Newsy

Perfumy są jednym z chętniej kupowanych prezentów

2014-01-13  |  06:40
Perfumy nadal są jednym z bardziej popularnych, ekskluzywnych prezentów. Chętnie obdarowujemy nimi nie tylko osoby bliskie. Decydując się na taki zakup, warto znać ulubiony zapach obdarowywanej osoby lub też mieć absolutną pewność, że jest zgodny z jej upodobaniami.

Nasi klienci bardzo lubią kupować zapachy na prezent. Trzeba mieć jednak świadomość, że można nie trafić. Dlatego też stosowanie zapachów w tej samej nucie jest najbezpieczniejsze radzi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Małgorzata Smelcarz z Sephory.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku, gdy decydujemy się na zrobienie takiego prezentu komuś, kogo bardzo dobrze znamy, a inaczej kiedy obdarowujemy kogoś, z kim nie mamy zażyłych stosunków. 

Jeżeli jest to nasz partner, to możemy sobie pozwolić na jakieś szaleństwo. Natomiast w momencie, kiedy jest to prezent dla osoby, z którą nasze relacje nie są takie bliskie, to warto kupić taki sam zapach, jakiego ktoś używa albo zapach, który będzie w podobnej tonacji. Czyli na przykład, jeżeli dana osoba używa zapachu świeżego, to raczej niekoniecznie proponowałabym jej intensywny czy słodki mówi Smelcarz.

Zapachy perfum można podzielić na kilka kategorii. Jednymi z najpopularniejszych są: cytrusowe, orientalne, kwiatowe, szyprowe, tytoniowo-skórzane, drzewne. Większość osób wybierając perfumy, zazwyczaj nie sprawdza do jakiej rodziny zapachów one należą, lecz testuje sam zapach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.