Wszystkie newsy
2016-09-05 | 06:30
Konsument
Liczba zatruć grzybami z roku na rok spada. Błędy zdarzają się nawet doświadczonym grzybiarzom
Jeszcze dwadzieścia lat temu dochodziło do kilkuset przypadków zatrucia grzybami. W ubiegłym roku odnotowano ich dziewięć – mówi rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Eksperci ostrzegają, że nawet niewielka ilość trującego grzyba może doprowadzić do śmierci. Przestrzegają przed kupowaniem grzybów z niepewnego źródła i zalecają ostrożność przy zbieraniu. Szkodliwe dla zdrowia mogą być także jadalne grzyby, które są przechowywane w zły sposób.
2016-09-01 | 06:20
Sport
Firmy coraz chętniej angażują się charytatywnie. W niedzielę 17 tys. pracowników pobiegnie, by pomóc osobom po amputacjach kończyn
Zaangażowanie biznesu w działalność charytatywną z roku na rok jest coraz większe. To nie tylko wsparcie finansowe, ale i aktywny udział w różnego rodzaju akcjach i inicjatywach. Widać to również w Poland Business Run. W ubiegłym roku w ogólnopolskim biegu sztafetowym firm wystartowało ponad 13,6 tys. biegaczy, w tym roku organizatorzy spodziewają się 17 tys. w siedmiu największych miastach kraju. Wszystko po to, by wesprzeć osoby po amputacjach kończyn.
2016-08-30 | 06:45
Gwiazdy
Tessa Capponi-Borawska: nie ma żadnej sprzeczności w byciu chrześcijanką i nowoczesną kobietą
Tessa Capponi-Borawska została felietonistką nowego magazynu dla kobiet, którym bliskie są wartości chrześcijańskie. Publicystka uważa, że bycie nowoczesną, cieszącą się życiem i kochającą piękno kobietą nie kłóci się z zasadami chrześcijaństwa. Jej zdaniem należy pokazywać, że chrześcijaństwo nie jest posępną i restrykcyjną wiarą.
2016-08-24 | 06:30
Handel
Połowa osób jedzących na mieście wybiera lokale typu street food. Coraz częściej przyciągają one dobrej jakości jedzeniem i egzotycznymi smakami
Street food to już nie tylko kebab, lecz także dobrej jakości jedzenie, często o egzotycznych smakach. Jeszcze kilka lat temu street food kojarzył się negatywnie, jednak jego wizerunek zaczął się zmieniać. Ponad połowa osób stołujących się poza domem korzysta z oferty ulicznej gastronomii. Rośnie też popularność food tracków, których obecnie w Polsce jest ok. 300, a ich oferta jest coraz bardziej różnorodna. Kluczem do sukcesu są produkty wysokiej jakości – przekonuje Katarzyna Czechowska, założycielka konceptu Kiełba w Gębie.
2016-08-23 | 06:20
Styl życia
Tessa Capponi Borawska: Święta należy celebrować. Trzeba znaleźć na to czas
Tessa Capponi Borawska zachęca do celebracji świąt. Jej zdaniem warto się nimi delektować zarówno jako przeżyciem duchowym, jak i czasem spędzanym z rodziną. Publicystka twierdzi, że aby cieszyć się świętami, dzieli się obowiązkiem ich przygotowania z mężem. Wprowadziła też losowanie wśród członków rodziny, aby ograniczyć liczbę kupowanych prezentów.
2016-08-23 | 06:00
Styl życia
Oryginalne prezenty ślubne zyskują na popularności. Wiążą się często z niebanalnymi przeżyciami dla młodej pary
Śluby mają coraz bardziej nieszablonową oprawę. Coraz oryginalniejsze są również prezenty dla młodej pary. Skok ze spadochronem czy lot w tunelu aerodynamicznym z powodzeniem zastępują tradycyjną kopertę z gotówką, zestaw sztućców, komplet ręczników bądź sprzęt AGD. Dużą popularnością cieszą się także kolacje podniebne lub spożywane w ciemności.
2016-08-18 | 06:00
Styl życia
IQS: W stałym związkach jest blisko 2/3 Polaków. Większość z nich ponownie wybrałaby tego samego partnera/ partnerkę
Blisko 70 proc. dorosłych Polaków doświadczyło prawdziwej miłości, 65 proc. jest w stałych związkach i aż 78 proc. z nich, gdyby miało jeszcze raz podjąć decyzję, wybrałoby tego samego partnera/ partnerkę – wynika z badania „Obraz obyczajowości seksualnej współczesnych Polaków” zrealizowanego przez IQS dla prof. Zbigniewa Izdebskiego i Polpharmy. 10 proc. ankietowanych jednocześnie przyznaje, że zdarzyło im się być w dwóch związkach jednocześnie.
2016-08-17 | 06:55
Konsument
Liczba wypadków z udziałem osób po spożyciu alkoholu niższa o ponad 11 proc. Rośnie świadomość społeczeństwa na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
Ze statystyk policyjnych wynika, że w 2015 roku zmniejszyła się liczba wypadków, w których uczestniczyły osoby po spożyciu alkoholu – było ich 11,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Świadomość społeczeństwa na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu rośnie m.in. dzięki kampaniom organizowanym przez producentów piwa. Kompania Piwowarska wystartowała z nową akcją „Bądź mądry”, w której przy wsparciu znanych blogerów i za pomocą specjalnie zaprojektowanych koszulek promuje trzeźwość wśród kierowców, a także niespożywanie alkoholu przez kobiety w ciąży i nieletnich.
2016-08-17 | 06:00
Żywienie
1/3 Polaków grilluje co najmniej raz w tygodniu. Na ruszt trafia głównie kiełbasa i karkówka
Polacy kochają grillowanie – według GfK Polonia w lipcu przeciętny Polak uczestniczył w imprezie grillowej przynajmniej dwa razy. W grillowym menu króluje kiełbasa i karkówka, a w charakterze dodatków musztarda i ketchup. Polacy coraz chętniej sięgają też po gotowe mieszanki przypraw przeznaczone specjalnie do potraw z grilla.
2016-08-02 | 06:35
Żywienie
Wspólne przygotowywanie posiłków wzmacnia więzi rodzinne i pomaga zadbać o zdrowie
Zdaniem dietetyków Polacy niezwykle cenią sobie smaki z dzieciństwa i ze wzruszeniem wspominają wspólne przygotowywanie posiłków z mamą czy babcią, dlatego teraz coraz więcej osób chętnie powraca do tej tradycji. Specjaliści do spraw żywienia chwalą ten trend. Mimo pośpiechu i nawału różnych obowiązków warto bowiem znaleźć czas na to, by całą rodziną spotykać się w kuchni na wspólnym gotowaniu. To pomaga w budowaniu dobrych relacji, zacieśnia więzi i ułatwia wpajanie najmłodszym dobrych nawyków żywieniowych.
2016-07-26 | 06:30
Żywienie
Polacy coraz częściej wybierają wina musujące. Napoje z wyższej półki cenowej zastępują trunki wysokoprocentowe
Moda na włoskie prosecco czy hiszpańską cavę dotarła do nas z krajów śródziemnomorskich. Polacy pokochali ich smak, owocową nutę oraz uniwersalny charakter. Wina te dobrze komponują się z różnorodnymi daniami, doskonale sprawdzają jako aperitif, dodatek do przystawek czy deserów. W prognozach rynkowych na najbliższe lata wina musujące uznawane są za najszybciej rozwijającą się kategorię alkoholową na świecie.
2016-07-25 | 06:30
Styl życia
Polacy chcieliby mieć więcej czasu dla rodziny i na realizowanie swoich pasji
Większość Polaków narzeka na brak czasu na odpoczynek, rozwijanie zainteresowań czy podróże – wynika z badania „Polacy po godzinach” zrealizowanego dla Frisco.pl. 41 proc. ankietowanych dla rodziny przeznacza ponad 5 godzin tygodniowo, jednak co piąty przyznaje, że chciałby poświęcać jeszcze więcej. Chcemy czynnie uczestniczyć w życiu rodzinnym, spełniać się w pracy i realizować swoje pasje. Raport pokazuje, że czasie wolnym kobiety najczęściej oddają się obowiązkom domowym, a mężczyźni – odpoczywają przy swoich ulubionych zajęciach.
2016-07-22 | 06:30
Konsument
Szaleństwo Pokemon Go dotarło do Polski. Internet rozpalają dyskusje
Aplikacja Pokemon Go, która szturmem zdobyła serca graczy na całym świecie, święci triumfy także w Polsce. W miastach, parkach i lasach organizują się grupy poszukiwaczy tropiące wirtualne potworki z bajki, która była popularna kilkanaście lat temu. Tylko w ciągu pierwszego tygodnia od światowej premiery odnotowano w internecie przeszło 280 tys. wzmianek o tej grze – wynika z analizy Dentsu Aegis Network.
2016-07-19 | 06:30
Handel
Połowie Polaków w dużych miastach zakupy zajmują dwie godziny tygodniowo. 1/3 konsumentów chciałaby skrócić ten czas
Polacy narzekają na brak czasu. Przyznają, że zbyt mało czasu poświęcają rodzinie, nie mają też kiedy rozwijać swoich pasji i zainteresowań. Większą część dnia zajmuje im praca i obowiązki związane z prowadzeniem domu, m.in. zakupy spożywcze. Blisko połowa mieszkańców dużych miast poświęca na nie ok. 2 godzin tygodniowo. Co trzeci konsument chciałby ograniczyć ten czas – wynika z badania Frisco.pl.
2016-07-04 | 06:35
Media i PR
W czasie Euro 2016 w Polsce nie powstały publiczne strefy kibica. Popularne stały się transmisje w kinach
Podczas poprzedniego Euro kibice mogli śledzić zmagania drużyn piłkarskich w publicznych strefach kibica. W tym roku jest ich niewiele. Popularnością wśród kibiców zaczęły się cieszyć transmisje w salach kinowych. Oglądane w grupie mecze na dużym ekranie dają emocje zbliżone do tych panujących na stadionie.