Wszystkie newsy
2017-04-21 | 06:30
Konsument
Millenialsi coraz ważniejszą grupą dla branży motoryzacyjnej. Aż 96 proc. z nich korzysta z samochodu
Pokolenie millenialsów ceni mobilność. Zdecydowana większość, bo 80 proc., deklaruje, że nie rozstaje się z telefonem komórkowym przez całą dobę. Dwie trzecie wysyła około piętnastu wiadomości dziennie. Na równi z komunikacją ważna jest dla nich możliwość przemieszczania się, a 96 proc. korzysta z samochodu – wynika z badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia dla Volkswagen Bank Polska.
2017-04-12 | 06:40
Konsument
Polacy coraz częściej spędzają długie weekendy za granicą. Liczba rezerwacji na majówkę wzrosła o 30 proc. w skali roku
Korzystny układ kalendarza sprawił, że w tym roku podczas majówki relaksować się będzie 30 proc. więcej klientów biur podróży – wynika ze statystyk Neckermann Podróże. Dla tych, którzy nie zdążyli zarezerwować dni urlopowych lub wymarzonej wycieczki, pozostają inne terminy w maju i w czerwcu, które kuszą niższymi, bo pozasezonowymi, cenami. W biurach podróży dynamicznie rośnie także sprzedaż oferty letniej. Wśród topowych kierunków są Chorwacja, Grecja oraz wracająca powoli do łask turystów Turcja.
2017-04-11 | 06:30
Przemysł spożywczy
Polacy coraz częściej korzystają z wielkanocnego cateringu. Dominują potrawy tradycyjne, przygotowane w innowacyjny sposób
Dynamicznie rośnie rynek cateringu świątecznego. Z pomocy profesjonalnych kucharzy korzystają przede wszystkim firmy, ale coraz chętniej także osoby prywatne, którym brakuje czasu lub chęci, by przygotować własne potrawy na wielkanocny stół. Polacy wolny czas wolą spędzać z rodziną niż w kuchni. Popularnością cieszą się potrawy tradycyjne, choć przygotowane w nieco bardziej innowacyjny sposób.
2017-04-06 | 06:50
Nowe technologie
Olivier Janiak: My jesteśmy przyjezdnymi w rzeczywistości nowych technologii, a millenialsi są tubylcami. Oni się na tym wychowali
Zdaniem dziennikarza dla młodego pokolenia Polaków mobilność to nie udogodnienie codzienności, ale styl życia. Nowoczesne technologie, którymi millenialsi świetnie się posługują, dają im możliwość swobodnego przemieszczania się, komunikowania, rozwoju osobistego oraz korzystania z dóbr kultury.
2017-04-06 | 06:40
Problemy społeczne
Mobilność i nowe technologie ważniejsze dla młodych ludzi niż posiadanie rzeczy. Dzięki nim zyskują poczucie wolności i niezależności
Mobilność dla millenialsów to nie tylko swoboda przemieszczania się, kontakt z nowoczesnymi technologiami i internetem, lecz także gotowość na zmiany i swoboda podejmowania decyzji. Dla młodych ludzi to bardzo ważne elementy – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Urządzenia mobilne stanowią dla nich klucz do całego świata, ale z drugiej strony są oni przytłoczeni ilością informacji, jaka za pośrednictwem tych urządzeń do nich dociera. Nowa platforma Mobilni.pl ma pomóc millenialsom odnaleźć się w świecie nowych technologii.
2017-03-31 | 06:45
Konsument
90 proc. Polaków twierdzi, że internet ułatwia kontakt z bliskimi. Prawie połowa jest online cały czas
Już niemal 40 proc. z nas jest online non-stop, a ponad 90 proc. Polakom internet ułatwia utrzymywanie kontaktów z bliskimi. Jednocześnie ponad połowa zdaje sobie sprawę z tego, że rozmowy i spotkania w sieci nie mogą zastąpić kontaktów w świecie realnym – wynika z raportu operatora telekomunikacyjnego INEA.
2017-03-27 | 06:30
Psychologia
40 proc. polskich seniorów chce inwestować w rozwój osobisty. Na emeryturze zamierzają studiować, podróżować i uczyć się języków obcych
Młodzi Polacy nie dostrzegają zmieniających się potrzeb seniorów. Zdecydowana większość z nich uważa, że marzeniem ich rodziców na emeryturze jest opieka nad wnukami, praca w ogródku lub spędzanie czasu na rozwiązywaniu krzyżówek. Tymczasem ponad 40 proc. seniorów czas po zakończeniu kariery zawodowej chce przeznaczyć na rozwój osobisty, m.in. studia na uniwersytetach III wieku, naukę języków obcych i wycieczki.
2017-03-21 | 06:30
Sport
Marki coraz częściej wykorzystują wizerunek sportowców. Kampanie z ich udziałem zwiększają sprzedaż nawet o 30 proc.
Kampanie z udziałem sportowców zwiększają sprzedaż produktów i usług nawet o 30 proc. – przekonuje Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group. Wykorzystanie wizerunku sportowca sprawia, że reklamy wydają się bardziej wiarygodne. Dlatego marki coraz częściej zapraszają do współpracy tych, którzy osiągają sukces w Polsce lub na arenie międzynarodowej. Kampanie reklamowe z udziałem sportowców mogą pełnić istotną rolę edukacyjną. Dlatego powinni oni promować produkty i usługi kojarzące się z aktywnością fizyczną i zdrowym stylem życia.
2017-03-07 | 06:55
Prawo
8 marca w całej Polsce odbędą się kolejne manifestacje. Zaangażowanie społeczne największe od 30 lat
Jutro na ulicach polskich miast odbędą się protesty w Ramach Międzynarodowego Strajku Kobiet. Manifestacje mają przypomnieć ubiegłoroczny Czarny Protest, który był wyrazem sprzeciwu wobec zaostrzenia prawa aborcyjnego. Zdaniem socjologów coraz bardziej wyraźny konflikt w społeczeństwie powoduje, że rośnie zaangażowanie Polaków w sprawy polityczno-społeczne. Jeżeli nie zmieni się retoryka elit politycznych, to skutki nasilających się protestów trudno będzie przewidzieć.
2017-03-06 | 06:30
Moda
Za luksusowe zegarki Atelier de Monaco trzeba zapłacić nawet milion złotych. Każdy model to minidzieło sztuki
Ultraluksusowe zegarki szwajcarskiej marki Atelier de Monaco są wykonywane na indywidualne zamówienie, ręcznie grawerowane i zdobione szlachetnymi kruszcami. Każdy model to minidzieło sztuki zegarmistrzowskiej, którego cena może sięgnąć nawet 250 tys. euro. Dlatego kupują je nie tylko dobrze sytuowani klienci o wysokich wymaganiach, lecz także koronowane głowy.
2017-03-03 | 06:30
Dom i ogród
82 proc. odpadów produkowanych jest w gospodarstwach domowych. Zasad segregacji powinny uczyć się już dzieci
Do 2020 roku do recyklingu musi trafiać 50 proc. odpadów. Jak wynika z danych GUS, w 2015 roku było to nieco ponad 26 proc. (2 867 tys. ton) zebranych odpadów komunalnych. Pierwszym krokiem do zmniejszenia ilości śmieci na wysypiskach jest ich odpowiednia segregacja, także w domach. To o tyle istotne, że gospodarstwa domowe odpowiadają za 82 proc. (8 889 tys. ton) odpadów. Dlatego zasad segregacji warto uczyć już najmłodszych.
2017-03-01 | 07:15
Zdrowie
Michał Figurski poprowadzi audycję na temat żywienia osób po udarze mózgu
Ponad połowa pacjentów po udarze mózgu może cierpieć z powodu niedożywienia. Michał Figurski zaangażował się w kampanię, której celem jest uświadomienie Polakom roli odpowiedniego odżywiania w procesie rekonwalescencji. W ramach akcji dziennikarz poprowadzi audycję, w której podejmie temat żywienia medycznego.
2017-02-23 | 06:40
Psychologia
Dagmara Skalska, autorka książki "Fitness umysłu": powinniśmy połączyć detoks ciała i detoks umysłu. Nie da się mieć pięknego ciała, gdy w głowie jest bałagan
Ze swojego doświadczenia wiem, że każdy kryzys i najtrudniejsza nawet sytuacja, jest dla nas najlepszą lekcją, dzięki której zdobywamy życiową mądrość – podkreśla Dagmara Skalska. Autorka książki "Fitness umysłu" zachęca do tego, żeby na wiosnę wyzwolić swój umysł od pesymistycznych myśli, zacząć cieszyć się małymi rzeczami i dokonywać wyborów zgodnych ze swoimi przekonaniami. Warto połączyć detoks ciała i detoks umysłu.
2017-02-17 | 06:00
Psychologia
Dagmara Skalska, autorka książki „Fitness umysłu”: Polki mają problem z dążeniem do bycia idealnymi. Perfekcjonizm jest szkodliwy
Zdaniem Dagmary Skalskiej Polki często wzorują się na postaciach wykreowanych przez media, w każdej dziedzinie chcą osiągać sukcesy i zamiast inwestować w rozwój na miarę swoich możliwości, zatracają się w pogoni za czymś, co jest nieosiągalne lub po prostu nie istnieje. Autorka książki „Fitness umysłu” zachęca kobiety do tego, by nauczyły się czerpać radość z tego, co mają – z dobrej pracy, szczęśliwej rodziny, zaufanych przyjaciół. Chęć dążenia do doskonałości może być tylko źródłem niepotrzebnego napięcia i stresu.
2017-02-16 | 06:35
Konsument
Polska jednym z największych rynków usług sprzątania w Europie. Coraz częściej zlecenia składane są przez internet
Polski rynek usług sprzątania dla firm i instytucji wyceniany jest na blisko 7 mld zł, a dla klientów indywidualnych – na ok. 2 mld. Każdego roku notuje dynamiczne wzrosty. W szybkim tempie przybywa także zleceń przez internet. Najczęściej usługi sprzątania zamawiane są przez młode kobiety zamieszkujące na maksymalnie 64 mkw.