Wszystkie newsy

2015-12-24 | 06:50
Firma
Co roku przed świętami rośnie popularność akcji charytatywnych Wszystkie newsy

Co roku przed świętami rośnie popularność akcji charytatywnych

Już co piąty Polak na co dzień angażuje się w pomoc innym. Święta Bożego Narodzenia skłaniają do pomagania wielu ludzi. W tym roku w ramach akcji Szlachetna Paczka pobity został kolejny rekord – 21 tys. paczek o łącznej wartości 50 mln zł trafiło do 84 tys. rodzin. Akcji towarzyszą tysiące wolontariuszy. Jak podkreślają eksperci, wolontariat to nie tylko pomaganie innym, lecz także pomaganie sobie.
więcej
2015-12-23 | 06:35
Problemy społeczne
Wspólne pomaganie wzmacnia relacje w rodzinie. To dobry sposób na spędzenie czasu razem, nie tylko w święta

Wspólne pomaganie wzmacnia relacje w rodzinie. To dobry sposób na spędzenie czasu razem, nie tylko w święta

Nic tak nie buduje więzi, jak wspólne działanie – podkreślają organizacje pozarządowe i zachęcają do wolontariatu rodzinnego. Tego typu inicjatywy cieszą się coraz większą popularnością. W tym roku zgłosiło się do wolontariatu blisko 1,8 tys. rodzin. Co ważne, takie działania nie tylko przynoszą korzyści potrzebującym czy lokalnym społecznościom, na rzecz których są podejmowane, lecz także wpływają na relacje w rodzinie. Rodzice dają przykład dzieciom i uczą je społecznego zaangażowania.
więcej
2015-12-22 | 07:00
Gwiazdy
W okresie świątecznym Polacy chętniej pomagają innym. Agnieszka Maciąg: pomaganie jest wpisane w ludzką naturę

W okresie świątecznym Polacy chętniej pomagają innym. Agnieszka Maciąg: pomaganie jest wpisane w ludzką naturę

W okresie świąt Bożego Narodzenia Polacy chętniej pomagają potrzebującym. Zdaniem Agnieszki Maciąg jest to obowiązek, ale i przywilej każdego człowieka. Sławomir Uniatowski uważa natomiast, że pomaganie wzbogaca także jego samego. Modelka i wokalista wzięli udział w akcji charytatywnej Dobrych Życzeń warszawskiej Galerii Mokotów.
więcej
2015-12-22 | 06:20
Handel
Gry cyfrowe będą jednym z prezentowych hitów. Taki upominek zamierza kupić prawie jedna piąta Polaków

Gry cyfrowe będą jednym z prezentowych hitów. Taki upominek zamierza kupić prawie jedna piąta Polaków

Gry stają się jednym z najczęściej planowanych przedświątecznych zakupów. Taki prezent pod choinkę zamierza w tym roku podarować 19 proc. Polaków. Dlatego producenci gier wideo i komputerowych na okres między wrześniem a grudniem przygotowują premiery największych produkcji i rozbudowują związane z nimi uniwersum. Obejmuje ono już nie tylko grę, lecz także książki, gry planszowe oraz dodatkowe analogowe akcesoria.
więcej
2015-12-18 | 06:40
Podróże
Polacy coraz chętniej wyjeżdżają na Boże Narodzenie. Najpopularniejsze kierunki to Wyspy Kanaryjskie, Londyn i kurorty narciarskie

Polacy coraz chętniej wyjeżdżają na Boże Narodzenie. Najpopularniejsze kierunki to Wyspy Kanaryjskie, Londyn i kurorty narciarskie

Przybywa Polaków, którzy decydują się spędzić Boże Narodzenie z dala od domu. Najchętniej podróżują do ciepłych krajów, zwłaszcza na Wyspy Kanaryjskie, lub do narciarskich kurortów, m.in. w Austrii i we Włoszech. Niezmienną popularnością cieszy się również Londyn. Jako środek transportu Polacy coraz częściej wybierają samolot – w ciągu ostatnich trzech lat liczba pasażerów wzrosła o 25 proc.
więcej
2015-12-18 | 06:30
Żywienie
Świąteczny catering coraz bardziej popularny wśród Polaków. Nie tylko na wigilie firmowe

Świąteczny catering coraz bardziej popularny wśród Polaków. Nie tylko na wigilie firmowe

Polacy coraz chętniej decydują się na korzystanie z usług świątecznego cateringu. Powierzenie przygotowania wigilii fachowcom pozwala zaoszczędzić przede wszystkim czas i nakłady pracy, a także pieniądze. Koszt takiej usługi zaczyna się od 60 zł od osoby. W kwestii menu Polacy okazują się tradycjonalistami – najchętniej zamawiają klasyczne wigilijne dania, czyli pierogi, kapustę z grzybami, karpia i makowce.
więcej
2015-12-17 | 06:45
Uroda
80 proc. polskich mężczyzn kupuje kosmetyki samodzielnie, a blisko połowa na przygotowanie się do wyjścia potrzebuje do 45 minut

80 proc. polskich mężczyzn kupuje kosmetyki samodzielnie, a blisko połowa na przygotowanie się do wyjścia potrzebuje do 45 minut

Mężczyźni przywiązują coraz większą wagę do wyglądu. Blisko połowa panów ankietowanych przez markę ZEW for men deklaruje, że na codzienną pielęgnację potrzebuje 15–45 minut. Zdecydowana większość polskich mężczyzn samodzielnie kupuje kosmetyki – najważniejsza jest dla nich skuteczność oraz wydajność tych produktów.
więcej
2015-12-16 | 06:30
Żywienie
Wigilijne spotkania standardem w firmach. Na stołach dominują tradycyjne potrawy

Wigilijne spotkania standardem w firmach. Na stołach dominują tradycyjne potrawy

Coraz więcej polskich firm organizuje wigilijne spotkania dla swoich pracowników. To doskonała okazja do podsumowania mijającego roku, budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy oraz integracji zespołu. Takie spotkania organizowane są zazwyczaj w restauracjach, a w menu dominują tradycyjne świąteczne potrawy. Na większości tego typu spotkań podawany jest także alkohol. Koszt zorganizowania wigilijnego spotkania zaczyna się już od 60 zł od osoby.
więcej
2015-12-08 | 06:30
Media i PR
W okresie świątecznym ponad połowa Polaków zamierza pomagać potrzebującym. 3 mln chciałoby wziąć udział w akcji Szlachetna Paczka

W okresie świątecznym ponad połowa Polaków zamierza pomagać potrzebującym. 3 mln chciałoby wziąć udział w akcji Szlachetna Paczka

Co drugi Polak chce w najbliższych tygodniach zaangażować się w pomoc potrzebującym – wynika z deklaracji zbadanych przez TNS Polska na zlecenie marki Milka. Z tego ok. 3 mln osób weźmie udział w 15. edycji akcji Szlachetna Paczka. W okresie świątecznym chętniej niż zwykle pomagamy obcym osobom.
więcej
2015-12-04 | 06:35
Sport
Co roku na narty w Alpy wyjeżdża 250 tys. Polaków. Stają się przy tym coraz bardziej wymagającymi klientami

Co roku na narty w Alpy wyjeżdża 250 tys. Polaków. Stają się przy tym coraz bardziej wymagającymi klientami

W ubiegłym sezonie zimowym wyjazd na narty wybrało 28 proc. wszystkich wyjeżdżających zimą Polaków. Niesłabnącą popularnością cieszą się Alpy, na które decyduje się 250 tys. osób. Blisko 80 proc. z nich wybiera Włochy i Austrię, rośnie też zainteresowanie francuskimi miejscowościami. Klienci częściej wybierają sprawdzone biura podróży, a podczas wyjazdu wymagają od organizatora rozrywek i animacji.
więcej
2015-12-04 | 06:30
Regionalne - Mazowieckie
Warszawa przygotowuje się do świąt. Liczne atrakcje mają przyciągnąć turystów

Warszawa przygotowuje się do świąt. Liczne atrakcje mają przyciągnąć turystów

Bożonarodzeniowe jarmarki, lodowiska i iluminacje – takimi atrakcjami Warszawa chce przyciągać turystów w okresie świątecznym. Końcówka grudnia i początek stycznia to dobry czas, by odwiedzić stolicę. Mniejsza liczba wydarzeń biznesowych powoduje, że lepiej odczuwalna jest lokalna atmosfera.
więcej
2015-12-03 | 06:55
Firma
Co czwarty student myśli o założeniu własnej firmy. Etat traci na atrakcyjności

Co czwarty student myśli o założeniu własnej firmy. Etat traci na atrakcyjności

Etat to dla większości Polaków najbardziej pożądana forma zatrudnienia, z którą łączą poczucie bezpieczeństwa. Młodym ludziom w nieco mniejszym stopniu niż ogółowi społeczeństwa zależy na umowie o pracę. Wprawdzie cenią stały dochód i określone godziny pracy, ale chcą mieć także poczucie niezależności. Dlatego co czwarty student ostatnich lat studiów zamierza założyć firmę – wynika z badania „Młodzi a rynek pracy” Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.
więcej
2015-12-03 | 06:30
Edukacja
Co piąty Polak jest wolontariuszem. Coraz częściej w pomoc innym angażują się pracownicy i prezesi firm

Co piąty Polak jest wolontariuszem. Coraz częściej w pomoc innym angażują się pracownicy i prezesi firm

W wolontariat angażuje się coraz więcej osób. Często w różnego rodzaju akcje społeczne, ekologiczne czy pomoc potrzebującym włączają się całe rodziny i firmy. W ramach wolontariatu kompetencji swoimi doświadczeniami i wiedzą coraz chętniej dzielą się osoby z najwyższego szczebla menadżerów. Wciąż jednak wolontariuszy jest zbyt mało. W zachęcaniu pomóc może mówienie o korzyściach, jakie wolontariat niesie nie tylko obdarowanym, ale i pomagającym.
więcej
2015-11-27 | 06:40
Styl życia
Polacy niechętnie kupują nowe książki i rzadko odwiedzają biblioteki. Ponad 40 proc. w ubiegłym roku przeczytało zaledwie jedną pozycję

Polacy niechętnie kupują nowe książki i rzadko odwiedzają biblioteki. Ponad 40 proc. w ubiegłym roku przeczytało zaledwie jedną pozycję

Z raportu Biblioteki Narodowej na temat stanu czytelnictwa za 2014 rok wynika, że 10 mln Polaków nie ma w domu ani jednej książki, a 6,2 mln żadnej nie przeczytało. Najchętniej po lekturę sięgają uczniowie i studenci. Od czytania stronią zaś emeryci, mieszkańcy wsi i osoby o niskich dochodach. Czytelnictwo wśród swoich klientów chce promować Biedronka, głównie poprzez rabaty na książkowe nowości czy konkursy dla twórców tekstów dla dzieci.
więcej
2015-11-25 | 06:40
Styl życia
Millenialsi chętnie wydają pieniądze, ale są trudnymi klientami. Nie ufają reklamom i mediom

Millenialsi chętnie wydają pieniądze, ale są trudnymi klientami. Nie ufają reklamom i mediom

Millenialsi, czyli pokolenie urodzone w latach 1980–2000, chętnie zaspokajają swoje potrzeby konsumenckie, nie należą jednak do łatwych klientów. Nie ufają tradycyjnym mediom i nie sugerują się reklamą. Autorytetami są dla nich blogerzy i eksperci w danych dziedzinach. Przy zakupach chętnie też zasięgają opinii rodziców i przyjaciół. Najlepszym sposobem dotarcia do nich są media społecznościowe.
więcej