Newsy

Omenaa Mensah: po lekturze mojej nowej książki kilka osób może się obrazić

2014-11-17  |  06:50
Mówi:Omenaa Mensah
Funkcja:prezenterka telewizyjna, właścicielka marki Ammadora
  • MP4
  • Omenaa Mensah pracuje nad kolejną książką. Gwiazda nie chce zdradzać szczegółów, przyznaje jednak, że książka może wywołać kontrowersje. Na przychylny odbiór czytelników może natomiast liczyć publikacja „Bajkowo. Dziennikarze dzieciom”, w której znalazła się bajka autorstwa najpopularniejszej polskiej pogodynki.

    „Bajkowo. Dziennikarze dzieciom” to zbiór bajek napisanych przez znanych polskich dziennikarzy. Autorami utworów są m.in.: Dorota Wellman, Maja Popielarska, Tomasz Sianecki, Marta Kuligowska i Omenaa Mensah. Bohaterami bajek są dzieci, które przeżywają niezwykłe, czasem niebezpieczne, a czasem zabawne przygody. Tematem bajki Omeny Mensah jest tolerancja. Prezenterka chce przekonać dzieci, że dobrze jest wyróżniać się z tłumu innych, podobnych do siebie ludzi i że powinny czerpać radość ze swojej odmienności.

    Ja jako kolorowa dziewczyna – w kraju nieczęsto spotyka się takie osoby, jak ja, ciemnoskóre – nie miałam z tym żadnego problemu. Ale mój stosunek do mojego koloru skóry tutaj, w tej szerokości geograficznej, jest chyba powszechnie znany: biorę to na śmiesznie. Tak jest teraz, jednak nie zawsze było mi do śmiechu. Ta bajka została napisana po to, żeby pokazać, że fajne jest się czasami wyróżniać – mówi Omenaa Mensah w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Najpopularniejsza polska pogodynka wielokrotnie przyznawała w wywiadach, że jako dziecko często spotykała się z dyskryminacją ze strony rówieśników. Na przezwiska reagowała czasem dość gwałtownie, za co otrzymała nawet uwagę w dzienniczku. Inspiracją do napisania bajki były jednak nie tylko jej własne przeżycia z dzieciństwa.

    – Bajka jest bardzo pozytywna, zwłaszcza w kontekście sytuacji, którą ostatnio przeżywałam. Zadzwoniła do mnie mama dziewczynki ze szkoły we Wrocławiu. Okazało się, że dziewczynka jest mulatką, i kiedy poszła do szkoły, dzieci zaczęły się z niej śmiać. Sytuacja ta pokazała, że problem koloru skóry jest bardzo ważny, i mam nadzieję, że poprzez tę bajkę pokazałam go w dość przystępny sposób – mówi Omenaa Mensah.

    Dziennikarka już pracuje nad kolejną publikacją, tym razem przeznaczoną dla dorosłego czytelnika. Nie chce zdradzać szczegółów, przyznaje jednak, że książka będzie bardzo kontrowersyjna.

    Myślę, że kilka osób może się obrazić. Powiem wam, jacy jesteście, rodacy. To będzie bardzo kontrowersyjna książka – mówi Omenaa Mensah.

    W maju do księgarń trafiła książka Omeny Mensah pt. Twoje 3i. Pogodynka radzi w niej, jak osiągnąć sukces dzięki dobrej autoprezentacji. Omenaa Mensah jest też autorką książki z przepisami kulinarnymi dla dzieci „Zapiekanka, układanka, ciasteczko z bajeczką”.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.