Newsy

Sergiusz Osmański (Sephora): dobry makijażysta powinien umieć wykreować nowe spojrzenie i pokazać wizerunek osoby w zupełnie innej stylizacji

2016-09-19  |  06:40
Mówi:Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora

Anna Galińska, główna makijażystka Sephora

Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd

  • MP4
  • Dobry makijażysta to rzemieślnik od opakowań twarzy, który potrafi wykreować nowe spojrzenie na ich proporcje – mówi  Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora. Każdy, kto chce być w tym zawodzie profesjonalistą, powinien znać tajniki makijażu i stylizacji oraz na bieżąco śledzić obowiązujące trendy i nowinki kosmetyczne. Ważne jest również podejście do klientów. Tutaj liczy się otwartość, wyrozumiałość, a przede wszystkim pokora.  

    Każda twarz wymaga innego makijażu. To, co u jednych trzeba podkreślić, u innych – zatuszować. Aby efekt końcowy był zadowalający, trzeba również wziąć pod uwagę okoliczności, w jakich makijaż zostanie zaprezentowany, rodzaj oświetlenia i całość stylizacji.

    W mojej szkole mówiono, że dobry makijażysta to taki rzemieślnik od opakowań twarzy, który rzeczywiście jest w stanie wykreować nowe spojrzenie na proporcje w twarzy modela, modelki i dzięki temu pokazać jego wizerunek w zupełnie innej stylizacji – mówi agencji Newseria Lifestyle Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

    Makijażysta pracuje z ludźmi, dlatego powinien być otwarty, cierpliwy, wyrozumiały i kontaktowy.

     – Najważniejsza jest pokora. Nie możemy tutaj mówić o żadnym gwiazdorzeniu, niezależnie od tego, czy pracuje  się z celebrytami, czy z klientami w perfumerii. Najważniejsze jest zadowolenie osoby, której makijaż został wykonany – podkreśla Sergiusz Osmański.

    Anna Galińska – główna makijażystka Sephora przyznaje, że charakter jej pracy pozwala na kreatywność, ale też wymaga stuprocentowej wydajności.

    Bycie makijażystą w Sephora to dla mnie spełnienie wszelkich marzeń. Ta rola jest jednak wielowarstwowa. Bo z jednej strony oczywiście malujemy, dzielimy się wiedzą na temat pielęgnacji twarzy, a z drugiej strony jednak jesteśmy też trochę psychologami. Zanim bowiem klientka trafi pod nasz pędzel musimy z nią trochę porozmawiać, odstresować, a czasem być po prostu lekarzem dusz – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.

    Patrycja Dobrzeniecka pracowała już między innymi z ekipą Madonny czy  Charlim le Mindu – kreatorem wizerunku Lady Gagi i Lany del Rey. Ma na swoim koncie okładki dla wszystkich liczących się magazynów w Polsce oraz niezliczone pokazy mody.

    To jest ciężka praca, 24/h niemalże, bo to nie jest tylko wykonanie makijażu, zamykam kuferek, wracam po sesji do domu i zajmuję się swoim życiem. Trzeba śledzić trendy, być na bieżąco z tym, co się dzieje, oglądać projektantów zagranicznych i polskich, czytać książki, edukować się. I nie ukrywam, że bardzo ważne jest wykształcenie, najlepiej artystyczne – podkreśla Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd.

    Najlepsi makijażyści mogą ubiegać się o tytuł Make Up Master. W tym roku najlepszą spośród 150 osób okazała się Monika Kwiecień, która w nagrodę pojedzie na roczne stypendium we Francji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Media

    Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą

    Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.

    Finanse

    Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

    Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.