Newsy

Claudia Adaszewska o wyróżnieniu w „Vanity Fair”: wstawiałam zdjęcia na portale i czekałam, aż coś się wydarzy

2014-08-18  |  07:00

Polka Claudia Adaszewska znalazła się na liście najlepiej ubranych ludzi na świecie według prestiżowego magazynu o modzie „Vanity Fair”. Pojawiła się obok takich gwiazd, jak Emma Watson, księżna Kate Middleton, Karl Lagerfeld czy Cate Blanchett. Studentka projektowania ubioru od roku prowadzi blog Splendor by Claudia, ale nie zdobyła dotąd popularności. Teraz ma nadzieję, że sukces otworzy jej drzwi do kariery projektantki.

Claudia Adaszewska wygrała w kategorii Editors' Picks. Kilka miesięcy temu otworzyła na portalu „Vanity Fair” konto i systematycznie wrzucała swoje zdjęcia.

Edytorzy co piątek wybierają stylizacje na najlepszy look tygodnia. Po tygodniu wybrali moją pierwszą stylizację, a w ciągu 4 miesięcy 10 stylizacji na najlepszy look tygodnia. Później dostałam dwie nominacje na look miesiąca i wygrałam czerwcową. Miałam też artykuł o sobie na głównej stronie „Vanity Fair” – wspomina Claudia Adaszewska.

Od roku wraz z siostrą, która robi jej zdjęcia, prowadzi bloga Splendor by Claudia, na którym prezentuje swoje stylizacje. W kraju nie zdobyła jednak popularności jak inne polskie blogerki, np. Kasia Tusk, Jessica Mercedes, Maffashion.

Grono moich fanów było malutkie, byli to przede wszystkim znajomi. Wszystkie swoje zdjęcia wstawiałam na różne portale polskie i zagraniczne i po prostu czekałam, aż coś się wydarzy, aż ktoś zobaczy to, co robię  – mówi Claudia Adaszewska.

Doceniona przez „Vanity Fair” Polka pochodzi z Warszawy. Studiuje projektowanie ubioru w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru (MSKPU). W przyszłości chciałaby zostać projektantką. Adaszewska ma nadzieję, że to wyróżnienie otworzy jej drzwi do międzynarodowej kariery.

Jeśli ktoś zaprosi mnie na jakiś pokaz, to bardzo chętnie pójdę, nie tylko żeby pokazać się ubrana, lecz także dlatego że interesuje mnie, jak to jest zrobione, jak jest uszyte. W przyszłości chciałabym projektować wszystko – spodnie, marynarki, bluzki, jakieś płaszcze, więc naprawdę to byłaby taka fajna, luźna marka. Na blogu można zobaczyć to, jak wyglądam. Mam swoje pomysły, które chcę wprowadzić, ale to wszystko będzie bardzo podobne i poprawne. To będzie moda codzienna – mówi Klaudia Adaszewska.

Blogerka inspiruje się stylem z londyńskich ulic. Wśród projektantów ceni Oliviera Rousteinga, tworzącego dla Balmain. Jej ulubione marki to m.in. Chloe, Valentino, Fendi, Miu Miu.  Marzy o tym, aby jeden z krawców sławnej londyńskiej ulicy Savile Row szył dla niej ubrania.

Więcej na temat
Moda Rafał Maślak: świat mody mnie wciąga i nie przejmuję się uwagami Michała Witkowskiego Wszystkie newsy
2014-07-29 | 07:20

Rafał Maślak: świat mody mnie wciąga i nie przejmuję się uwagami Michała Witkowskiego

Chociaż zdobywca tytułu Mistera Polski Rafał Maślak niedawno zaistniał w show-biznesie, zdążył już usłyszeć niepochlebne komentarze na swój temat. Jak twierdzi,
Gwiazdy Joanna Horodyńska o blogerkach: Nie mam w sobie takiej histerii jak one
2014-07-02 | 07:00

Joanna Horodyńska o blogerkach: Nie mam w sobie takiej histerii jak one

Stylistka Joanna Horodyńska negatywnie ocenia polskie blogerki. Twierdzi, że brakuje im pomysłów i pokazują się w przeciętnych stylizacjach. Krytycznie ocenia też pojawianie się
Moda Zwycięzca programu „Project Runway” Jakub Bartnik otrzymał propozycję współpracy od stylisty Lady Gagi
2014-06-27 | 05:40

Zwycięzca programu „Project Runway” Jakub Bartnik otrzymał propozycję współpracy od stylisty Lady Gagi

Wygrana Jakuba Bartnika w talent-show dla młodych projektantów oraz współpraca z Małgorzatą Rozenek sprawiły, że zyskał ogromną popularność. Dostaje coraz więcej

Czytaj także

Gwiazdy

Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

 

Moda

Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

 

Żywienie

W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

 

Gwiazdy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.