Newsy

Dżinsy typu boyfriend oraz odsłaniające kostkę to najmodniejsze fasony w sezonie jesień-zima 2014

2014-08-06  |  06:30

W jesiennej modzie królować będą kultowe już boyfriendy, które styliści proponują zestawiać zarówno z T-shirtem, jak i elegancką marynarką. Miłośniczkom klasyki projektanci proponują proste dżinsy w kolorze błękitnym lub denim. Nowością będą natomiast spodnie odsłaniające kostkę.

Spodnie odkrywające kostkę idealnie nadają się do botków lub kozaków. Jesienną modę zdominują jednak przede wszystkim dżinsy typu boyfriend, czyli szerokie, opuszczone na biodra spodnie z nieco obniżonym krokiem. Ten krój pasuje kobietom wysokim i szczupłym, styliści odradzają go natomiast paniom niższym i puszystym.

Zdaniem stylistów dżinsy typu boyfriend można nosić na wiele sposobów. Z białym T-shirtem i tenisówkami łatwo wykreować wizerunek chłopczycy. Paniom, które preferują bardziej kobiecy look, styliści radzą założyć do dżinsów koronkowy top lub elegancką marynarkę oraz buty na szpilkach.

Krój w boyfriendach również będzie bardzo różny. Będą spodnie zapinane na chustę, ze zwężoną nogawką, spodnie bardziej dopasowane w udzie, ale z niższym stanem, a także spodnie z dziurami, przetarciami i kieszeniami mówi Marta Kupińska, właścicielka marki Denimbox, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Dżinsy typu boyfriend podbiły świat mody w 2009 roku dzięki aktorce Katie Holmes. Dziennikarze zrobili jej zdjęcie, gdy w luźnych, nieco zbyt obszernych spodniach wychodziła z próby w teatrze. Stylizacja ta zachwyciła nie tylko projektantów, lecz także inne gwiazdy. W męskich dżinsach wkrótce zaczęły się pokazywać także Sarah Jessica Parker i Reese Witherspoon.

W sezonie jesień-zima 2014 modne będą także spodnie typu bootcut, których nogawka nieznacznie rozszerza się ku dołowi, a nawet klasyczne, proste dżinsy. Te ostatnie nosiły na pokazach jesiennych kolekcji między innymi modelki domu mody Gucci.

 Dżins został okrzyknięty ikoną popkultury XX wieku, klasycznie występuje w formie spodni. Szyje się z niego również ogrodniczki, kurtki, topy, spódnice i różne dodatki, jak portfele czy torebki, a w ostatnim sezonie także bralety  mówi Marta Kupińska.

Pierwsze dżinsy zaprojektował w drugiej połowie XIX wieku Oscar Levi Strauss. Były to ogrodniczki przeznaczone dla górników i farmerów. Do ich uszycia użyto tkaniny, z której produkowano namioty i plandeki.

Więcej na temat
Moda Kolor torebki nie musi już odpowiadać kolorowi butów Wszystkie newsy
2014-07-30 | 06:40

Kolor torebki nie musi już odpowiadać kolorowi butów

Idealna torebka musi pasować nie tylko do okazji, lecz także stylu i koloru stroju. Powinna być barwnym akcentem, a nie elementem przyciągającym wzrok. Styliści odeszli od
Moda Joanna Horodyńska: w modzie festiwalowej króluje styl boho, hippie i rock’n’roll
2014-07-08 | 06:50

Joanna Horodyńska: w modzie festiwalowej króluje styl boho, hippie i rock’n’roll

Choć w każdym sezonie w modzie festiwalowej rządzą inne trendy, to styliści podkreślają, że zawsze warto się inspirować stylem boho, hippie, punk i rock’n’roll.
Moda Moda na kalosze. Powstała nawet wersja na obcasie
2014-07-03 | 06:40

Moda na kalosze. Powstała nawet wersja na obcasie

Chociaż kalosze świetnie sprawdzają się podczas jesiennej czy zimowej pogody, to latem kobiety równie chętnie je noszą. Szczególnie podczas różnego rodzaju imprez na świeżym powietrzu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.