Newsy

Radosław Liszewski: Disco polo ma swoje miejsce wśród stylów muzycznych i już nikogo to nie dziwi. Nie zdarzyło nam się, żeby nas ktoś wygwizdał

2019-01-08  |  06:55

Muzyk tłumaczy, że każdy rodzaj muzyki, który ma swoich stałych odbiorców, ma prawo istnieć, również w mediach. Jeśli coś jest tak popularne jak disco polo, to znaczy, że jest potrzebne. Jego zdaniem stereotypy na temat obciachowości tego nurtu powielają jedynie zakompleksieni hejterzy, którzy sami nie mają do zaoferowania nic poza obraźliwymi komentarzami. 

Disco polo, kojarzone kiedyś ze stodołą i remizą, teraz jest grane w dyskotekach, klubach studenckich, na juwenaliach, a także na największych stadionowych imprezach i festiwalach. Muzyka ta jest obecna wszędzie, nawet w głównych kanałach telewizji publicznej. Popularność tego nurtu wciąż rośnie, a na rynku pojawiają się nowi artyści. Radosław Liszewski tłumaczy, że liczba odsłon na YouTube, frekwencja na koncertach i to, jak ludzie się bawią przy jego utworach, pokazuje, że disco polo ma już stałe miejsce w sercach Polaków.

Powtarzam to 9 008. raz może – muzyka disco polo ma swoje miejsce na tej półeczce różnych stylów muzycznych i już nikogo to nie dziwi, nikogo to nie drażni, nikogo to nie nurtuje. Gramy wspólne koncerty z różnymi muzykami, z różnych stylów muzycznych, czy to pop, czy to rock i każdy ma swoich odbiorców, każdy wychodzi dla swojej publiczności – mówi agencji Newseria Lifestyle Radosław Liszewski, lider grupy Weekend.

Zdaniem artysty disco polo – tak, jak każdy inny gatunek – ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Nikt nie ma jednak wątpliwości, że na jakichkolwiek imprezach to właśnie przy takiej muzyce ludzie bawią się najlepiej. Radosław Liszewski ma już ściśle zapełniony kalendarz niemal na cały rok. Grupa Weekend gra koncerty zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Nie zdarzyło nam się nigdy, żebyśmy zagrali na takim mieszanym koncercie gdzieś w plenerze i żeby nas ktoś wygwizdał. Jest wręcz na odwrót i wszyscy zawsze się fajnie bawią. Tak naprawdę liczy się chyba atmosfera, taka energia, którą dajesz ludziom ze sceny, a jak jest pozytywna, to jest pozytywnie – mówi Radosław Liszewski.

W opinii zarówno fanów disco polo, jak i kulturoznawców, DJ-ów czy wykonawców tej muzyki, sekret jej popularności tkwi w melodyjności i prostocie. Teksty łatwo wpadają w ucho, poza tym da się przy niej tańczyć, dlatego też na zabawach czy imprezach plenerowych ludzie jej oczekują, a nawet się o nią upominają.

Czytaj także

Kalendarium

Gwiazdy

Blanka Lipińska: Uwielbiam słodycze i to jest mój największy problem życiowy. Gdybym ich nie lubiła, tobym pewnie była połowę chudsza

Pisarka przyznaje, że ma wielką słabość do słodyczy. Dlatego czasami, żeby nie dokładać organizmowi zbyt wielu dodatkowych kalorii, przygotowuje ich wersje fit przy użyciu zamienników cukru. Zdradza też, że ostatnio, by pozbyć się zbędnych kilogramów, stawia na intensywne ćwiczenia w kombinezonie z elektrostymulacją.

Gwiazdy

Katarzyna Dziurska: Po zaręczynach czujemy z Emilianem, że jeszcze bardziej się kochamy. Jesteśmy non stop ze sobą i nie mamy siebie dosyć

Trenerzy Katarzyna Dziurska i Emilian Gankowski wspominają, że kiedy spotkali się za pierwszym razem, zupełnie między nimi nie zaiskrzyło. Nie przypuszczali nawet, że po kilku latach połączy ich tak gorące uczucie. Po nagraniach do programu „Dance, dance, dance” para wyjechała do Pragi i tam kulturysta oświadczył się swojej wybrance. Obydwoje podkreślają, że to magiczne wydarzenie jeszcze bardziej umocniło ich miłość. 

Farmacja

Pacjenci onkologiczni mogą być leczeni szybciej i skuteczniej. Walka z nowotworami wymaga jednak zmiany podejścia

Medycyna potrzebuje przejścia z systemu opartego na płatności za usługę na system płatności za wartość tej usługi dla pacjenta – podkreślają eksperci. Wdrożenie modelu value based healthcare umożliwi m.in. dalszy postęp w walce z nowotworami. Pacjenci nie będą musieli stać w długich kolejkach, tylko będą leczeni szybciej i skuteczniej, również dzięki terapiom personalizowanym. W tym zakresie dużą rolę do odegrania mają nowe technologie oraz współpraca szpitali, lekarzy i firm technologicznych. Przykładem takiej współpracy może być podpisanie listu intencyjnego między firmą Philips a warszawskim Centrum Onkologii Instytutem im. Marii Skłodowskiej-Curie.

Handel

Polacy stawiają na gotowe dania. Sięga po nie 85 proc. konsumentów, a rynek jest wart ponad 1 mld zł

Coraz szybsze tempo życia przekłada się na szybki rozwój rynku dań gotowych. Według Kantar Millward Brown po dania instant w kubeczkach sięga niemal 85 proc. Polaków, a cały rynek jest wart ponad 1 mld zł i rośnie w tempie blisko 7-proc. rocznie. Polacy coraz chętniej włączają do menu także te smaki, które poznają w trakcie podróży, stąd rosnący udział dań orientalnych, np. kuchni azjatyckiej. Producenci dostosowują swoją ofertę także do potrzeb wegan i wegetarian.