Wszystkie newsy
2016-05-19 | 06:50
Uroda
Krzysztof Gojdź: Mężczyźni po 40. roku życia coraz bardziej dbają o siebie. Chcą dorównać młodszym
Modne ubranie to nie wszystko, zdaniem Krzysztofa Gojdźa stylowy mężczyzna powinien dbać przede wszystkim o sylwetkę i stan skóry. Lekarz uważa, że polscy mężczyźni coraz chętniej troszczą się o swój wygląd, ćwicząc na siłowni czy korzystając z zabiegów medycyny estetycznej. Dotyczy to także panów po 40. roku życia, którzy chcą dorównać młodszym pokoleniom.
2016-05-16 | 06:55
Gwiazdy
Martyna Wojciechowska została ambasadorką kampanii „Po stronie natury”. Podróżniczka zachęca do sadzenia drzew i dbania o środowisko
Jednym ze sposobów, by być po stronie natury, jest posadzenie swojego drzewa – uważa Martyna Wojciechowska. Podróżniczka zachęca do różnych działań proekologicznych. W ramach kampanii Żywiec Zdrój „Po stronie natury” podróżniczka weźmie udział w piknikach, które odbędą się w różnych częściach Polski i będzie przekonywać, że każdy z nas ma realny wpływ na stan środowiska naturalnego.
2016-05-13 | 06:45
Żywienie
Robert Sowa: w nowej książce chciałem pokazać, że szefowie kuchni mogą gotować także dla normalnych ludzi
Znany restaurator napisał nową książkę kucharską. „Krok po kroku z Robertem Sową” zawiera ponad 100 przepisów, które bez trudu przygotuje także początkujący kucharz. Ich bazą są produkty sezonowe, łatwe do dostania na lokalnym bazarze lub w supermarkecie. Restaurator chciał pokazać, że wykwintne danie można przyrządzić nawet w warunkach domowych.
2016-05-02 | 06:40
Konsument
Przybywa osób żyjących zgodnie z ideą smart living. Takie podejście deklaruje 1/5 społeczeństwa
Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy żyją zgodnie z ideą smart living. Częściej są to kobiety i osoby młode, do 34 roku życia. Smart living rozumieją jako ułatwianie sobie życia i codziennych obowiązków, korzystanie z technologii i usług zewnętrznych oraz skupianie się na tym, co robią dobrze. Na tym zjawisku korzystają firmy usługowe, e-sklepy oraz firmy oferujące sportowe i inne pozazawodowe aktywności.
2016-05-02 | 06:35
Handel
Patriotyzm Polaków widać również w sklepach. Rośnie sprzedaż odzieży patriotycznej i rodzimych produktów
Polskie produkty cieszą się coraz większym powodzeniem w kraju. Po latach preferowania zachodnich lub azjatyckich wyrobów konsumenci zaczęli doceniać jakość krajowych towarów i uświadamiać sobie zależność między swoimi zakupami a liczbą miejsc pracy na rodzimym rynku. Coraz bardziej widoczna jest też chęć manifestowania swojej tożsamości narodowej poprzez kupowanie i noszenie odzieży z symbolami patriotycznymi. Niebawem pojawi się ona w galeriach handlowych.
2016-04-25 | 06:15
Handel
Rynek dóbr luksusowych urośnie w tym roku o 8–10 proc. Wszystko dzięki większej zamożności obywateli
Sprzedaż wyrobów jubilerskich, podobnie jak innych dóbr luksusowych, powinna wzrosnąć w tym roku, a także w kolejnych latach o 8–10 proc. – uważa prezes jubilerskiej spółki Briju. To ponaddwukrotnie szybsze tempo niż to prognozowane dla całej gospodarki. Nie powinny mu zaszkodzić ewentualne wahania na rynku surowców czy zachwiania ogólnej koniunktury.
2016-04-20 | 06:35
Konsument
Polacy wydają na swoje potrzeby coraz więcej pieniędzy. Mają jednak mniej wolnego czasu
Na swoje przyjemności i potrzeby statystyczny Polak wydaje więcej niż przed rokiem. Choć mężczyźni wciąż dysponują na ten cel kwotą o jedną czwartą wyższą niż kobiety, to w ich przypadku wydatki spadają, a u kobiet rosną. Gorzej jest z wolnym czasem. Przeciętnie konsument ma go dla siebie o 20 minut w ciągu doby mniej niż jeszcze rok temu.
2016-03-30 | 06:20
Żywienie
Rusza wiosenna edycja Restaurant Week. Trzydaniowy obiad lub kolację w najlepszych restauracjach w Polsce będzie można zjeść za 39 zł
1 kwietnia rozpoczyna się wiosenna edycja znanego festiwalu Restaurant Week. Potrwa on dziesięć dni, a udział w nim wezmą restauracje z dziewięciu miast Polski, m.in. Warszawy, Łodzi, Poznania i Lublina. W ramach festiwalu miłośnicy dobrej kuchni będą mogli zjeść trzydaniowy obiad lub kolację w cenie 39 zł, a także wziąć udział w warsztatach kulinarnych.
2016-03-18 | 06:30
Nowe technologie
95 proc. gimnazjalistów ma dostęp do smartfonów. 1/3 z nich korzysta z nich zaraz po przebudzeniu
Polscy gimnazjaliści nie wyobrażają sobie życia bez smartfonów. Własne aparaty ma 94 proc. z nich, a ponad 1/3 sięga po nie zaraz po przebudzeniu. Nie oznacza to jednak, że gimnazjaliści są pokoleniem postkomputerowym. Równie chętnie korzystają bowiem i ze smartfonów i z laptopów – niekiedy pracują na obu tych urządzeniach jednocześnie.
2016-03-15 | 06:35
Podróże
Do Polski wkracza moda na prywatne śmigłowce i samoloty. Z roku na rok ich liczba rośnie
General Aviation, czyli małe lotnictwo, zdobywa w Polsce coraz większą popularność. W 2015 roku śmigłowce i samoloty zaliczane do tego segmentu wystartowały około 200 tys. razy. Jest nie tylko więcej klientów powietrznych taksówek, lecz także pilotów z własnym samolotem czy śmigłowcem. Dla jednych jest to hobby, dla innych – sposób na szybkie i sprawne przemieszczanie się. Przybywa również szkół lotniczych i coraz więcej osób otrzymuje licencję pilota.
2016-03-15 | 06:30
Styl życia
Polki są świadomymi i wymagającymi konsumentami. Podczas zakupów najczęściej zwracają uwagę na markę i skład produktu
Kobiety mają znaczący wpływ na 88 proc. codziennych zakupów i na 76 proc. decyzji podejmowanych przez całą rodzinę odnośnie do zakupu wszelkich innych towarów – wynika z badania „Polki same o sobie”. Panie są świadomymi i odpowiedzialnymi konsumentkami, znają swoje potrzeby i oczekiwania, chętnie otwierają się na nowości. Przy zakupie danego produktu najczęściej zwracają uwagę na jego markę (61 proc.) i skład (41 proc.). Na zakupy „dla domu” Polka poświęca przeciętnie cztery godziny tygodniowo, zaś na zakupy „dla siebie” – dwie godziny.
2016-03-10 | 06:45
Styl życia
Gwiazdka Michelin dla warszawskiej restauracji Senses
Druga polska restauracja otrzymała gwiazdkę Michelin. Po Atelier Amaro do grona najlepszych restauracji świata dołączył warszawski lokal Senses, w którym szefem kuchni jest Andrea Camastra. To kolejne w tym roku wyróżnienie dla Senses. W styczniu restauracja trafiła na prestiżową listę największych odkryć gastronomicznych The Diners Club 50 Best Discovery Series.
2016-03-10 | 06:35
Konsument
Smartfony coraz rzadziej służą młodym ludziom do rozmów. Wyparły telewizję i stały się dla nich centrum rozrywki
Zachowanie i przyzwyczajenia pokolenia milenialsów mają obecnie największy wpływ na rozwój sektora TMT (telekomunikacji, mediów i technologii). Choć największą popularnością wśród młodych użytkowników cieszą się smartfony, to wciąż niezastąpione są laptopy i desktopy. Na znaczeniu traci natomiast telewizja. Centrum rozrywki stają się smartfony. Coraz rzadziej służą jednak do tradycyjnych rozmów głosowych, częściej do innych form komunikacji i zakupów.
2016-03-10 | 06:00
Psychologia
Ludzie dobierają się w pary na zasadzie podobieństw. Pierwsze wrażenie nie zawsze decyduje o przyszłości związku
Psychologowie podkreślają, że kluczowy wpływ na wybór życiowego partnera mają trzy kwestie: zgodność odnośnie hierarchii wartości, zbieżne przekonania i podobne cechy osobowości. Nie bez znaczenia jest także wygląd zewnętrzny. Zanim podejmie się ważną życiową decyzję, trzeba uświadomić sobie, że w związku nie chodzi o to, by zmieniać drugą osobę. Nie ma więc sensu wiązać się z kimś, kto zupełnie do nas nie pasuje.
2016-03-09 | 06:35
Żywienie
Bariści zachęcają, by eksperymentować z nowymi smakami kaw z różnych stron świata. Sekret idealnego napoju tkwi w jego parzeniu
Na smak kawy ma wpływ nie tylko rodzaj szczepu i moment zbioru, lecz także miejsce pochodzenia. Gatunki z Ameryki Południowej mają w sobie nutkę czekoladowo-orzechową, z Etiopii – posmak trawy cytrynowej, a azjatyckie są tłuste. Zdaniem kawoszy dobra kawa to napój o odpowiedniej ilości słodyczy, odrobiny goryczy i kwaskowatym smaku.