Wszystkie newsy
2019-03-07 | 06:21
Media
Grzegorz Kalinowski: "Gra w oczko" to klasyczny kryminał. Nie ma w nim seryjnych morderców, tortur i demonów
To klasyczny kryminał, bez odrealnionych demonów – mówi pisarz o swojej najnowszej powieści „Gra w oczko”. W nowej książce opowiada nie tylko o ustawionych meczach i gangsterskim półświatku, odsłania też kulisy świata mediów. Osią fabularną jest śledztwo prowadzone przez dziennikarkę telewizyjną – zdaniem autora dziennikarze często sięgają po metody pracy policji.
2019-03-06 | 06:13
Media
Dominika Kulczyk: skala współczesnego niewolnictwa jest zatrważająca. Ludzie nie zdają sobie z tego sprawy
Co najmniej 40 milionów osób na świecie żyje w niewoli. Współcześnie liczba niewolników jest najwyższa w historii. Według szacunków Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) zyski czerpane ze współczesnego niewolnictwa sięgają nawet 150 mld dol. rocznie.
2019-03-05 | 06:00
Internet
Wirtualni prezenterzy na razie nie zastąpią influencerów. Zmiana związana z nowymi technologiami jest jednak nieunikniona
Marketing internetowy będzie się zmieniał, zwłaszcza pod wpływem sztucznej inteligencji i coraz większej automatyzacji. Zjawisko influencer marketingu zakorzeniło się już jednak na dobre w marketingowych realiach i według ekspertów będzie się wciąż dynamicznie rozwijać. Nie przeszkodzą w tym coraz częściej tworzone wirtualne postacie i coraz szerzej wykorzystywane w marketingu uczenie maszynowe. Nowe technologie będą jednak miały wpływ na kształt, w jaki treści internetowe, także tworzone przez influencerów, będą konsumowane.
2019-02-26 | 06:00
Internet
Nowe technologie mogą wspierać influencerów w jeszcze mocniejszym oddziaływaniu na rynek reklamy
Media społecznościowe zmieniają oblicze reklam. Marketerzy są w stanie skutecznie analizować dane z przeszłości i przewidywać sukces przyszłych kampanii marketingowych opartych na influencerach. Sprzyjają im nowe technologie. Technologia analizuje trafność kontekstualną, dzięki czemu marki mogą identyfikować odbiorców, ich profil i osobowość na poziomie social mediów. Z kolei sztuczna inteligencja może analizować miliardy danych i pomóc skutecznie budować kampanie reklamowe. Przeniesieniu reklamy do mediów społecznościowych sprzyjają też możliwości, jakie mają influencerzy. W ciągu kilku minut są w stanie stworzyć profesjonalne filmy wideo.
2019-02-22 | 06:11
Media
Ida Nowakowska: Codzienne sprawy nas przygnębiają. Telewizję włącza się po to, żeby zobaczyć coś lepszego
Zdaniem Idy Nowakowskiej telewizja powinna być dla widzów odskocznią od codziennych problemów i obowiązków, dlatego trzeba produkować jak najwięcej takich programów, które inspirują, pokazują inną rzeczywistość i gwarantują rozrywkę na najwyższym poziomie. Właśnie taki format chciałaby w przyszłości poprowadzić. Gospodyni „Bake Off – Ale Ciacho!” nie kryje również satysfakcji z tego, że została jurorką w nowym amerykańskim talent-show „The World’s Best”.
2019-02-21 | 06:18
Media
Beata Chmielowska-Olech: W czerwcu stuknie mi 21 lat w Teleexpressie. Jesteśmy wyspą na oceanie informacji – jedyną w swoim rodzaju i niepodrabialną
Dziennikarka przyznaje, że jest emocjonalnie związana z „Teleexpressem” i osobami, które, od lat, każdego dnia przygotowują ten program. Prezenterka docenia też to, że wyróżnia się on na tle innych serwisów lżejszą formułą, a informacje z kraju i ze świata przedstawiane są w szybkim tempie i często z dużą dawką humoru.
2019-02-21 | 06:15
Media i PR
8 na 10 internautów łączy oglądanie TV z przeglądaniem smartfona. Zjawisko to wykorzystują reklamodawcy
Multiscreening, czyli jednoczesne korzystanie z kilku ekranów naraz, jest coraz popularniejszy wśród internautów i konsumentów mediów. Według badań Facebooka średnio 28 proc. czasu spędzanego na oglądaniu telewizji poświęcamy innemu urządzeniu. Najczęściej jest nim smartfon, na którym sprawdzamy e-maila bądź media społecznościowe, okazjonalnie dokonując zakupu produktów czy usług zauważonych w telewizji. Zjawisko multiscreeingu ma jednak coraz większe przełożenie na reklamę i marketing.
2019-02-20 | 06:51
Media
Małgorzata Tomaszewska: Sensacją tej ramówki TVP jest dla mnie „Sanatorium miłości”. Prowadząca jest idealnie dobrana
Zdaniem Małgorzaty Tomaszewskiej niekwestionowanym hitem wiosennej oferty programowej TVP jest reality show „Sanatorium miłości”. Prezenterka nie ukrywa, że marzy o tym, by kiedyś być gospodynią właśnie takiego formatu, który przyciągnie przed telewizory miliony widzów. Gwiazda bardzo chwali sobie współpracę z telewizją publiczną, bo stawia przed nią wiele ciekawych wyzwań.
2019-02-18 | 06:14
Media
Norbi: Jestem dumny z wyników oglądalności „Jaka to melodia?”. Program czeka delikatny lifting
Wokalista nie ukrywa, że doskonale czuje się w roli prowadzącego teleturniej „Jaka to melodia?”. Przyznaje, że został zaskoczony propozycją poprowadzenie tego programu i rzucony na głęboką wodę. Jego zdaniem wyniki oglądalności pierwszego sezonu programu w nowej formule napawają go optymizmem. Zapowiada, że program przejdzie delikatny lifting.
2019-02-18 | 06:11
Media
Staszek Karpiel-Bułecka: Bałem się iść do „TTBZ”. Nie wierzyłem, że dam sobie radę
Wokalista na początku nie był przekonany co do swojego udziału w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”. Bał się, że sobie nie poradzi zarówno wokalnie, jak i aktorsko. Po próbach i pierwszej metamorfozie stres jednak minął, a lider grupy Future Folk nabrał wiatru w żagle. Artysta wierzy też, że popularne show pomoże mu w wypromowaniu swojego zespołu.
2019-02-15 | 06:12
Media
Magda Gessler: Program „Starsza pani musi fiknąć” to chyba jedna z lepszych przygód w moim życiu. Nareszcie miałam czas dla mojego syna i mój syn dla mnie
Udział w programie „Starsza pani musi fiknąć” restauratorka uważa za jedną z lepszych przygód w swoim życiu. Satysfakcję czerpała głównie z możliwości spędzenia czasu wyłącznie w towarzystwie syna. Wbrew plotkom gwieździe TVN przypadł do gustu tytuł tego reality show.
2019-02-12 | 06:00
Media i PR
Polacy coraz chętniej oglądają wideo na żądanie. Doceniają serwisy VoD za jakość transmisji i liczbę dostępnych tytułów
Rośnie popularność serwisów takich jak Netflix, CDA.pl czy HBO Go. Usługi VoD, czyli wideo na żądanie, zyskują nie tylko ze względu na szeroki dostęp do internetu, ale i coraz bardziej rozbudowaną ofertę serwisów. Obecnie liderami na rynku są CDA.pl i Netflix. Widzowie doceniają je zwłaszcza za różnorodność dostępnych tytułów i jakość transmisji. Polacy coraz częściej korzystają z serwisów VoD multikanałowo. W przypadku niektórych serwisów już nawet co trzeci internauta ogląda je na urządzeniach mobilnych.
2019-02-11 | 06:00
Internet
Media społecznościowe i aplikacje na potęgę śledzą użytkowników. Niebawem będą także potrafiły przewidzieć popełnienie przestępstwa
Już niedługo media społecznościowe mogą przewidywać przestępstwa tylko na podstawie wiedzy o użytkowniku. Techniki śledzenia i profilowania stają się coraz bardziej inwazyjne. Aplikacje sprawdzają lokalizację, na podstawie IP oceniają, z kim dzielimy mieszkanie, jakie są nasze sympatie polityczne i upodobania. Media społecznościowe zbierają wszystkie dane, podsłuchują i manipulują emocjami. To jednak tylko początek. Odgadywanie ludzkich zachowań wykracza daleko poza konsumpcję, a wkracza bardzo mocno w sferę relacji z państwem czy zdolności kredytowej.
2019-02-08 | 06:10
Konsument
W temacie smogu najskuteczniej edukują media. Już 98 proc. Polaków postrzega jakość powietrza jako problem
Niemal 100 proc. społeczeństwa uważa smog za problem i zagrożenie dla zdrowia – wskazuje badanie przeprowadzone na grupie 12,5 tys. uczniów, rodziców i nauczycieli szkół w całej Polsce. Świadomość na ten temat rośnie, a najczęściej wskazywanym źródłem wiedzy są media i internet. Jak podkreślają inicjatorzy kampanii społecznej Librus „NIE dla smogu”, o konsekwencjach naszych codziennych wyborów dla środowiska trzeba uczyć już najmłodszych, wtedy jest szansa, że jako dorośli ludzie będą podejmować bardziej odpowiedzialne decyzje.
2019-02-07 | 06:45
Media
Aleksandra Kostka: Pogoda jest bezstronna i apolityczna, a najważniejsza jest ta w sercu
Prezenterka pogody podkreśla, że w jej pracy poglądy polityczne nie mają znaczenia. Co prawda, na ekranie musi przekazywać różne prognozy – te dobre i te nieco mniej optymistyczne, ale najważniejsze jest dla niej wewnętrzne dobro i ciepło, którym można się podzielić z drugim człowiekiem.