Wszystkie newsy

2016-05-16 | 06:35
Handel
Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty Wszystkie newsy

Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty

Nieco ponad 20 proc. Polaków korzysta z pralni chemicznych. Nadal kojarzą się one konsumentom z drogimi i trudno dostępnymi usługami. To podejście zmienić mają pralniomaty. Zapotrzebowanie na te usługi rośnie kwartalnie nawet w trzycyfrowym tempie. Najczęściej w pralniomatach konsumenci zostawiają koszule i inne elementy odzieży biznesowej.
więcej
2016-05-11 | 06:40
Handel
Jedzenie poza domem wciąż nie jest domeną Polaków. Na usługi gastronomiczne Polacy przeznaczają mniej niż mieszkańcy większości krajów UE

Jedzenie poza domem wciąż nie jest domeną Polaków. Na usługi gastronomiczne Polacy przeznaczają mniej niż mieszkańcy większości krajów UE

Wydatki na żywienie poza domem w ubiegłym roku zwiększyły się co prawda o prawie 5 proc., osiągając blisko 25 mld zł, ale nadal są kilka razy mniejsze niż w pozostałych krajach UE. Analitycy prognozują więc lata dynamicznego wzrostu rynku, w którym duży udział w tym mieć będą Quick Service Restaurants (popularne fast foody).
więcej
2016-05-11 | 06:30
Zakupy
Na elektroniczne książki Polacy wydadzą do końca roku ok. 85 mln zł. Rynek rośnie mimo dużej skali piractwa

Na elektroniczne książki Polacy wydadzą do końca roku ok. 85 mln zł. Rynek rośnie mimo dużej skali piractwa

E-booki stanowią ok. 2 proc. rynku książki w Polsce. Z prognoz Virtualo wynika, że do końca tego roku wydatki na ich zakup powinny przekroczyć 85 mln zł, podczas gdy na koniec 2015 roku było to 60 mln zł. Rynek zyskuje, mimo że rośnie również skala piractwa. Co najmniej jedna trzecia czytelników pozyskuje e-booki z nielegalnych źródeł. Branżę może to kosztować nawet 250 mln zł.
więcej
2016-05-10 | 06:35
Handel
Sprzedaż telewizorów 4K na świecie w ubiegłym roku wzrosła o 200 proc. W tym roku wymianę sprzętu napędzać będzie Euro 2016 i olimpiada

Sprzedaż telewizorów 4K na świecie w ubiegłym roku wzrosła o 200 proc. W tym roku wymianę sprzętu napędzać będzie Euro 2016 i olimpiada

Ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2016 i olimpiada w Rio, będą zachęcać krajowych konsumentów do wymiany telewizora. Najważniejszym kryterium wyboru takiego urządzenia pozostaje cena, ale coraz bardziej liczy się wielkość, rozdzielczość, zastosowane technologie oraz wygląd i wzornictwo. Na świecie coraz popularniejszy staje się standard 4K. W ubiegłym roku sprzedaż telewizorów obsługujących taką rozdzielczość wzrosła o około 200 proc.
więcej
2016-05-04 | 06:45
Bankowość
Polacy coraz chętniej płacą kartami i smartfonami. Zniknęły obawy o bezpieczeństwo transakcji

Polacy coraz chętniej płacą kartami i smartfonami. Zniknęły obawy o bezpieczeństwo transakcji

Konsumenci coraz śmielej płacą kartami i korzystają z płatności online przy użyciu komputera lub smartfona. Odważniejsze w korzystaniu z bezgotówkowych płatności okazują się kobiety. Średnia kwota płatności bezgotówkowej jest coraz niższa, co oznacza, że ta forma staje się coraz bardziej powszechna i ma szansę stopniowo zacząć wypierać z rynku gotówkę.
więcej
2016-05-02 | 06:35
Handel
Patriotyzm Polaków widać również w sklepach. Rośnie sprzedaż odzieży patriotycznej i rodzimych produktów

Patriotyzm Polaków widać również w sklepach. Rośnie sprzedaż odzieży patriotycznej i rodzimych produktów

Polskie produkty cieszą się coraz większym powodzeniem w kraju. Po latach preferowania zachodnich lub azjatyckich wyrobów konsumenci zaczęli doceniać jakość krajowych towarów i uświadamiać sobie zależność między swoimi zakupami a liczbą miejsc pracy na rodzimym rynku. Coraz bardziej widoczna jest też chęć manifestowania swojej tożsamości narodowej poprzez kupowanie i noszenie odzieży z symbolami patriotycznymi. Niebawem pojawi się ona w galeriach handlowych.
więcej
2016-04-29 | 06:45
Żywienie
Producenci jaj wprowadzają konsumentów w błąd poprzez niewłaściwe oznakowanie towaru i chwytliwe hasła marketingowe

Producenci jaj wprowadzają konsumentów w błąd poprzez niewłaściwe oznakowanie towaru i chwytliwe hasła marketingowe

Przy zakupie jaj konsumenci nie powinni się sugerować barwnymi ilustracjami i hasłami na opakowaniach, tylko kodami umieszczonymi na skorupkach. Zdaniem ekspertów UOKiK brak rzetelnej informacji o produkcie to celowe wprowadzanie konsumentów w błąd. Podczas ostatniej kontroli przeprowadzonej w sklepach, hurtowniach i na targowiskach Inspekcja Handlowa zakwestionowała 35 proc. spośród 271 sprawdzonych partii kurzych jaj. Zastrzeżenia inspektorów najczęściej budziło nieprawidłowe oznakowanie na skorupkach oraz niewłaściwa waga towaru.
więcej
2016-04-28 | 07:00
Żywienie
Wysokie wartości odżywcze suszonej śliwki kalifornijskiej. Usprawnia funkcjonowanie jelit i może pomóc w utrzymaniu gęstości kości

Wysokie wartości odżywcze suszonej śliwki kalifornijskiej. Usprawnia funkcjonowanie jelit i może pomóc w utrzymaniu gęstości kości

Suszone śliwki kalifornijskie zawierają wiele wartościowych składników odżywczych, które zapewniają dobre zdrowie i samopoczucie. Są one przede wszystkim źródłem miedzi i potasu. To cenny składnik wielu potraw i niezbędny element zdrowej diety. Mogą być również wykorzystywane na przykład do wypieków, produktów mlecznych, koktajli owocowych, sałatek czy wyrobów mięsnych. Pasta oraz purée z takiej śliwki może być z kolei używane zamiast oleju czy tłuszczu.
więcej
2016-04-28 | 06:40
Konsument
Maj trudnym miesiącem dla budżetów domowych. Na majówkę Polacy zamierzają przeznaczyć średnio 230 zł

Maj trudnym miesiącem dla budżetów domowych. Na majówkę Polacy zamierzają przeznaczyć średnio 230 zł

Długi weekend, uroczystości komunijne, Dzień Matki i Dzień Dziecka – nagromadzenie wielu świąt i okazji powoduje, że maj może być obciążeniem dla domowych budżetów. Według Barometru Providenta, jeśli ktoś zamierza świętować wszystkie te dni, to musi się liczyć z wydatkami rzędu 2,5 tys. zł.
więcej
2016-04-25 | 06:15
Handel
Rynek dóbr luksusowych urośnie w tym roku o 8–10 proc. Wszystko dzięki większej zamożności obywateli

Rynek dóbr luksusowych urośnie w tym roku o 8–10 proc. Wszystko dzięki większej zamożności obywateli

Sprzedaż wyrobów jubilerskich, podobnie jak innych dóbr luksusowych, powinna wzrosnąć w tym roku, a także w kolejnych latach o 8–10 proc. – uważa prezes jubilerskiej spółki Briju. To ponaddwukrotnie szybsze tempo niż to prognozowane dla całej gospodarki. Nie powinny mu zaszkodzić ewentualne wahania na rynku surowców czy zachwiania ogólnej koniunktury.
więcej
2016-04-20 | 06:35
Konsument
Polacy wydają na swoje potrzeby coraz więcej pieniędzy. Mają jednak mniej wolnego czasu

Polacy wydają na swoje potrzeby coraz więcej pieniędzy. Mają jednak mniej wolnego czasu

Na swoje przyjemności i potrzeby statystyczny Polak wydaje więcej niż przed rokiem. Choć mężczyźni wciąż dysponują na ten cel kwotą o jedną czwartą wyższą niż kobiety, to w ich przypadku wydatki spadają, a u kobiet rosną. Gorzej jest z wolnym czasem. Przeciętnie konsument ma go dla siebie o 20 minut w ciągu doby mniej niż jeszcze rok temu.
więcej
2016-04-13 | 06:45
Moda
Zbliża się finał Fashion Designer Awards. W tegorocznej edycji wzięło udział kilkuset początkujących designerów

Zbliża się finał Fashion Designer Awards. W tegorocznej edycji wzięło udział kilkuset początkujących designerów

Znany jest skład dziewięciu finalistów Fashion Designer Awards. W miniony weekend w Galerii Mokotów odbył się półfinał 8. edycji konkursu. O staże i stypendia naukowe w dziedzinie mody walczyło w sumie kilkuset początkujących projektantów. Finał konkursu zaplanowany jest na 11 maja.
więcej
2016-04-13 | 06:30
Nowe technologie
Średnio na zakupy w internecie Polacy przeznaczają 80 zł miesięcznie. Największe znaczenie ma dla nich cena

Średnio na zakupy w internecie Polacy przeznaczają 80 zł miesięcznie. Największe znaczenie ma dla nich cena

Rośnie zaufanie klientów do e-sklepów. 54 proc. internautów deklaruje, że kupują online na polskich stronach internetowych. Wciąż decydująca przy wyborze sklepu i produktu lub usługi pozostaje cena. Tu też internet ma przewagę nad sklepami tradycyjnymi, bo umożliwia porównywanie cen w różnych sklepach i wybór najkorzystniejszej oferty.
więcej
2016-04-12 | 06:30
Żywienie
UOKiK: Produkt oznakowany jako „masło” może się okazać tłuszczem roślinnym. Konsumenci muszą uważnie czytać etykiety

UOKiK: Produkt oznakowany jako „masło” może się okazać tłuszczem roślinnym. Konsumenci muszą uważnie czytać etykiety

Masło zawiera minimum 80 proc. tłuszczu mlecznego i ani grama roślinnego, a dozwolone dodatki to jedynie beta-karoten oraz sól. W sklepach są również dostępne masła roślinne, które w rzeczywistości są margaryną, a także produkty o innych podobnych nazwach, które mogą wprowadzać w błąd. Dlatego konsumenci powinni uważnie czytać etykiety, szczególnie wtedy, gdy cena towaru jest niska.
więcej
2016-04-07 | 06:30
Żywienie
Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie. Producenci walczą o zwiększenie ich konsumpcji

Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie. Producenci walczą o zwiększenie ich konsumpcji

Polacy spożywają jedynie 4 l lodów rocznie. W Szwecji średnia konsumpcja jest trzy razy wyższa. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy. Producenci jednak stale poszerzają ofertę smaków i wprowadzają nowe formaty, żeby zwiększać sprzedaż. Marka Grycan – Lody od pokoleń wchodzi w nowy segment rynku – w kwietniu w sklepach pojawią się lody impulsowe, w kubeczkach pojemności 125 ml.
więcej