Wszystkie newsy

2018-11-21 | 06:22
Gwiazdy
Julia Kamińska: Mam wśród moich znajomych sporo osób nieheteronormatywnych. Nie ma równości praw w Polsce i jest to bardzo niesprawiedliwe Wszystkie newsy

Julia Kamińska: Mam wśród moich znajomych sporo osób nieheteronormatywnych. Nie ma równości praw w Polsce i jest to bardzo niesprawiedliwe

Aktorka nie ma wątpliwości, że osoby o odmiennej orientacji seksualnej są w Polsce bardzo dyskryminowane, dlatego też naszym obowiązkiem jest walka o to, aby miały takie same prawa jak każdy inny obywatel. Zdaniem aktorki osoby homoseksualne, biseksualne i transpłciowe często boją się wyjść z ukrycia i otwarcie mówić o swojej orientacji, bo konsekwencją może być nagonka społeczna, ogromna fala hejtu, a nawet przemoc fizyczna. Jeśli więc nie będą miały wsparcia ze strony osób heteroseksualnych, nadal pozostaną na marginesie życia. Tymczasem w najważniejszym rankingu dotyczącym równouprawnienia osób LGBTI w Europie Polska zajęła przedostatnie miejsce w Unii Europejskiej. Za nami tylko Łotwa.
więcej
2018-11-21 | 06:21
Gwiazdy
Małgorzata Pieczyńska: Szczęścia nie da ani nowy ciuch, ani samochód, ani skórzana sofa. Szczęście to stan umysłu

Małgorzata Pieczyńska: Szczęścia nie da ani nowy ciuch, ani samochód, ani skórzana sofa. Szczęście to stan umysłu

Zdaniem Małgorzaty Pieczyńskiej nie dobra materialne, sława czy popularność czynią człowieka szczęśliwym, lecz świadomość, że spełniło się w życiu jakąś misję. Ona sama nie ukrywa, że na pierwszym miejscu stawia rodzinę. Jest więc dumna, że udało jej się wychować syna na porządnego człowieka, a wraz z ukochanym mężczyzną tworzą zgodny związek, który przetrwał już ponad trzy dekady. Aktorka przyznaje, że osiągnęła w życiu harmonię i umie znaleźć równowagę pomiędzy życiem prywatnym a obowiązkami zawodowymi.
więcej
2018-11-21 | 06:20
Handel
Na ubrania Polacy wydają do 10 proc. swojego miesięcznego dochodu. Zakupy robią głównie w popularnych sieciówkach

Na ubrania Polacy wydają do 10 proc. swojego miesięcznego dochodu. Zakupy robią głównie w popularnych sieciówkach

Polacy umiarkowanie interesują się modą. Stawiają na styl nieformalny, kupują głównie w sklepach sieciowych, wydając najczęściej na zakupy odzieżowe maksymalnie 10 proc. miesięcznego dochodu. Czynnikami decydującymi o wyborze konkretnego produktu są przede wszystkim fason oraz cena produktu. Ponad 40 proc. konsumentów przyznaje, że kupuje odzież przynajmniej raz w miesiącu. Połowa respondentów dokonała zakupu odzieży lub obuwia przez internet w ciągu ostatniego półrocza, kierując się najczęściej oszczędnością oraz wygodą – wynika z najnowszego raportu „Rynek mody w Polsce”, przygotowanego przez KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.
więcej
2018-11-21 | 06:15
Handel
Polska firma stworzyła inteligentne półki sklepowe. Dzięki nim sprzedawcy obniżają koszty i skupiają się na obsłudze klienta

Polska firma stworzyła inteligentne półki sklepowe. Dzięki nim sprzedawcy obniżają koszty i skupiają się na obsłudze klienta

Nowe technologie w branży retail to zarówno odpowiedź na potrzeby klientów – którzy oczekują wygody, prostoty i intuicyjnej obsługi – jak i ułatwienie dla sprzedawców czy sieci handlowych, które pozwala im ciąć koszty i zwiększać sprzedaż. Polska firma Surge Cloud stworzyła inteligentne półki sklepowe, które dzięki specjalnym sensorom zbierają dane o dostępności produktów, rotacji czy ilości brakującego towaru. Umożliwia to sklepom i producentom redukowanie strat, optymalizowanie ekspozycji i kontrolę nad oferowanymi produktami. Pozwala też poradzić sobie z coraz większym niedoborem pracowników.
więcej
2018-11-21 | 06:10
Sport
Kadra skoczków narciarskich ma nowego sponsora. W ramach współpracy pieniądze trafią m.in. na wsparcie najmłodszych zawodników

Kadra skoczków narciarskich ma nowego sponsora. W ramach współpracy pieniądze trafią m.in. na wsparcie najmłodszych zawodników

Tylko w poprzednim sezonie zimowym wydatki polskiej kadry skoczków narciarskich sięgnęły 3,7 mln zł. W sezonie, który właśnie się rozpoczął, kadra będzie mogła pozwolić sobie na więcej – oficjalnym sponsorem polskiej reprezentacji została marka Milka. Istotnym elementem współpracy z PZN jest także Projekt Wspierania Młodych Skoczków, w ramach którego Milka przekaże dodatkowe środki na wspieranie młodych adeptów sportu.
więcej
2018-11-20 | 06:13
Gwiazdy
Anna Dereszowska: Mam dosyć grubą skórę. Przed krytyką bronić się pomaga prawnik i psycholog

Anna Dereszowska: Mam dosyć grubą skórę. Przed krytyką bronić się pomaga prawnik i psycholog

Anna Dereszowska stara się nie przejmować negatywnymi opiniami na swój temat. Jej zdaniem, internetowy hejt to znak obecnych czasów, w których ludzie przestali doceniać pracę innych i nieproszeni wchodzą z butami w ich życie prywatne. Trzeba jednak umieć sobie z nimi radzić. Najlepiej więc konsekwentnie robić swoje, nie czytać złośliwych komentarzy i plotkarskich portali, w których prym wiedzie pogoń za sensacją. Aktorka przyznaje też, że sama w sytuacjach kryzysowych korzysta z pomocy psychologa.
więcej
2018-11-20 | 06:12
Moda
Ewa Szabatin: Branża modowa jest bardzo ciężka i wchodząc w nią nie wiedziałam, z czym to się je. Dlatego niestety musiałam się z tym pożegnać

Ewa Szabatin: Branża modowa jest bardzo ciężka i wchodząc w nią nie wiedziałam, z czym to się je. Dlatego niestety musiałam się z tym pożegnać

Była tancerka marzyła o tym, by zawojować świat mody, jednak jej propozycje nie miały wystarczającej siły przebicia. Marka Shabatin oficjalnie działała 5 lat i właśnie zakończyła swoją działalność. Choć udało jej się pozyskać określoną grupę klientów w kraju i zagranicą, to jak podkreśla twórczyni kolekcji – moda to bardzo trudna branża, znacznie trudniejsza, niż się spodziewała w momencie, gdy otwierała firmę.
więcej
2018-11-20 | 06:11
Gwiazdy
Maciej Zień: Moja mama ma restaurację. Wiem jaka to jest ciężka praca i ile to czasu pochłania

Maciej Zień: Moja mama ma restaurację. Wiem jaka to jest ciężka praca i ile to czasu pochłania

Projektant na przykładzie swojej mamy dobrze wie, jak ciężka i wymagająca jest praca restauratorów i hotelarzy. Każdy dzień to dla nich walka o klienta, dążenie do najwyższej jakość obsługi i konieczność dostosowania się do standardów panujących na rynku. Z roku na rok lokali jest więcej, konkurencja depcze po piętach i trzeba nie lada kreatywności oraz wysiłku, by wciąż cieszyć się uznaniem.
więcej
2018-11-20 | 06:10
Problemy społeczne
Rzecznik Praw Dziecka: nieszczepienie dzieci może narazić je na bardzo dotkliwe dolegliwości, nawet na śmierć

Rzecznik Praw Dziecka: nieszczepienie dzieci może narazić je na bardzo dotkliwe dolegliwości, nawet na śmierć

Niestosowanie szczepień narusza prawo dzieci do zdrowia, uważa Marek Michalak. Były Rzecznik Praw Dziecka chce dogłębnych zmian w kodeksie rodzinnym, które zwiększałyby ochronę prawną najmłodszych obywateli. Jego zdaniem Polacy muszą nauczyć się traktować dzieci podmiotowo, dlatego z języka prawniczego powinien zniknąć pejoratywny termin "władza rodzicielska", zastąpiony określeniem "odpowiedzialność rodzicielska".
więcej
2018-11-19 | 06:13
Media
Dorota Gardias: Lubię to, co robię. Ale najbardziej interesowałby mnie taki format, gdzie jest kontakt z żywą publicznością

Dorota Gardias: Lubię to, co robię. Ale najbardziej interesowałby mnie taki format, gdzie jest kontakt z żywą publicznością

Prezenterka przyznaje, że najlepiej czuje się w programach na żywo, bo pozwalają one na dużą kreatywność. Świadomość, że przekaz dociera do widzów na bieżąco, niezwykle ją mobilizuje i napędza do działania. Podkreśla, że praca w charakterze prezenterki pogody sprawia jej dużo satysfakcji, ale jednocześnie jest otwarta na nowe wyzwania zawodowe. Marzy jej się duży format z udziałem publiczności.
więcej
2018-11-19 | 06:12
Media
Mariola Bojarska-Ferenc: Kiedyś wystarczyła telewizja i pisanie w dobrym magazynie. Teraz trzeba iść z duchem czasu, dlatego działam na Instagramie i YouTube

Mariola Bojarska-Ferenc: Kiedyś wystarczyła telewizja i pisanie w dobrym magazynie. Teraz trzeba iść z duchem czasu, dlatego działam na Instagramie i YouTube

Instruktorka fitness zaczęła doceniać wagę mediów społecznościowych, dlatego aktywnie udziela się na Facebooku, Instagramie, a pod koniec sierpnia wystartowała także ze swoim kanałem na YouTube. W ten sposób dzieli swoją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie wellness: urody, zdrowia, diet i aktywnego spędzania czasu. Trenerka wspomina, że przed laty, by dotrzeć ze swoim przekazem do szerokiej grupy odbiorców i zdobyć popularność, wystarczyło pokazać się co jakiś czas w telewizji i pisać felietony do poczytnych magazynów.
więcej
2018-11-19 | 06:11
Gwiazdy
Ekskluzywny Menel: Jestem aktywnym ojcem. Chętnie wyręczam żonę w obowiązkach

Ekskluzywny Menel: Jestem aktywnym ojcem. Chętnie wyręczam żonę w obowiązkach

Kamil Pawelski nie wyobraża sobie, żeby opiekę nad kilkumiesięcznym synkiem zostawić tylko żonie. Stara się pomagać jej we wszystkich domowych obowiązkach oraz po ciężkim dniu zapewnić możliwość wypoczynku. Ekskluzywny Menel przyznaje, że niezwykle polubił bycie tatą i czerpie z tego ogromną radość i siłę do życia.
więcej
2018-11-19 | 06:10
Psychologia
Polki zajmują się domem nawet do pięciu godzin dziennie. Choć są zmęczone i obciążone, niechętnie dzielą się obowiązkami z partnerami

Polki zajmują się domem nawet do pięciu godzin dziennie. Choć są zmęczone i obciążone, niechętnie dzielą się obowiązkami z partnerami

Kobiety częściej zajmują się praniem, prasowaniem i gotowaniem, a mężczyźni – remontami i pracami naprawczymi – wynika z raportu „Podział obowiązków w polskich gospodarstwach domowych”, przygotowanego na zlecenie marki Indesit. Zdaniem psycholog Marii Rotkiel wskazane deklaracje świadczą o tym, że wciąż postrzegamy domowe obowiązki przez pryzmat utartych schematów społecznych. Choć mężczyźni coraz częściej chcą się włączać w prace domowe, to problemem jest jednak niechętna postawa kobiet.
więcej
2018-11-19 | 06:00
Handel
Sklepy stacjonarne zmieniają się w showroomy z inteligentnymi lustrami. Digitalizacja salonów sprzedaży to odpowiedź na rosnącą popularność zakupów online

Sklepy stacjonarne zmieniają się w showroomy z inteligentnymi lustrami. Digitalizacja salonów sprzedaży to odpowiedź na rosnącą popularność zakupów online

Zwrot w kierunku digitalizacji i połączenia ze sklepami internetowymi – tak według specjalistów przyszłość sklepów stacjonarnych. Sklepy coraz częściej będą pełniły rolę showroomów, ale w ślad za tym muszą pójść usprawnienia logistyki, zarówno u sprzedawców, jak i firm kurierskich. Klient, mimo że zamówi towar przez internet, będzie chciał go dostać jak najszybciej. Niemal połowa sklepów stacjonarnych generuje większość przychodów ze sprzedaży online.
więcej
2018-11-19 | 05:55
Moda
Paleta jesiennych barw, puchowe kurtki z oryginalnymi wykończeniami i nieśmiertelne ramoneski dominują w najnowszej kolekcji marki OCHNIK

Paleta jesiennych barw, puchowe kurtki z oryginalnymi wykończeniami i nieśmiertelne ramoneski dominują w najnowszej kolekcji marki OCHNIK

Kolekcja OCHNIK na jesień-zimę 2018/2019 idealnie wpisuje się w najnowsze trendy, a jednocześnie sięga do ponadczasowej klasyki. Została podzielona na trzy kolorystyczne linie. Królują w nich czerwień, kobalt i brąz, oliwka z turkusem i limonką oraz czerń i szarości w wersji eleganckiej. Poza bogatą jesienną kolorystyką zachwycają również faktury materiałów – skóra, zamsz, sztruks, wełna. Projektanci proponują między innymi ciepłe puchówki, skórzane kurtki o różnych fasonach, modne parki, dzianinowe sukienki i swetry, welurowe koszule, kozaki z nubuku, a do tego rozbudowaną linię torebek damskich i męskich teczek.
więcej