Mówi: | Marta Kupińska |
Funkcja: | właścicielka marki Denimbox |
Dżinsy typu boyfriend oraz odsłaniające kostkę to najmodniejsze fasony w sezonie jesień-zima 2014
W jesiennej modzie królować będą kultowe już boyfriendy, które styliści proponują zestawiać zarówno z T-shirtem, jak i elegancką marynarką. Miłośniczkom klasyki projektanci proponują proste dżinsy w kolorze błękitnym lub denim. Nowością będą natomiast spodnie odsłaniające kostkę.
Spodnie odkrywające kostkę idealnie nadają się do botków lub kozaków. Jesienną modę zdominują jednak przede wszystkim dżinsy typu boyfriend, czyli szerokie, opuszczone na biodra spodnie z nieco obniżonym krokiem. Ten krój pasuje kobietom wysokim i szczupłym, styliści odradzają go natomiast paniom niższym i puszystym.
Zdaniem stylistów dżinsy typu boyfriend można nosić na wiele sposobów. Z białym T-shirtem i tenisówkami łatwo wykreować wizerunek chłopczycy. Paniom, które preferują bardziej kobiecy look, styliści radzą założyć do dżinsów koronkowy top lub elegancką marynarkę oraz buty na szpilkach.
– Krój w boyfriendach również będzie bardzo różny. Będą spodnie zapinane na chustę, ze zwężoną nogawką, spodnie bardziej dopasowane w udzie, ale z niższym stanem, a także spodnie z dziurami, przetarciami i kieszeniami – mówi Marta Kupińska, właścicielka marki Denimbox, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Dżinsy typu boyfriend podbiły świat mody w 2009 roku dzięki aktorce Katie Holmes. Dziennikarze zrobili jej zdjęcie, gdy w luźnych, nieco zbyt obszernych spodniach wychodziła z próby w teatrze. Stylizacja ta zachwyciła nie tylko projektantów, lecz także inne gwiazdy. W męskich dżinsach wkrótce zaczęły się pokazywać także Sarah Jessica Parker i Reese Witherspoon.
W sezonie jesień-zima 2014 modne będą także spodnie typu bootcut, których nogawka nieznacznie rozszerza się ku dołowi, a nawet klasyczne, proste dżinsy. Te ostatnie nosiły na pokazach jesiennych kolekcji między innymi modelki domu mody Gucci.
– Dżins został okrzyknięty ikoną popkultury XX wieku, klasycznie występuje w formie spodni. Szyje się z niego również ogrodniczki, kurtki, topy, spódnice i różne dodatki, jak portfele czy torebki, a w ostatnim sezonie także bralety – mówi Marta Kupińska.
Pierwsze dżinsy zaprojektował w drugiej połowie XIX wieku Oscar Levi Strauss. Były to ogrodniczki przeznaczone dla górników i farmerów. Do ich uszycia użyto tkaniny, z której produkowano namioty i plandeki.
Kolor torebki nie musi już odpowiadać kolorowi butów
Joanna Horodyńska: w modzie festiwalowej króluje styl boho, hippie i rock’n’roll
Moda na kalosze. Powstała nawet wersja na obcasie
Czytaj także
- 2024-04-02: Marta Wiśniewska: Otwieram kolejne filie mojej szkoły tańca. Cieszę się, że pomagają mi w tym moje dzieci
- 2024-05-23: Marta Wiśniewska: Ocieplenie klimatu jest niebezpieczne i alarmujące. Dlatego oszczędzam wodę, nie jem mięsa, segreguję śmieci i nie kupuję nowych ubrań
- 2024-03-25: Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami
- 2023-11-22: Leszek Lichota: Agata Kulesza ma dostęp do takich narzędzi aktorskich jak mało kto. Na pstryk potrafi wywołać w sobie każdą pożądaną emocję
- 2023-07-21: Marta Lech-Maciejewska: Wciąż zbyt mało się rozmawia o nowotworach. Nadal jest ogromne poczucie wstydu, wykluczenia i zamiatania tematu pod dywan
- 2022-11-21: Marta Kuligowska: Moda nie jest czymś, co spędza mi sen z powiek. Jako dziennikarz informacyjny muszę wyglądać elegancko, ale skromnie
- 2022-12-20: Marta Lech-Maciejewska: Moda jest dla mnie czymś więcej niż tylko samym ubraniem. Jest sposobem na wyrażenie siebie, to mój własny podpis, który zostawiam w świecie
- 2022-08-05: Marta Burdynowicz: Łączenie ze sobą śpiewania, aktorstwa i dubbingu jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Radość, którą dają mi te aktywności, wszystko rekompensuje
- 2022-08-25: Marta Burdynowicz: Justyna Steczkowska jest wymagająca, ale to wynika z jej profesjonalizmu. Miałyśmy kilka bardzo mądrych i ważnych dla mnie rozmów
- 2022-07-29: Marta Burdynowicz: Nie mam nic przeciwko porównywaniu mnie do Adele. To cudowna artystka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.