Mówi: | Katarzyna Czech |
Funkcja: | menadżer |
Firma: | perfumeria Mon Credo |
Perfumy unisex są bardziej trwałe niż zapachy typowo damskie i męskie
Coraz więcej zapachów unisex pojawia się na rynku kosmetycznym. Ich produkcją zajmują się zazwyczaj firmy niszowe. Zapachy te mają zarówno nuty damskie, jak i męskie. Przewagą zapachów unisex nad perfumami damskimi i męskimi jest większa trwałość, ponieważ do ich produkcji używa się naturalnych ekstraktów.
Perfumy unisex są połączeniem damskich i męskich nut zapachowych, dzięki temu pasują one zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Uniwersalna receptura sprawia, że wkrótce perfumy unisex mogą stać się najbardziej pożądanymi zapachami na rynku.
– Moim zdaniem zapachy unisex są zdecydowaną przyszłością. Coraz więcej powstaje perfumerii konceptualnych albo perfumerii niszowych, które w ogóle nie stosują podziału na zapachy damskie i męskie. Wchodzi się do perfumerii i kieruje się swoim węchem, a nie po prostu tym, czy jest to zapach damski i męski – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Czech, menadżer perfumerii Mon Credo.
Oprócz uniwersalnego zapachu perfumy unisex cechuje większa trwałość od perfum damskich i męskich. Wynika to z użycia innych składników, które nie są dodawane do reszty perfum. Zapachy unisex zawierają zarówno nuty damskie, jak i męskie, jednak wzbogacone są o naturalne ekstrakty, które zachowują trwałość produktu na skórze.
– Mężczyźni w zapachach damsko-męskich szukają przede wszystkim inności, czegoś, co będzie ich odróżniało od zapachów typowo męskich. Kobiety odwrotnie. W zapachach unisex znajdziemy zarówno wetiwer [gatunek tropikalnej trawy – przyp.red.], jak i na przykład białe kwiaty. Wetiwer jest w typowo męskich zapachach, natomiast białe kwiaty najczęściej w zapachach damskich – tłumaczy Katarzyna Czech.
Zapachy unisex są coraz bardziej popularne, jednak częściej produkują je marki niszowe. Marki o ugruntowanej pozycji na rynku skupiają się na podziale między zapachami męskimi i damskimi.
Czytaj także
- 2020-07-10: Sandra Kubicka: Jeszcze nie widziałam, żeby jakaś kobieta na polskim rynku stworzyła perfumy. Lubię robić rzeczy, których inni nie robią, i zawsze stawiam sobie poprzeczkę wysoko
- 2020-07-28: Sandra Kubicka: Podążam drogą Jennifer Lopez. Gdy przejdę na emeryturę, chciałabym opisać moje życie w książce
- 2020-01-24: Sandra Kubicka: Dopóki nie będę miała swoich perfum, nie uważam się za gwiazdę
- 2018-02-27: Małgorzata Kożuchowska: Od dzieciństwa fascynowały mnie zapachy. Natomiast malować zaczęłam się stosunkowo późno
- 2016-04-11: Radosław Majdan stworzył kolejne perfumy dla mężczyzn. Jeszcze w tym roku pojawi się zapach dla kobiet
- 2016-05-05: Radosław Majdan: mężczyźni dbają o wygląd głównie, aby podobać się kobietom
- 2016-01-13: Dorota Goldpoint stworzyła własne perfumy. To zapach dla silnych i pewnych siebie kobiet
- 2015-12-29: Sztuka perfumowania ciała znana była już w starożytności. Początkowo służyła celom religijnym
- 2015-10-14: Krajowy rynek kosmetyczny wart jest 3,4 mld euro. Polska liderem na skalę europejską
- 2015-08-21: Agnieszka Kaczorowska stworzyła własne perfumy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.