Wszystkie newsy
2016-10-11 | 06:35
Handel
80 proc. konsumentów korzysta z programów lojalnościowych. Wolą zwrot części wydatków niż zbieranie punktów
Tradycyjne, wspierające powtarzalność zakupów programy lojalnościowe są coraz mniej atrakcyjne dla konsumentów, ponieważ korzyści są odroczone w czasie. Rośnie natomiast popularność takich akcji, które oferują od razu wymierne profity, np. serwisów cashbackowych oferujących zwrot części wydatków. Polacy chętniej wybierają programy, przy których nie muszą pamiętać o zaoferowanych promocjach i które nie wymagają przywiązania tylko do jednej marki.
2016-10-05 | 06:30
Handel
W branżach kosmetycznej i modowej rozpoczyna się boom na polskie produkty. Patriotyzm konsumencki coraz silniejszy w handlu detalicznym
W handlu detalicznym coraz wyraźniejsze są postawy akcentujące przywiązanie do polskich produktów. Polacy dobrze rozumieją pojęcie konsumenckiego patriotyzmu i starają się stosować je w praktyce. W niektórych branżach jest istny boom na polskie produkty, m.in. w spożywce, w innych dopiero takie zainteresowanie się pojawia. Widać je m.in. w branżach modowej i kosmetycznej. Wciąż jednak polska marka nie jest zbyt silna na rodzimym rynku, co nie sprzyja jej ekspansji zagranicznej.
2016-10-04 | 06:30
Handel
Coraz więcej Polaków można nazwać smart shopperami. Porównują ceny, dokładnie planują zakupy i korzystają z programów lojalnościowych
Polacy są coraz bardziej rozsądnymi klientami. Dwie trzecie konsumentów podkreśla, że nie zdarza im się kupować rzeczy, które potem okazują się niepotrzebne. Częściej planujemy swoje zakupy z wyprzedzeniem, szukamy produktów tanich, ale dobrych jakościowo. Rośnie znaczenie porównywarek cenowych oraz programów lojalnościowych typu cashback. 80 proc. krajowych konsumentów korzysta z programów przynoszących dodatkowe materialne profity.
2016-09-21 | 06:00
Przemysł spożywczy
Whisky coraz bardziej popularna wśród kobiet. Trunek ma także szerokie zastosowanie w kuchni
Wbrew stereotypom whisky jest nie tylko alkoholem dla mężczyzn. Już co czwarta Polka chętnie sięga po butelkę tego trunku zarówno podczas spotkań towarzyskich, biznesowych, jak i w trakcie przyrządzania posiłków w kuchni. Alkohol ten może być wykorzystywany zarówno jako marynata, jak i do wyrobu lodów, zimnych i gorących sosów oraz pieczenia i gotowania.
2016-09-15 | 06:35
Handel
Dla Polaków jakość coraz ważniejsza niż cena. Tylko 20 proc. konsumentów to klienci oszczędni
Większość Polaków to wymagający konsumenci, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkty lepszej jakości – wynika z badania Shopper Study na zlecenie firmy Henkel. Coraz chętniej kupujemy takie towary, które służą dłużej i lepiej. Tylko 20 proc. stanowią klienci oszczędni, którzy kierują się podczas zakupów głównie ceną. Mamy też coraz większe wymagania wobec sklepów – co do czystości, bogactwa oferty i atmosfery panującej w sklepie.
2016-09-07 | 06:45
Finanse
Co czwarty Polak wskazuje, że 5 tys. zł oszczędności to minimum. Najczęściej odkładamy na ekstra wydatki
Bezwzględne minimum oszczędności przeciętnej rodziny to 4 150 zł – wynika z badania Barometr Providenta. To o 900 zł więcej niż deklarowano w ubiegłym roku. 27 proc. badanych podkreśla, że dla nich niezbędne minimum to 5 tys. zł, a blisko połowa w ogóle nie potrafi wskazać bezpiecznego poziomu oszczędności. 60 proc. przyznaje, że odkłada na nieprzewidziane wydatki. Podobny odsetek badanych traktuje oszczędności jako zabezpieczenie na wypadek pogorszenia stanu zdrowia.
2016-09-06 | 06:30
Handel
W sklepach internetowych różnice w cenach produktów mogą sięgać kilkuset procent. Występują znacznie częściej niż w tradycyjnym handlu
Ten sam produkt w różnych e-sklepach może mieć różną cenę. Największe różnice występują w kategorii artykułów elektronicznych oraz farmaceutyków – wynika z obserwacji Dealavo. Co ciekawe, zdarza się, że dystrybutorzy proponują znacznie niższe ceny niż producenci. Ponieważ wciąż cena jest głównym czynnikiem decydującym o wyborze kupującego, a w internecie klient może je łatwo i szybko porównać, właściwa polityka cenowa to często być albo nie być danego sklepu.
2016-09-02 | 06:40
Handel
Rośnie zapotrzebowanie na asortyment ogrodniczy. W sezonie dużą popularnością cieszą się meble ogrodowe, baseny i grille
Polacy wykazują znacznie większą dbałość o ogrody niż jeszcze kilka lat temu, dlatego wiosną i latem centra ogrodnicze przeżywają prawdziwe oblężenie. Największą popularnością od kilku sezonów cieszą się meble ogrodowe – technorattanowe, drewniane bądź tekowe. W przypadku sprzętu do pielęgnacji ogrodów widać większe zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości. Najniższa półka cenowa w tym przypadku prawie zupełnie zanikła – mówią przedstawiciele sieci Praktiker.
2016-08-26 | 06:30
Konsument
Polacy uwielbiają promocje i potrafią z nich korzystać. Duże znaczenie ma sposób ich prezentacji
Najchętniej Polacy korzystają z obniżek cenowych – to forma preferowana przez ponad dwie trzecie konsumentów. Skuteczność promocji zależy jednak w dużej mierze od prezentacji ceny. Właściwa komunikacja wartości produktu lub usługi może zwielokrotnić korzyści przedsiębiorcy, dlatego coraz więcej z nich wdraża strategie pricingowe. Jedną z popularnych taktyk są popularne końcówki 99 groszy, zamiast pełnych kwot.
2016-08-23 | 06:00
Styl życia
Oryginalne prezenty ślubne zyskują na popularności. Wiążą się często z niebanalnymi przeżyciami dla młodej pary
Śluby mają coraz bardziej nieszablonową oprawę. Coraz oryginalniejsze są również prezenty dla młodej pary. Skok ze spadochronem czy lot w tunelu aerodynamicznym z powodzeniem zastępują tradycyjną kopertę z gotówką, zestaw sztućców, komplet ręczników bądź sprzęt AGD. Dużą popularnością cieszą się także kolacje podniebne lub spożywane w ciemności.
2016-08-12 | 06:55
Edukacja
Na zakup wyprawki szkolnej rodzice przeznaczą średnio 580 zł. Co trzeci skorzysta w tym celu ze środków z programu „Rodzina 500 plus”
580 zł to średni wydatek, jaki rodzice planują przeznaczyć na szkolną wyprawkę w tym roku. Kwota ta stanowi ok. 43 proc. płacy minimalnej w Polsce. W ubiegłym roku deklarowane wydatki były o ponad 100 zł wyższe. 70 proc. rodziców zamierza ten zakup sfinansować z bieżących dochodów, a dla 36 proc. wsparciem będą wpływy z programu „Rodzina 500 plus”.
2016-08-08 | 06:30
Handel
Na usługi gastronomiczne i hotelowe Polacy przeznaczają znacznie mniejszą część swoich budżetów niż Niemcy czy Czesi. Poza domem jadają jednak częściej
Wydatki gastronomiczne i hotelowe pochłaniają ok. 3,2 proc. dochodów Polaków – wynika z danych Eurostatu, które przytacza PMR. Dla przykładu Niemcy i Słowacy przeznaczają powyżej 5 proc., a Czesi – ponad 8 proc. swoich budżetów. Popularność jedzenia poza domem wciąż rośnie. Polacy częściej wychodzą do restauracji i więcej przeznaczają na ten cel. Coraz istotniejsza staje się dla nich jakość zamawianego jedzenia.
2016-08-04 | 06:30
Handel
Napoje izotoniczne i wody funkcjonalne popularne wśród Polaków. Producenci prognozują dalsze wzrosty sprzedaży
Producenci napojów zacierają ręce. Napoje funkcjonalne, głównie popularne energetyki i izotoniki, to dynamicznie rosnące kategorie rynku spożywczego. Branża liczy na dalsze wzrosty sprzedaży – napędza je chociażby moda na aktywność fizyczną. Pewnym zagrożeniem mogą się okazać regulacje prawne zwiększające opłaty za pobór wody. Producenci napojów oczekują na ostateczny kształt ustawy Prawo wodne.
2016-08-02 | 06:30
Sport
Rower z bambusową ramą to nie tylko modny gadżet. Dochód z jego sprzedaży wspiera edukację afrykańskich dzieci
Polska firma do pracy przy produkcji rowerów z bambusową ramą zaangażowała mieszkańców biednych rejonów Afryki, a dochód ze sprzedaży jednośladów wspiera edukację ich dzieci. Te unikatowe rowery zyskują coraz większą popularność również w Polsce. Jeżdżą już na nich m.in. Agnieszka Szulim i Piotr Starak.
2016-07-26 | 06:30
Żywienie
Polacy coraz częściej wybierają wina musujące. Napoje z wyższej półki cenowej zastępują trunki wysokoprocentowe
Moda na włoskie prosecco czy hiszpańską cavę dotarła do nas z krajów śródziemnomorskich. Polacy pokochali ich smak, owocową nutę oraz uniwersalny charakter. Wina te dobrze komponują się z różnorodnymi daniami, doskonale sprawdzają jako aperitif, dodatek do przystawek czy deserów. W prognozach rynkowych na najbliższe lata wina musujące uznawane są za najszybciej rozwijającą się kategorię alkoholową na świecie.