Mówi: | Katarzyna Czech |
Funkcja: | menadżer |
Firma: | perfumeria Mon Credo |
Perfumy unisex są bardziej trwałe niż zapachy typowo damskie i męskie
Coraz więcej zapachów unisex pojawia się na rynku kosmetycznym. Ich produkcją zajmują się zazwyczaj firmy niszowe. Zapachy te mają zarówno nuty damskie, jak i męskie. Przewagą zapachów unisex nad perfumami damskimi i męskimi jest większa trwałość, ponieważ do ich produkcji używa się naturalnych ekstraktów.
Perfumy unisex są połączeniem damskich i męskich nut zapachowych, dzięki temu pasują one zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Uniwersalna receptura sprawia, że wkrótce perfumy unisex mogą stać się najbardziej pożądanymi zapachami na rynku.
– Moim zdaniem zapachy unisex są zdecydowaną przyszłością. Coraz więcej powstaje perfumerii konceptualnych albo perfumerii niszowych, które w ogóle nie stosują podziału na zapachy damskie i męskie. Wchodzi się do perfumerii i kieruje się swoim węchem, a nie po prostu tym, czy jest to zapach damski i męski – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Czech, menadżer perfumerii Mon Credo.
Oprócz uniwersalnego zapachu perfumy unisex cechuje większa trwałość od perfum damskich i męskich. Wynika to z użycia innych składników, które nie są dodawane do reszty perfum. Zapachy unisex zawierają zarówno nuty damskie, jak i męskie, jednak wzbogacone są o naturalne ekstrakty, które zachowują trwałość produktu na skórze.
– Mężczyźni w zapachach damsko-męskich szukają przede wszystkim inności, czegoś, co będzie ich odróżniało od zapachów typowo męskich. Kobiety odwrotnie. W zapachach unisex znajdziemy zarówno wetiwer [gatunek tropikalnej trawy – przyp.red.], jak i na przykład białe kwiaty. Wetiwer jest w typowo męskich zapachach, natomiast białe kwiaty najczęściej w zapachach damskich – tłumaczy Katarzyna Czech.
Zapachy unisex są coraz bardziej popularne, jednak częściej produkują je marki niszowe. Marki o ugruntowanej pozycji na rynku skupiają się na podziale między zapachami męskimi i damskimi.
Czytaj także
- 2020-07-10: Sandra Kubicka: Jeszcze nie widziałam, żeby jakaś kobieta na polskim rynku stworzyła perfumy. Lubię robić rzeczy, których inni nie robią, i zawsze stawiam sobie poprzeczkę wysoko
- 2020-07-28: Sandra Kubicka: Podążam drogą Jennifer Lopez. Gdy przejdę na emeryturę, chciałabym opisać moje życie w książce
- 2020-01-24: Sandra Kubicka: Dopóki nie będę miała swoich perfum, nie uważam się za gwiazdę
- 2018-02-27: Małgorzata Kożuchowska: Od dzieciństwa fascynowały mnie zapachy. Natomiast malować zaczęłam się stosunkowo późno
- 2016-04-11: Radosław Majdan stworzył kolejne perfumy dla mężczyzn. Jeszcze w tym roku pojawi się zapach dla kobiet
- 2016-05-05: Radosław Majdan: mężczyźni dbają o wygląd głównie, aby podobać się kobietom
- 2016-01-13: Dorota Goldpoint stworzyła własne perfumy. To zapach dla silnych i pewnych siebie kobiet
- 2015-12-29: Sztuka perfumowania ciała znana była już w starożytności. Początkowo służyła celom religijnym
- 2015-10-14: Krajowy rynek kosmetyczny wart jest 3,4 mld euro. Polska liderem na skalę europejską
- 2015-08-21: Agnieszka Kaczorowska stworzyła własne perfumy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.