Wszystkie newsy
2017-05-23 | 06:20
Psychologia
Premiera książki „Siła życia. Podaj dalej...”. Autorka podpowiada w niej, skąd czerpać siły do walki z chorobą nowotworową
Dziennikarka Dorota Mirska-Królikowska napisała książkę, której celem jest wsparcie osób z chorobami onkologicznymi. Czytelnicy znajdą w niej historie pacjentów, którzy wygrali walkę z chorobą, oraz ekspertów, m.in. lekarzy, fizjoterapeutów i pielęgniarek. Wszyscy oni radzą, skąd czerpać siłę do zmagania o życie i zdrowie.
2017-03-31 | 06:30
Handel
Co piąty Polak chce spędzać z rodziną więcej czasu. Ograniczenie handlu w niedziele może pogłębić więzi rodzinne
Około 20 proc. Polaków chciałoby więcej czasu spędzać z rodziną – wynika z ubiegłorocznego badania Frisco.pl. Niedziele wolne od handlu mogą im w tym pomóc. Tym bardziej że większość pracowników branży handlowej stanowią kobiety, które silniej odczuwają potrzebę spędzania czasu z bliskimi. Zakaz handlu wcale nie musi się jednak okazać budulcem więzi rodzinnych – wszystko zależy od danej rodziny i jej przyzwyczajeń – przekonuje dr Iwona Tyrna-Łojek, socjolog z Wyższej Szkoły Bankowej.
2017-03-27 | 06:30
Psychologia
40 proc. polskich seniorów chce inwestować w rozwój osobisty. Na emeryturze zamierzają studiować, podróżować i uczyć się języków obcych
Młodzi Polacy nie dostrzegają zmieniających się potrzeb seniorów. Zdecydowana większość z nich uważa, że marzeniem ich rodziców na emeryturze jest opieka nad wnukami, praca w ogródku lub spędzanie czasu na rozwiązywaniu krzyżówek. Tymczasem ponad 40 proc. seniorów czas po zakończeniu kariery zawodowej chce przeznaczyć na rozwój osobisty, m.in. studia na uniwersytetach III wieku, naukę języków obcych i wycieczki.
2017-03-23 | 06:35
Handel
Kolor ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży. Wywołuje skojarzenia, często powiązany jest też z daną marką
Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Dobrze sprzedają się przede wszystkim produkty w kolorach zdecydowanych i ostrych. Przy ich ekspozycji istotną rolę pełni także oświetlenie i zastosowanie kontrastu. Niektóre połączenia barw są już automatycznie odbierane jako informacje o promocjach czy wyprzedażach. Firmy ponadto próbują zawłaszczyć kolory, bo psychologia koloru może mieć decydujące znaczenie przy zakupach.
2017-03-21 | 06:44
Problemy społeczne
W Polsce język publiczny staje się coraz bardziej agresywny. To uniemożliwia skuteczny dialog
W ostatnich latach język używany w dyskursie publicznym stał się bardziej agresywny i stygmatyzujący – oceniają badacze. To utrudnia prowadzenie skutecznego dialogu – mówią organizatorzy konferencji „Język w procesie zmiany”. Podobnie jest w biznesie, gdzie efektywność firmy często zależy od skutecznej komunikacji na linii pracodawca–pracownicy. Eksperci podkreślają, że skupienie się w dialogu na rozwiązaniach zamiast na problemach może pomóc w osiągnięciu konkretnych celów.
2017-03-13 | 06:35
Media i PR
Hejt staje się dużym zagrożeniem dla firm. Nieprawdziwe opinie mogą zniszczyć nawet najlepszą reputację
Internetowy hejt jest dla firm coraz poważniejszym problemem. Mowa nie tylko o negatywnych fałszywych informacjach, które pojawiają się w sieci, lecz także o szkalujących firmę wpisach byłych pracowników. Hejt może zniszczyć lub nadszarpnąć reputację firm, zniechęcić klientów, a w konsekwencji obniżyć poziom przychodów, a nawet doprowadzić do bankructwa. W Wielkiej Brytanii koszty z powodu hejtu w przypadku średniej wielkości firmy wynoszą od 50 do 200 tys. funtów.
2017-03-08 | 06:30
Handel
O zakupie produktu w dużej mierze decydują zmysły. Kolory, muzyka czy zapach mogą zwiększyć sprzedaż o kilkanaście procent
Marketing sensoryczny może mieć ogromne znaczenie dla podjęcia decyzji o zakupie – podkreśla dr Marek Borowiński, specjalista ds. psychologii koloru w Shop Doctor. Impulsy zmysłowe odpowiadają nawet w 80 proc. za reakcję mózgu. Wzrok i słuch wpływają na odczucia innych zmysłów. Dlatego właściwe zastosowanie muzyki czy zapachów może zwiększyć wyniki sprzedażowe firm o kilkanaście procent. Oddziaływać na zmysły można również poprzez media społecznościowe.
2017-03-06 | 06:00
Psychologia
Kiedy pojawia się kryzys motywacyjny na siłowni, trzeba ponownie precyzyjnie określić cel treningu i czas na wykonanie zadania
Przełom lutego i marca to często ten moment, gdy spada motywacja do realizowania postanowień noworocznych. Zniechęceni brakiem efektów i często znudzeni rodzajem treningu przestajemy ćwiczyć. Zdaniem fachowców chwile zwątpienia i spadek motywacji do dalszych treningów to normalna sprawa i zdarza się nawet największym miłośnikom aktywności fizycznej. Ważne jednak, by wiedzieć, jak sobie z tym radzić.
2017-02-24 | 06:00
Psychologia
Nowe kolory strojów poprawiły widoczność polskich skoczków
Czekoladowy kolor nowych kombinezonów sprawił, że polscy sportowcy mocniej odcinają się od bieli śniegu. Są więc lepiej widoczni, zwłaszcza w przekazie telewizyjnym. Zdaniem ekspertów widzowie mogą zacząć podświadomie kojarzyć nową barwę strojów ze zwycięstwem, Polacy radzą sobie bowiem w tym sezonie wyjątkowo dobrze.
2017-02-23 | 06:40
Psychologia
Dagmara Skalska, autorka książki "Fitness umysłu": powinniśmy połączyć detoks ciała i detoks umysłu. Nie da się mieć pięknego ciała, gdy w głowie jest bałagan
Ze swojego doświadczenia wiem, że każdy kryzys i najtrudniejsza nawet sytuacja, jest dla nas najlepszą lekcją, dzięki której zdobywamy życiową mądrość – podkreśla Dagmara Skalska. Autorka książki "Fitness umysłu" zachęca do tego, żeby na wiosnę wyzwolić swój umysł od pesymistycznych myśli, zacząć cieszyć się małymi rzeczami i dokonywać wyborów zgodnych ze swoimi przekonaniami. Warto połączyć detoks ciała i detoks umysłu.
2017-02-23 | 06:00
Psychologia
Kobietom łatwiej przychodzi wypowiedzenie słów „kocham cię”. Mężczyźni czekają z wyznaniem na szczególną okazję
Z badań przeprowadzonych przez portal MyDwoje.pl wynika, że 72 proc. Polaków wypowiada słowa „kocham cie” dopiero wtedy, kiedy są pewni uczuć drugiej osoby. Wyznawanie miłości zdecydowanie łatwiej przychodzi paniom – 40 proc. kobiet lubi mówić o swoich uczuciach bez specjalnej okazji. Mężczyźni częściej natomiast czekają na szczególny, romantyczny nastrój. Zdaniem ekspertów ważne jest, żeby nie wyznawać miłości w pośpiechu, mimochodem, na siłę oraz to, by wyznanie było szczere.
2017-02-21 | 06:55
Firma
Średnio siedmiu na dziesięciu Polaków zadowolonych ze swojej pracy. Wpływa to na wyższe przychody firm
Zaangażowanie i satysfakcja pracowników wpływa na ich efektywność i bezpośrednio przekłada się na przychody firmy. Dlatego coraz więcej pracodawców buduje politykę personalną ukierunkowaną na zadowolenie zatrudnionych osób. Kluczowa w tym procesie jest dobra, transparentna komunikacja, kultura feedbacku, przyjazne środowisko pracy i zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju – wskazuje Agnieszka Przybyłek, odpowiedzialna za HR w koncernie Brown-Forman.
2017-02-17 | 06:00
Psychologia
Dagmara Skalska, autorka książki „Fitness umysłu”: Polki mają problem z dążeniem do bycia idealnymi. Perfekcjonizm jest szkodliwy
Zdaniem Dagmary Skalskiej Polki często wzorują się na postaciach wykreowanych przez media, w każdej dziedzinie chcą osiągać sukcesy i zamiast inwestować w rozwój na miarę swoich możliwości, zatracają się w pogoni za czymś, co jest nieosiągalne lub po prostu nie istnieje. Autorka książki „Fitness umysłu” zachęca kobiety do tego, by nauczyły się czerpać radość z tego, co mają – z dobrej pracy, szczęśliwej rodziny, zaufanych przyjaciół. Chęć dążenia do doskonałości może być tylko źródłem niepotrzebnego napięcia i stresu.
2017-02-09 | 06:40
Psychologia
Dagmara Skalska, autorka książki „Fitness umysłu”: Pracę nad zmianą swojego życia powinniśmy zacząć od umysłu. Najpierw trzeba wyrzucić z siebie negatywne myśli i emocje
Intensywne ćwiczenia na siłowni nie wystarczą, żeby pozbyć się złych emocji, toksycznych myśli i znaleźć klucz do rozwiązania swoich życiowych problemów. Na skołatane nerwy najlepszy jest trening umysłu – twierdzi Dagmara Skalska, autorka książki „Fitness umysłu”. Dzięki niemu można nauczyć się zarządzać własną uwagą, zyskać pozytywne nastawienie do życiowych trudności, zapanować nad emocjami, a przede wszystkim poczuć psychiczny luz.
2017-02-08 | 06:00
Psychologia
Do stałego związku czasami wystarczy dodać odrobinę namiętności, by na nowo rozbudzić pożądanie partnera i przełamać rutynę
Temperaturę uczuć i namiętność trzeba podsycać każdego dnia – niezależnie od tego, czy związek trwa pół roku, 10 czy 20 lat. Warto więc nieustannie zaskakiwać bliską osobę, zdobywać ją na nowo i eksperymentować w sypialni. Podstawą powinna być jednak szczera rozmowa o potrzebach i odczuciach partnera/partnerki. To niewątpliwie pomoże zbudować potrzebną w związku bliskość i intymność.