Newsy

Aneta Awtoniuk: Pies nie może być maskotką, którą się przebiera i stroi. Zwracam też na to uwagę celebrytom

2019-05-29  |  05:45
Mówi:Aneta Awtoniuk
Funkcja:behawiorystka zwierzęca, prowadząca program "SuperPies"
  • MP4
  • Behawiorystka zwierzęca znana z programu „SuperPies” mówi zdecydowane nie robieniu ze swoich pupili maskotek tylko na potrzeby dobrego zdjęcia, którym można pochwalić się na Instagramie. Aneta Awtoniuk potępia zarówno celebrytów, jak i innych ludzi, którzy przebierają psy, farbują im sierść czy malują pazury, by wzbudzić jak największe zainteresowanie otoczenia. Jej zdaniem czworonogom należy się szacunek i nie można robić niczego wbrew ich woli.

    – Na pewno pies nie może być maskotką, nie może też być zabawką, więc nie może być miśkiem albo lalką, którą się przebiera, stroi i wydziwia nad nim. Tego absolutnie nie pochwalam – mówi agencji Newseria Aneta Awtoniuk, behawiorystka zwierzęca, prowadząca program „SuperPies”.

    Niedawno internauci byli zbulwersowani zachowaniem Barona, który ich zdaniem – źle potraktował psa Julii Wieniawy. Najpierw bowiem w salonie spa ufarbował mu ogon na fioletowo, a później na spacerze nosił go za szelki. Aneta Awtoniuk wyjaśnia, że nie można robić niczego wbrew woli naszych pupili, zmuszać ich do pozowania do zdjęć czy też przebierać i stylizować.

     – Szacunek do zwierzęcia zakłada, że nie robimy czegoś, co nie jest dla psa naturalne. Więc przebieranki czy malowanki pazurów nie wchodzą tutaj w ogóle w grę. Za każdym razem, kiedy ktoś z moich znajomych próbuje zrobić taki psikus i tam: och, no tylko jedno zdjęcie na mikołajki pieska w mikołajowej czapce, to dostaje ode mnie niezłe bęcki, za każdym razem. Nie mam żadnego oporu w tym, żeby zadzwonić i nieźle ochrzanić taką osobę. Robię to też z celebrytami i z gwiazdami w programie – mówi Aneta Awtoniuk.

    Zdaniem Anety Awtoniuk pies powinien być traktowany z uwzględnieniem jego potrzeb i należnym mu szacunkiem tak, jak każdy inny członek rodziny.

    –  Poprzez konto na Instagramie możemy pokazywać to, że ten pies jest w naszym domu, że jest mu dobrze, możemy promować wspólne aktywności. To wszystko jest super, bo to może zainspirować. I tutaj myślę, że to jest świetne, że my, zwykli ludzie, możemy oglądać psy gwiazd w aktywnościach z nimi – mówi Aneta Awtoniuk.

    Awtoniuk tłumaczy natomiast, że zupełnie złym pomysłem jest zabieranie psa na przykład na show-biznesowe imprezy i traktowanie go jako modnego gadżetu. W takich sytuacjach trzeba się bowiem zastanowić, czy nasz pupil będzie czuł się komfortowo w danym miejscu i czy nie narazimy go na niepotrzebny stres.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.