Newsy

Agnieszka Dygant: Być może sukces twórców „Zimnej wojny” zainspiruje innych filmowców i jakoś mentalnie ich pootwiera

2019-01-25  |  06:31

Aktorka nie ma wątpliwości, że twórcy „Zimnej wojny”, zdobywając trzy nominacje do tegorocznych Oskarów, już odnieśli historyczny sukces. Jej zdaniem to wynik ciężkiej pracy, wielkiego zaangażowania i determinacji wielu osób. I niezależnie od tego, czy produkcja wywalczy jakąś statuetkę, czy nie, to duże znaczenia ma już sama świadomość, że polska kinematografia również może sięgać po światowe trofea. To najlepsza motywacja dla pozostałych filmowców z rodzimego podwórka.

Dzieło Pawła Pawlikowskiego już zyskało ogromne uznanie na całym świecie, o czym świadczyć mogą liczne nagrody na najbardziej prestiżowych festiwalach filmowych, w tym pięć Europejskich Nagród Filmowych oraz Złota Palma na Festiwalu w Cannes. Z kolei 22 stycznia Amerykańska Akademia Filmowa nominowała „Zimną wojnę” do Oscara w trzech kategoriach. Agnieszka Dygant wierzy, że to najlepsza motywacja do owocnej pracy dla kolejnych polskich twórców, bo jak pokazuje powyższy przykład, charyzma i dobre pomysły zostają zauważone i docenione.

–  Każdy sam pracuje na swój sukces. W tym przypadku aktorzy i reżyser zachwycili świat i to jest na pewno ich wielki sukces. Jak to się ma i czy to się przełoży na sukces polskiej kinematografii – nie wiem. Być może to zainspiruje innych filmowców, jakoś mentalnie pootwiera ich, że wszystko jest możliwe, że kiedy zrobisz dobry film, to on się może spodobać wszędzie, na wszystkich konkursach, festiwalach, również w Hollywood – mówi agencji Newseria Lifestyle Agnieszka Dygant, aktorka.

Dygant przyznaje, że nie podoba jej się stwierdzenie, że nominacje do Oscara dla „Zimnej wojny” to początek wielkiej fali sukcesów dla polskiej kinematografii. Choć oczywiście chciałaby, żeby tak było i żeby jeden sukces pociągnął za sobą kolejne.

Nie lubię uogólnień i takich określeń „to będzie wielki początek”, bo to zawsze tak niefajnie brzmi. Nie od dziś dla wielu wielkim marzeniem jest, żeby być w Los Angeles, być i tam grać. I to dzisiaj coraz częściej się dzieje – mówi Agnieszka Dygant.

Gala wręczenia Oscarów odbędzie się 24 lutego 2019 roku w Dolby Theatre w Los Angeles.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.