Newsy

Teresa Rosati: Córka jest dla mnie inspiracją. Dzięki niej mogłam zobaczyć Nicole Kidman czy Helen Mirren

2015-07-10  |  06:55

Teresa Rosati dzięki córce Weronice może z bliska obserwować kreacje hollywoodzkich gwiazd na czerwonym dywanie. Projektantka dzięki temu wie, jakie fasony i materiały są modne i inspiruje się tym podczas tworzenia własnych kolekcji. Jej zdaniem w Polsce gwiazdy wciąż nie wiedzą, jak ubrać się na czerwony dywan.

Córka jest dla mnie wspaniałym źródłem inspiracji. Przebywając blisko niej, rozwijam się zawodowo. Dzięki niej miałam okazje widzieć wspaniałe kreacje hollywoodzkich gwiazd takich jak Nicole Kidman czy Helen Mirren. To jest dla mnie istotna informacja, jaki rodzaj tkaniny i jaki fason dobrze się prezentuje np. na zdjęciach, bo zupełnie inaczej to wygląda na żywo – mówi Teresa Rosati w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Projektantka przyjeżdżając do córki do Los Angeles, ma także okazję odwiedzać wystawy związane z filmem i modą. Była między innymi w Muzeum Sztuki Filmowej.

Mogłam tam zobaczyć wspaniałą wystawę oryginalnych kostiumów z filmów Chaplina i legendarną wspaniałą sukienkę Marylin Monroe, wypożyczoną przez obecnego właściciela – wspomina Teresa Rosati.

Jej zdaniem polskie gwiazd  na czerwonym dywanie wciąż odbiegają poziomem od tych światowych.

Brakuje nam wyrównanego i profesjonalnego podejścia do idei czerwonego dywanu i stroju na czerwony dywan. Są sytuacje, kiedy kobiety są overdressed, czyli zakładają wielkie suknie z przepastnymi dekoltami i ciągnącymi się trenami, a obok widać kogoś, kto przychodzi w T-shircie i spodniach dresowych – mówi projektantka.

Teresa Rosati projektuje kreacje wieczorowe i ślubne. Córka Weronika jest ambasadorką marki. Obecnie przebywa na planie filmowym „USS Indianapolis: Men of Courage”, gdzie gra żonę głównego bohatera Charlesa Butlera, w którego postać wcielił Nicolasa Cage. Zdjęcia kręcone są w Alabamie. Projektantka zdradza, że wakacje spędzi z córką.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Media

Finanse

Ponad 70 proc. Polaków najbardziej obawia się braku dostępu do opieki zdrowotnej. Prywatne ubezpieczenie zdrowotne posiada już 3,5 mln osób

Po I połowie tego roku prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym było objętych już 3,5 mln Polaków. To 15-proc. wzrost rok do roku – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Do tego wzrostu popularności przyczyniła się pandemia COVID-19, która dodatkowo spotęgowała obawy Polaków związane z utratą zdrowia i brakiem dostępu do opieki lekarskiej. Pakiety medyczne to dziś najpopularniejszy benefit w polskich firmach – korzysta z niego ponad 70 proc. pracowników.

Infrastruktura

70 proc. budynków mieszkalnych w Polsce jest nieefektywnych energetycznie. Ich kompleksowa renowacja może napędzić gospodarkę i stworzyć kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy

W Polsce aż 70 proc. spośród 5 mln domów jednorodzinnych nie spełnia standardów efektywności energetycznej. W rezultacie roczne koszty ogrzewania typowego domu o powierzchni 118 mkw., wyposażonego w kocioł węglowy oraz stare drzwi i okna, sięgają w tej chwili ok. 6,5 tys. zł. Po modernizacji, ociepleniu i wymianie stolarki ten koszt mógłby spaść nawet do 1,8 tys. zł rocznie – oszacowali analitycy w raporcie „Fala renowacji szansą na rozwój Polski po pandemii”. Wynika z niego także, że w Polsce powszechna termomodernizacja budynków mieszkalnych – wymuszona unijną strategią – mogłaby się stać motorem napędowym krajowej gospodarki po pandemii i stworzyć nawet kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy.