Newsy

Agnieszka Grochowska: Kobietom łatwiej jest wykonywać zawód aktorki. Mamy dostęp do większego wachlarza emocjonalnego i lepiej znosimy krytykę

2018-10-09  |  06:12

Dla aktorów mężczyzn jest trudne do przełknięcia, gdy ktoś im mówi, co mają robić – twierdzi aktorka. Kobiety znacznie łatwiej przyjmują uwagi reżysera, są też bardziej otwarte na dyskusje nad rolą. Zdaniem gwiazdy zawód aktorki jest też dla kobiet łatwiejszy ze względu na ich naturalną emocjonalność. Dużej umiejętności wczuwania się w emocje inne niż te odczuwane na co dzień wymaga od Agnieszki Grochowskiej rola w serialu „Nielegalni”, który wkrótce będzie miał swoja premierę.

„Nielegalni” to serial szpiegowski wyprodukowany przez CANAL+, który na antenie telewizji zadebiutuje w 21 października. Scenariusz oparty został na popularnych książkach Vincenta V. Severskiego, w obsadzie znalazły się natomiast takie gwiazdy, jak Grzegorz Damięcki, Andrzej Seweryn, Filip Pławiak, Adam Woronowicz, Tomasz Schuchardt oraz Agnieszka Grochowska. Aktorka wcieliła się w postać Ewy Dębskiej – oficera wywiadu i kobiety prowadzącej podwójne życie. Gwiazda twierdzi, że jej bohaterka imponuje jej rozmiarem oddania dla pracy.

– To jest ciekawe, to coś takiego, że ktoś chce czegoś więcej, czegoś dla innych, że jest w stanie poświęcić całe swoje życie i właściwie jest uzależniony od telefonu, że właściwie nie jest w stanie zaplanować niczego, nie jest w stanie pojechać na wakacje – mówi Agnieszka Grochowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka nie znajduje w sobie podobieństw do kreowanej w serialu postaci. Twierdzi, że żyje w zupełnie inny sposób niż jej bohaterka, inaczej patrzy też na łączenie życia prywatnego z zawodowym.

– Pielęgnuję sferę prywatnego życia, bardzo sobie je cenię i staram się, żeby mieć jakąś przestrzeń dla siebie, której moja bohaterka nie ma zupełnie – mówi Agnieszka Grochowska.

Gwiazda jest przekonana, że aktorstwo wymaga umiejętności wczuwania się w emocje, których często nie odczuwa się na co dzień. Tylko w ten sposób możliwe jest stworzenie wiarygodnej psychologicznie postaci. Dla kobiet bywa to trudne, zdarzają się bowiem role męczące psychicznie, aktorki nie chcą natomiast wynosić negatywnych emocji poza plan zdjęciowy i przenosić je na życie rodzinne. Z drugiej strony, większa emocjonalność sprawia, że kobietom łatwiej jest wykonywać zawód aktorki.

 My, kobiety mamy dostęp do większego wachlarza emocjonalnego i z tego powodu wydaje mi się, że jest nam łatwiej – mówi Agnieszka Grochowska.

Aktorka nie lubi generalizowania, uważa jednak, że kobietom łatwiej jest w zawodzie aktorskim ze względu na większą otwartość na krytykę i oceny reżyserów lub producentów. Pracując na różnych planach zdjęciowych, gwiazda zauważyła, że mężczyznom przyjmowanie uwag od innych osób pracujących przy danej produkcji przychodzi ze znacznie większym trudem. 

  Kobiety dużo łatwiej znoszą ocenę i dużo łatwiej słuchają uwag reżyserskich czy dużo łatwiej wchodzą w miękki dialog na zasadzie: OK, to było tak, teraz porozmawiajmy, co można zmienić. Bardzo często aktorzy mężczyźni mają rodzaj spięcia, że ktoś im mówi, co mają robić i jest to dla nich trudne do przełknięcia – mówi Agnieszka Grochowska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.