczyńska: 25 lat mojej działalności to był bardzo ekscytujący, morderczy czas, ale też pełen sukcesów. Już nie przejmuję się tym, jak moja kolekcja zostanie odebrana
- 2022-09-05: Monika Richardson: Kocham dobre materiały jak wełnę czy jedwab. Kolory muszą być jednolite, jak najmniej łączek, kwiatków, kwadracików
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.