Wszystkie newsy

2016-03-11 | 06:50
Media
Wśród młodych konsumentów Magda Gessler pod względem atrakcyjności reklamowej przegrywa z blogerami kulinarnymi Wszystkie newsy

Wśród młodych konsumentów Magda Gessler pod względem atrakcyjności reklamowej przegrywa z blogerami kulinarnymi

Potencjał reklamowy Magdy Gessler jest ogromny, ale uzależniony jest od wieku konsumentów. Restauratorka jest rozpoznawalna głównie wśród osób starszych, choć nie zawsze jest przez nich postrzegana wyłącznie pozytywnie. W młodszych grupach wiekowych większą popularnością i wiarygodnością cieszą się blogerzy kulinarni lub autorzy serwisów o tej tematyce, np. Kotlet TV.
więcej
2016-03-10 | 06:35
Konsument
Smartfony coraz rzadziej służą młodym ludziom do rozmów. Wyparły telewizję i stały się dla nich centrum rozrywki

Smartfony coraz rzadziej służą młodym ludziom do rozmów. Wyparły telewizję i stały się dla nich centrum rozrywki

Zachowanie i przyzwyczajenia pokolenia milenialsów mają obecnie największy wpływ na rozwój sektora TMT (telekomunikacji, mediów i technologii). Choć największą popularnością wśród młodych użytkowników cieszą się smartfony, to wciąż niezastąpione są laptopy i desktopy. Na znaczeniu traci natomiast telewizja. Centrum rozrywki stają się smartfony. Coraz rzadziej służą jednak do tradycyjnych rozmów głosowych, częściej do innych form komunikacji i zakupów.
więcej
2016-03-08 | 06:45
Moda
Ania Kruk z nową kolekcją biżuterii oraz projektami opakowań. Projektantka planuje też podbić Katar

Ania Kruk z nową kolekcją biżuterii oraz projektami opakowań. Projektantka planuje też podbić Katar

Na rynek trafiła właśnie nowa kolekcja biżuterii Ani Kruk inspirowana nowymi jogurtami Fantasia, do których projektantka stworzyła opakowanie. Jak podkreśla, Polki coraz częściej szukają biżuterii na co dzień, mniej zobowiązującej, która sprawdzi się w każdej sytuacji. W najnowszej kolekcji postawiła więc na biżuterię delikatną i uniwersalną.
więcej
2016-03-03 | 06:40
Handel
Większość pań z okazji Dnia Kobiet dostanie prezent. Co piąty mężczyzna nie zamierza świętować

Większość pań z okazji Dnia Kobiet dostanie prezent. Co piąty mężczyzna nie zamierza świętować

Dzień Kobiet to dla większości kobiet i mężczyzn ważna okazja do świętowania. Uczcić ten dzień zamierza w tym roku 75 proc. panów – wynika z Barometru Providenta. Większość deklaruje zakup kwiatów, pozostali zdecydują się na drobny prezent. Co piąty mężczyzna nie planuje nic na ten dzień – to single albo osoby, które nie uznają tego święta. Wydatki zależą od wieku. Im młodszy mężczyzna, tym szerzej otworzy portfel.
więcej
2016-02-25 | 06:00
Żywienie
Osobom pijącym czarną kawę wystarczy prosty ekspres automatyczny. Bardziej skomplikowanego urządzenia potrzebują miłośnicy latte

Osobom pijącym czarną kawę wystarczy prosty ekspres automatyczny. Bardziej skomplikowanego urządzenia potrzebują miłośnicy latte

Aby wybrać ekspres do kawy dostosowany do naszych potrzeb, trzeba najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki rodzaj kawy najbardziej lubimy i jakie mamy oczekiwania wobec danego sprzętu. Osoby, które preferują tylko kawę czarną, powinny postawić na najprostszy ekspres automatyczny, miłośnicy latte muszą sprawdzić, czy urządzenie dodatkowo ma spieniacz do mleka, a dla tych, którzy lubią długo delektować się aromatem świeżo mielonych ziaren, idealny będzie ekspres przelewowy.
więcej
2016-02-19 | 06:30
Handel
Ponownie 100 tys. zł od Biedronki dla autora najlepszego tekstu dla dzieci. Książka laureatek I edycji konkursu „Piórko” sprzedała się w 30 tys. egzemplarzy

Ponownie 100 tys. zł od Biedronki dla autora najlepszego tekstu dla dzieci. Książka laureatek I edycji konkursu „Piórko” sprzedała się w 30 tys. egzemplarzy

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, chce promować czytelnictwo wśród najmłodszych. W drugiej edycji konkursu dla debiutujących twórców „Piórko 2016” ponownie nagrodzi autora najlepszego tekstu dla dzieci i osobę, która ten tekst zilustruje. Książka „Szary domek” autorstwa laureatki pierwszej edycji konkursu sprzedała się w nakładzie ponad 30 tys. egzemplarzy, a w maju ponownie trafi na sklepowe półki.
więcej
2016-02-09 | 06:35
Handel
Ponad połowa osób w związkach obchodzi walentynki. Osoby starsze robią to rzadziej, ale są w stanie wydać na ten cel znacznie więcej

Ponad połowa osób w związkach obchodzi walentynki. Osoby starsze robią to rzadziej, ale są w stanie wydać na ten cel znacznie więcej

Coraz więcej Polaków lubi walentynki. W tym roku święto planuje obchodzić 58 proc. osób pozostających w stałych związkach. Blisko połowa wyda na ten cel powyżej 100 zł, więcej średnio planują wydać mężczyźni. Walentynki świętują ludzie młodzi, wraz z wiekiem przywiązujemy do nich mniejszą wagę. Jeśli jednak osoby w wieku powyżej 40 lat zdecydują się świętować, to szerzej otwierają portfele. Z myślą o swojej sympatii są w stanie wydać 500 zł lub więcej.
więcej
2016-01-12 | 06:35
Konsument
Spada spożycie pieczywa. W ubiegłym roku Polacy zjedli o 2,5 kg pieczywa mniej niż w 2014

Spada spożycie pieczywa. W ubiegłym roku Polacy zjedli o 2,5 kg pieczywa mniej niż w 2014

Polacy jedzą coraz mniej pieczywa. W 2015 roku spożycie wyniosło ponad 45 kg i było niższe o 2,5 kg niż w 2014 roku. Na malejąca konsumpcję wpływa przede wszystkim moda na zdrowe odżywianie i niska świadomość na temat zdrowych gatunków pieczywa. Problemem jest także niska jakość niektórych produktów.
więcej
2016-01-08 | 06:30
Żywienie
Przybywa biokonsumentów. Moda na zdrową żywność nie mija

Przybywa biokonsumentów. Moda na zdrową żywność nie mija

Zdrowe odżywanie nie jest chwilową modą, ale coraz silniejszym trendem – wynika z badania przeprowadzonego przez Ośrodek Ewaluacji. Polacy chcą jeść zdrowo i odpowiedzialnie, dlatego coraz częściej wybierają żywność nieprzetworzoną, bez konserwantów i chemicznych dodatków. W ten sposób chcą dbać o zdrowie swoje i bliskich. Ekologiczną żywność kupują nie tylko w supermarketach i osiedlowych sklepach, lecz także na lokalnych bazarkach.
więcej
2016-01-08 | 06:25
Sport
Głównym kryterium przy wyborze nart nie może być tylko cena czy opinie znajomych lub forumowiczów. Każdy ma inne potrzeby i oczekiwania

Głównym kryterium przy wyborze nart nie może być tylko cena czy opinie znajomych lub forumowiczów. Każdy ma inne potrzeby i oczekiwania

Przy wyborze nart należy przede wszystkim prawidłowo ocenić swoje umiejętności i zdecydować, jaki typ narciarstwa chce się uprawiać. Następnie trzeba dopasować sprzęt do wagi i wzrostu. Niebagatelne znaczenie ma też dobór odpowiedniego rozmiaru butów i dobrej jakości wiązań. W przypadku, gdy sprzedawca poleca konkretny towar bez zapytania o powyższe kwestie, dla klienta powinien to być sygnał ostrzegawczy, że za ladą nie stoi fachowiec służący profesjonalną poradą.
więcej
2015-12-22 | 06:20
Handel
Gry cyfrowe będą jednym z prezentowych hitów. Taki upominek zamierza kupić prawie jedna piąta Polaków

Gry cyfrowe będą jednym z prezentowych hitów. Taki upominek zamierza kupić prawie jedna piąta Polaków

Gry stają się jednym z najczęściej planowanych przedświątecznych zakupów. Taki prezent pod choinkę zamierza w tym roku podarować 19 proc. Polaków. Dlatego producenci gier wideo i komputerowych na okres między wrześniem a grudniem przygotowują premiery największych produkcji i rozbudowują związane z nimi uniwersum. Obejmuje ono już nie tylko grę, lecz także książki, gry planszowe oraz dodatkowe analogowe akcesoria.
więcej
2015-12-21 | 06:30
Zakupy
Klocki, puzzle, zabawki interaktywne, pluszaki i domki dla lalek to najbardziej pożyteczne prezenty dla najmłodszych

Klocki, puzzle, zabawki interaktywne, pluszaki i domki dla lalek to najbardziej pożyteczne prezenty dla najmłodszych

Sklepowe półki uginają się od nadmiaru towarów, sprzedawcy kuszą wyjątkowymi promocjami, a reklamy na każdym kroku zachęcają do zakupu hitów sezonu. W gąszczu bogatej oferty trudno wybrać zabawkę, która oprócz atrakcyjnego wyglądu, będzie także spełniała funkcję edukacyjną. Zdaniem ekspertów, najlepiej sprawdzają się zabawki interaktywne, klocki, puzzle, pluszaki i odpowiednie zestawy pozwalające naśladować przedstawicieli różnych zawodów.
więcej
2015-12-17 | 06:40
Handel
Nawet 80 proc. Polaków kupuje prezenty przez internet. To czas żniw dla cyberprzestępców

Nawet 80 proc. Polaków kupuje prezenty przez internet. To czas żniw dla cyberprzestępców

Odsetek kupujących online rośnie z roku na rok. W tym roku prezenty przez internet nabędzie 81,6 proc. Polaków – wynika z badania PayPal/ GfK. Zdecydowana większość użyje do tego smartfona lub tabletu. W okresie przedświątecznym „zarabiają” też cyberprzestępcy. Do kradzieży pieniędzy lub poufnych danych wykorzystują niewiedzę, pośpiech i nieostrożność użytkowników.
więcej
2015-12-15 | 06:35
Handel
Odpowiednio dobrany zapach może zwiększyć sprzedaż nawet o 15 proc. Zapach świąt na dłużej zatrzymuje w sklepie

Odpowiednio dobrany zapach może zwiększyć sprzedaż nawet o 15 proc. Zapach świąt na dłużej zatrzymuje w sklepie

Marketing zapachowy to nowy sposób promowania sklepu i produktu. Nie tylko przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki i lepszej rozpoznawalności, lecz także zwiększa sprzedaż nawet o 15 proc. Z badań wynika, że ludzie znacznie lepiej zapamiętujemy zapachy niż obrazy, a poszczególne nuty zapachowe wpływają na nasz nastrój i motywację do działania. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dobranie aromatu do branży, grupy docelowej i sezonu.
więcej
2015-12-10 | 06:30
Handel
Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych. Nowy trend wykorzystują sprzedawcy

Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych. Nowy trend wykorzystują sprzedawcy

Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat. Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend starają się wykorzystać także firmy, prezentując w mediach społecznościowych swoje produkty i usługi.
więcej