Mówi: | Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Anna Galińska, główna makijażystka Sephora Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd |
Sergiusz Osmański (Sephora): dobry makijażysta powinien umieć wykreować nowe spojrzenie i pokazać wizerunek osoby w zupełnie innej stylizacji
Dobry makijażysta to rzemieślnik od opakowań twarzy, który potrafi wykreować nowe spojrzenie na ich proporcje – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora. Każdy, kto chce być w tym zawodzie profesjonalistą, powinien znać tajniki makijażu i stylizacji oraz na bieżąco śledzić obowiązujące trendy i nowinki kosmetyczne. Ważne jest również podejście do klientów. Tutaj liczy się otwartość, wyrozumiałość, a przede wszystkim pokora.
Każda twarz wymaga innego makijażu. To, co u jednych trzeba podkreślić, u innych – zatuszować. Aby efekt końcowy był zadowalający, trzeba również wziąć pod uwagę okoliczności, w jakich makijaż zostanie zaprezentowany, rodzaj oświetlenia i całość stylizacji.
– W mojej szkole mówiono, że dobry makijażysta to taki rzemieślnik od opakowań twarzy, który rzeczywiście jest w stanie wykreować nowe spojrzenie na proporcje w twarzy modela, modelki i dzięki temu pokazać jego wizerunek w zupełnie innej stylizacji – mówi agencji Newseria Lifestyle Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.
Makijażysta pracuje z ludźmi, dlatego powinien być otwarty, cierpliwy, wyrozumiały i kontaktowy.
– Najważniejsza jest pokora. Nie możemy tutaj mówić o żadnym gwiazdorzeniu, niezależnie od tego, czy pracuje się z celebrytami, czy z klientami w perfumerii. Najważniejsze jest zadowolenie osoby, której makijaż został wykonany – podkreśla Sergiusz Osmański.
Anna Galińska – główna makijażystka Sephora przyznaje, że charakter jej pracy pozwala na kreatywność, ale też wymaga stuprocentowej wydajności.
– Bycie makijażystą w Sephora to dla mnie spełnienie wszelkich marzeń. Ta rola jest jednak wielowarstwowa. Bo z jednej strony oczywiście malujemy, dzielimy się wiedzą na temat pielęgnacji twarzy, a z drugiej strony jednak jesteśmy też trochę psychologami. Zanim bowiem klientka trafi pod nasz pędzel musimy z nią trochę porozmawiać, odstresować, a czasem być po prostu lekarzem dusz – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.
Patrycja Dobrzeniecka pracowała już między innymi z ekipą Madonny czy Charlim le Mindu – kreatorem wizerunku Lady Gagi i Lany del Rey. Ma na swoim koncie okładki dla wszystkich liczących się magazynów w Polsce oraz niezliczone pokazy mody.
– To jest ciężka praca, 24/h niemalże, bo to nie jest tylko wykonanie makijażu, zamykam kuferek, wracam po sesji do domu i zajmuję się swoim życiem. Trzeba śledzić trendy, być na bieżąco z tym, co się dzieje, oglądać projektantów zagranicznych i polskich, czytać książki, edukować się. I nie ukrywam, że bardzo ważne jest wykształcenie, najlepiej artystyczne – podkreśla Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd.
Najlepsi makijażyści mogą ubiegać się o tytuł Make Up Master. W tym roku najlepszą spośród 150 osób okazała się Monika Kwiecień, która w nagrodę pojedzie na roczne stypendium we Francji.
Czytaj także
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2022-10-13: Edyta Herbuś: Jak jest wielka premiera, to cały team pracuje nad moją fryzurą czy makijażem. Ale często szykuję się sama – to pobudza moją kreatywność
- 2022-04-05: Daria Ładocha: Warsztaty makijażu w szkole są jakimś nieporozumieniem. Niepojęte jest zachęcanie 13-letnich dziewczynek, by zostały ambasadorkami marki kosmetycznej
- 2021-10-13: Karolina Pilarczyk: Nie jestem osobą, która spędza godziny przed lustrem. Wieczorowy makijaż na wielkie wyjścia zajmuje mi 15 minut
- 2021-10-01: Karolina Pilarczyk: W czasie pandemii musiałam nauczyć się malować i czesać. Nagle dresy stały się seksowną stylizacją
- 2021-07-14: Aleksandra Sworowska: To Kuba Wojewódzki był powodem, dla którego powróciłam do mediów i miałam taki romans z telewizją
- 2021-03-04: W kwietniu możliwe duże zmiany w ubezpieczeniach społecznych. Rząd pracuje nad ustawą, która ma usprawnić rozliczenia płatników z ZUS-em
- 2020-05-20: Kamila Szczawińska: Zupełnie zrezygnowałam z makijażu. Już nie pamiętam, ile lat nie nakładałam na twarz podkładu
- 2020-04-22: W makijażu warto hołdować zasadzie „mniej znaczy więcej”. Minimum wysiłku, minimum kosmetyków, a maksimum efektu i naturalności
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.