Wszystkie newsy
2014-12-19 | 06:00
Handel
Co trzecia zabawka zakwestionowana przez Inspekcję Handlową. Niektóre zawierają groźne dla zdrowia i życia substancje chemiczne
Na ponad 2,5 tys. skontrolowanych zabawek Inspekcja Handlowa zakwestionowała bezpieczeństwo 36 proc. z nich. Najczęściej uwagi dotyczyły niewłaściwego oznakowania, ale w 7 proc. zastrzeżenia dotyczyły konstrukcji i materiałów, z których wykonano produkty. Eksperci ostrzegają przez zabawkami, które zawierają szkodliwe dla zdrowia substancje chemiczne i mogą powodować nawet nowotwory. Radzą, by zwracać uwagę na możliwość uszkodzeń mechanicznych.
2014-12-17 | 06:30
Konsument
Polacy chętnie dyskutują o prezentach w sieci. Najczęściej o książkach
Internet to coraz częściej miejsce wyboru i zakupu prezentów świątecznych. Polacy szukają w sieci nie tylko informacji o wybranym produkcie, lecz także porad dotyczących prezentów, korzystnych cen i pomysłów. Najczęściej dyskusje odbywają się na Facebooku, a najchętniej dyskutowanym prezentem są książki.
2014-12-17 | 06:00
Sport
Blisko połowa pracodawców da świąteczne prezenty pracownikom. Najpopularniejsze są bony i paczki
44,4 proc. pracodawców planuje świąteczne prezenty dla pracowników – wynika z badania Benefit Systems oraz HRNews. Najczęściej wybierają bony podarunkowe i paczki. Dwie trzecie pracowników jednak przyznało, że wolałoby w zamian gotówkę.
2014-12-16 | 07:10
Media
Ewelina Lisowska: nie mam poczucia, że wygryzłam Dodę z reklamy sklepu Media Expert
Nie mam zamiaru kłócić się z nikim o takie drobnostki, jak udział w reklamie – mówi Ewelina Lisowska. Wokalistka została nową bohaterką kampanii reklamowej sieci elektromarketów Media Expert, zastępując w tej roli Dodę. W przeciwieństwie do swojej poprzedniczki Lisowska w spotach reklamowych postawiła przede wszystkim na zaakcentowanie swojej kariery muzycznej.
2014-12-16 | 06:30
Handel
Polacy coraz bardziej odpowiedzialni za swoje zdrowie
Polacy coraz częściej leczą drobne dolegliwości samodzielnie, jednak robią to z rozwagą. Kupując po raz pierwszy lek bez recepty, konsultują się z farmaceutą. Często też sięgają po sprawdzone leki, opierając się na własnych doświadczeniach.
2014-12-12 | 06:30
Zakupy
Dzieciom do 3. roku życia rodzice najchętniej kupują zabawki edukacyjne, starszakom – lalki, samochody i gry
Z badań TNS Polska wynika, że większość polskich dzieci w tym roku dostanie pod choinkę 3-4 prezenty. Zwykle będzie to jeden upominek od rodziców, a pozostałe – od innych osób. Połowa maluchów marzy o zabawkach, a opiekunowie stawiają na takie, które nie tylko bawią, lecz przede wszystkim uczą.
2014-12-11 | 06:20
Konsument
Polacy przed świętami posiłkują się pożyczkami. Tylko połowa czyta dokładnie całą umowę przed podpisaniem
Z chwilówki skorzystał przynajmniej raz co dziesiąty Polak – wynika z badania Fundacji Kronenberga. To coraz popularniejszy sposób na dodatkowy zastrzyk pieniędzy ze względu na szybkość i minimum formalności. Niestety, mniej niż połowa pożyczkobiorców przeczytała całą umowę przed jej podpisaniem.
2014-12-09 | 06:30
Handel
70 proc. Polaków deklaruje, że ich meble wymagają wymiany. Branża meblowa w rozkwicie
Ponad dwie trzecie Polaków deklaruje, że ich meble wymagają wymiany, a 59 proc. w najbliższym czasie zamierza kupić tego rodzaju artykuł – wynika z badania TNS Polska na zlecenie sieci Agata Meble. To dobry prognostyk dla branży meblowej, która na polskim rynku bardzo dobrze sobie radzi. Coraz większą renomę zdobywa też za granicą.
2014-12-08 | 06:20
Zakupy
Zabawki dla dzieci powinny być przede wszystkim bezpieczne. Nie mogą mieć ostrych, szklanych ani metalowych elementów
Pluszaki pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju dziecka. Są stałym elementem wielu zabaw, rozwijają wyobraźnię i uczą empatii. To doskonały prezent na mikołajki lub pod choinkę. Kupując maskotki, trzeba jednak zwrócić uwagę na to, czy posiadają atesty bezpieczeństwa.
2014-12-05 | 06:20
Zakupy
TNS Polska: Ponad 60 proc. rodziców uważa, że ich dzieci wierzą w Świętego Mikołaja
Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska wynika, że – zdaniem rodziców – w Świętego Mikołaja częściej wierzą chłopcy (67 proc.) niż dziewczynki (58 proc). Jako upominki najczęściej wybierane są zabawki, ubrania i słodycze. Rodzice niechętnie spełniają marzenia najmłodszych o sprzęcie elektronicznym.
2014-12-05 | 06:00
Handel
Na prezenty pod choinkę Polacy wydadzą ok. 500 złotych
Blisko 90 proc. Polaków zamierza w tym roku kupić prezenty najbliższym. Średni budżet na ten cel to 500 zł, czyli 14 proc. domowego budżetu. Podarunki znajdują się jednak na ostatnim miejscu świątecznych priorytetów. Z badań przeprowadzonych przez firmę Groupon wynika, że w w tym roku najważniejsze jest spędzanie czasu z rodziną, wspólne ubieranie choinki i wigilijna kolacja.
2014-11-28 | 06:40
Finanse
Grudzień sprzyja nieracjonalnym decyzjom finansowym. Nadmiar ofert promocyjnych wyłącza zdrowy rozsądek
69 proc. Polaków uważa, że za dużo wydajemy na święta, a 14 proc. rozważa zaciągnięcie pożyczki na ich organizację – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Provident. Okres przedświąteczny sprzyja podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych. Tym bardziej że klientów kuszą oferty wyjątkowo tanich lub nawet darmowych pożyczek.
2014-11-28 | 06:00
Nowe technologie
Wieczne pióra wciąż symbolem luksusu i elegancji. Coraz częściej przegrywają jednak z klawiaturą komputera
Mimo że pismo ręczne jest coraz bardziej wypierane przez klawiaturę komputera, wieczne pióra są wciąż jednym z najpopularniejszych prezentów świątecznych. Stanowią bowiem idealny upominek nie tylko dla miłośników kaligrafii. Pióro o niebagatelnej kolorystyce i kształcie przypominającym tusz do rzęs spodoba się kobietom, które cenią styl i elegancję. Powlekane złotem podkreśli profesjonalizm i klasę partnera biznesowego, a ozdobione postaciami z bajek umili naukę pisania przedszkolakom.
2014-11-20 | 06:00
Moda
Wśród klientek kupujących dobra luksusowe dominują aktywne zawodowo kobiety po 40. roku życia
Polki są coraz bardziej świadomymi konsumentkami dóbr luksusowych. Znają obowiązujące trendy i mają ulubione marki, którym długo pozostają wierne. Wśród klientek marek premium dominują aktywne zawodowo kobiety po 40. roku życia, które lubią wydawać pieniądze na luksusową odzież czy ekskluzywne wakacje.
2014-11-14 | 06:45
Bankowość
Polacy wstydzą się swoich kłopotów finansowych, dlatego o nich nie mówią. Wsparcie najbliższych może pomóc w ich rozwiązaniu
Niespłacone długi to w ocenie większości Polaków kwestia wstydliwa. 14 proc. Polaków nie dzieli się z nikim wiedzą na temat swojej sytuacji materialnej. Wielu zadłużonych woli ukrywać problemy nie tylko przed sąsiadami czy współpracownikami, lecz także przed najbliższymi. Tymczasem wsparcie rodziny może pomóc w wydostaniu się z finansowych tarapatów.