Newsy

Beata Sadowska: nawet jeśli nie ukończę triathlonu, to i tak zwyciężę, bo podjęłam wyzwanie

2015-07-31  |  06:45

Beata Sadowska przygotowuje się do pierwszego w życiu startu w triathlonie. Gwiazda musiała się nauczyć poprawnej techniki pływania i jazdy na rowerze. Trenuje intensywnie niemal każdego dnia. Twierdzi, że nawet jeśli nie ukończy wyścigu, to i tak będzie się czułą zwyciężczynią. Najważniejsze jest bowiem samo podjęcie wyzwania.

Beata Sadowska znana jest z zamiłowania do biegania. Wielokrotnie startowała w biegach długodystansowych, pokonała aż piętnaście maratonów w Europie, Azji i Ameryce. Jest autorką książki „I jak tu nie biegać”, w której nie tylko zachęca do tej aktywności, lecz także udziela wielu porad dla początkujących biegaczy. Teraz przygotowuje się do kolejnego wyzwania, czyli startu w triathlonie. Do pokonania będzie miała blisko 2 km pływania, 90 km na rowerze i półmaraton, czyli ponad 21 km biegu – wszystko to w czasie ośmiu godzin. Gwiazda nie ukrywa, że odczuwa obawę przed takim wyzwaniem i miewa momenty zwątpienia, nie przerywa jednak treningów. 

Mam takie momenty, kiedy sobie myślę: „Matko, już chcę mieć dzień wolny”. Ale wczoraj akurat miałam dzień wolny, więc się zregenerowałam i to było bardzo przyjemne. Są wakacje teraz i ja też mam wakacje, więc mam więcej czasu na treningi. Dzięki temu, że codziennie nie nagrywam czegoś, to mam więcej czasu i mogę sobie pozwolić np. na pięciogodzinny trening – mówi Beata Sadowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarka intensywnie trenuje pływanie. Pływać umie wprawdzie od dziecka, musiała jednak poprawić technikę. Teraz nie jest już dla niej problemem pływanie kraulem przez godzinę, choć jeszcze niedawno wydawało się to niewyobrażalne. Beata Sadowska przyznaje też, że zakochała się w jeździe na rowerze. Ma profesjonalny rower, z którym zaprzyjaźniła się mimo początkowych problemów. Obecnie pokonuje na nim nawet sto kilometrów podczas jednego treningu.

Mam rower szosowy, kolarzówę, którą bardzo lubię, bardzo się z nią zaprzyjaźniłam, chociaż na początku, jak tylko na niej usiadłam, to natychmiast się wywróciłam i miałam zdartą nogę od kolana do kostki. Bo to jest rower z SPD, co oznacza, że mam buty wpięte do pedałów. I oczywiście chciałam stanąć i zapomniałam, że mam wpięte, nie wypięłam się, więc poleciałam na żwirek – mówi Beata Sadowska.

Dziennikarka przyznaje, że nie zdawała sobie sprawy z tego, jak wielką frajdę będą jej sprawiać treningi. Na początku jednak towarzyszył jej głównie strach przed ogromem wyzwania. Z czasem przerażenie przerodziło się w radość z treningów, do dziś jednak do startu w triathlonie  podchodzi z ogromną pokorą.

Nawet jeśli nie uda mi się ukończyć tego triathlonu albo nie uda mi się zmieścić w limicie, to myślę sobie, że i tak wielkim zwycięstwem jest to, że podjęłam się tego wyzwania, że zaczęłam chodzić na treningi, że zamiast jednej dyscypliny, którą oswoiłam, czyli biegania, oswoiłam dwie kolejne. Myślę, że zawsze mi się przyda dobre pływanie i fajny rower, którym będę mogła zwiedzać świat – mówi Beata Sadowska.

Dziennikarka weźmie udział w najbardziej prestiżowych zawodach triathlonowych w Polsce, czyli Herbalife Triathlon Gdynia, które odbędą się już 9 sierpnia. Oprócz niej start zapowiedziały również inne gwiazdy, m.in. Piotr Kraśko, Maciej Dowbor, Karolina Gorczyca i Kuba Wesołowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.