Wszystkie newsy
2017-04-27 | 06:40
Media i PR
Pacjenci w Polsce mają problem z komunikacją z lekarzami i urzędnikami. Rozmowa często toczy się przez media
Media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu polityki zdrowotnej. Wskazują błędy w systemie i podpowiadają rozwiązania. Mogą być też rzecznikiem pacjentów, zwłaszcza w kontaktach z urzędnikami. To dzięki pośrednictwu mediów chorzy często otrzymują dostęp do nowoczesnych leków i terapii. Innym problemem komunikacyjnym w służbie zdrowia są relacje na linii pacjent–lekarz. Zmiana podejścia obu stron mogłaby przynieść lepsze efekty w postaci bardziej skutecznego leczenia.
2017-04-25 | 06:45
Telekomunikacja
O zmianie pracy myśli rekordowo mało Polaków. Nowej posady poszukują głównie przez znajomych i internet
Niecałe 18 proc. Polaków zastanawia się nad zmianą miejsca pracy – wynika z badania Work Service. To rekordowo niski odsetek, co świadczy o tym, że rośnie satysfakcja pracowników. Jeśli już szukamy zatrudnienia, to najczęściej poprzez osobiste kontakty, rodzinę, bliższych lub dalszych znajomych. Rośnie też popularność internetu – blisko 60 proc. kandydatów cyklicznie przegląda oferty na portalach pracy. Coraz mniej osób korzysta za to z pomocy urzędów pracy. Taką formę poszukiwania zatrudnienia wybiera średnio co piąty Polak.
2017-04-20 | 06:55
Media
Krzysztof Ibisz: aby odnieść sukces w telewizji, trzeba zbić szkło między sobą a widzem
Zdaniem dziennikarza ciekawa osobowość jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w mediach. Uważa, że tylko osoba obdarzona charyzmą zdoła zaistnieć w świadomości widzów. Ibisz nazywa to zbiciem szyby, która oddziela dziennikarza od odbiorców.
2017-04-19 | 06:55
Media
Anna Dereszowska w nowym miniserialu dla miłośników kotów
23 kwietnia na antenie Telewizji Polsat zostanie wyemitowany premierowy odcinek miniserialu „Koty i zaloty”. Produkcja przeznaczona jest dla wszystkich widzów, którzy chcą zrozumieć koci świat. Serial w zabawny sposób opowiada o kocich rytuałach i relacjach łączących czworonogi z ich opiekunami. Jedną z głównych postaci jest Anna Dereszowska, która wciela się w rolę Kasi.
2017-04-13 | 06:00
Media
Poszukiwanie pracy i pracowników przenosi się do mediów społecznościowych. Publikowane tam treści są szansą, ale i zagrożeniem
Serwisy społecznościowe zmieniają swój charakter i przestają być jedynie platformą do komunikacji między znajomymi. Coraz częściej wspierają też proces ubiegania się o pracę i kontakt z pracodawcą. Takie profile jak np. Facebook działają także w drugą stronę – dla potencjalnego pracodawcy to sposób poznania kandydata od innej strony niż zawodowa. Poprzez świadome i umiejętne kreowanie swojego wizerunku w sieci możemy sprawić, że wymarzona praca sama zacznie nas szukać.
2017-04-12 | 06:30
Konsument
Reklamy marek odzieżowych pod ostrzałem krytyków. Źle dobrane kampanie bardziej szkodzą, niż pomagają
W ubiegłym miesiącu głośno było o kilku spektakularnych wpadkach reklamowych największych marek. Jedną z nich była kampania sieci Reserved. Neutralny film, w którym dziewczyna z USA szuka poznanego na koncercie Polaka, sprawił, że w akcję poszukiwawczą zaangażowało się wielu użytkowników mediów społecznościowych. Kiedy okazało się, że to część kampanii Reserved, internauci poczuli się oszukani, a o samej kampanii mówiono raczej neutralnie i negatywnie. Podobny wydźwięk miała wpadka sieci Zara, która zachęcała kobiety do pokochania kształtów, pokazując na zdjęciach bardzo szczupłe modelki.
2017-04-03 | 06:30
Sport
Kampanie reklamowe z czołowymi polskimi sportowcami kosztują ponad 1 mln zł. Najcenniejsi dla reklamodawców są piłkarze
Co trzeci Polak postrzega produkty lub usługi reklamowane przez piłkarzy jako bardziej atrakcyjne i pożądane. Reprezentanci kadry są najcenniejsi dla reklamodawców, a zatrudnienie w kampanii czołowego sportowca to koszt przekraczający milion złotych. Pozytywny i cenny wizerunek mają też nasi skoczkowie, tenisiści oraz lekkoatleci. Eksperci podkreślają, że z marketingowego punktu widzenia zatrudnienie w reklamie czołowego sportowca to opłacalny wybór.
2017-03-31 | 06:55
Media
Magdalena Kanoniak (Radzka): chcę przemycić do telewizji trochę zadziorności i spontaniczności
Znana vlogerka modowa została gospodynią nowego programu o tematyce urodowej na antenie TVN Style. Wraz z Anną Orłowską doradza Polkom, jakich kosmetyków używać, by zawsze świetnie wyglądać. Magdalena Kanoniak twierdzi, że praca w telewizji jest zupełnie innym doświadczeniem niż tworzenie vloga, jednak bardzo interesującym.
2017-03-31 | 06:45
Konsument
90 proc. Polaków twierdzi, że internet ułatwia kontakt z bliskimi. Prawie połowa jest online cały czas
Już niemal 40 proc. z nas jest online non-stop, a ponad 90 proc. Polakom internet ułatwia utrzymywanie kontaktów z bliskimi. Jednocześnie ponad połowa zdaje sobie sprawę z tego, że rozmowy i spotkania w sieci nie mogą zastąpić kontaktów w świecie realnym – wynika z raportu operatora telekomunikacyjnego INEA.
2017-03-24 | 06:50
Media
Karolina Korwin-Piotrowska: gdyby dzisiaj żyła królowa Wiktoria byłaby królową Instagrama
Dziennikarka pracuje nad nową książką, która ukaże się późną wiosną. Opowie w niej o historii upowszechniania wizerunku i ludzkiej skłonności do autokreacji. Zamierza udowodnić, że pragnienie dzielenia się swoim wizerunkiem i prywatnością nie jest domeną XXI wieku, a tak wybitne postacie jak królowa Wiktoria, lord Byron czy car Mikołaj II zachwyciliby się możliwościami, jakie dają smartfony i media społecznościowe, gdyby żyli w obecnych czasach.
2017-03-24 | 06:45
Media
Hanna Lis: W nowym sezonie „Bez planu” będzie trochę zmian. Mam nadzieję, że na plus
Gwiazda zaczyna pracę na planie 2. sezonu „Bez planu”. Tym razem odwiedzi m.in. Maroko, Izrael oraz Portugalię. Dziennikarka zapowiada drobne zmiany w formule programu, które mają sprawić, że będzie on jeszcze lepiej przyjmowany przez widzów.
2017-03-20 | 06:45
Media
Izabela Janachowska pomoże pannom młodym wybrać idealną suknię ślubną
Prezenterka została gospodynią nowego programu na antenie TVN Style. Będzie w nim pomagać pannom młodym i ich bliskim skompletować idealne stylizację na ślub i wesele. Gwiazda twierdzi, że program „W czym do ślubu?” przeznaczony jest dla każdego, kto kiedyś będzie co najmniej gościem na ślubie.
2017-03-16 | 06:50
Media
Paulina Sykut: Do pracy wracam etapami. To komfortowa sytuacja dla młodej mamy
Prezenterkę znów można oglądać na antenie telewizji Polsat. Gwiazda pracuje na razie tylko jeden dzień w tygodniu, co uważa za idealną sytuację dla każdej młodej mamy. Trzy miesiące po urodzeniu dziecka Paulina Sykut zachwyca idealną sylwetkę. Twierdzi, że zawdzięcza ją zdrowemu odżywianiu i aktywności fizycznej, głównie pływaniu i ćwiczeniom wykonywanym w domu.
2017-03-13 | 06:45
Media
Antoni Królikowski: już nie mogę się doczekać następnych nagrań teleturnieju „Kocham Cię, Polsko!”. Zabawa w programie jest przednia
Aktor jest zachwycony atmosferą panującą na planie „Kocham Cię, Polsko!”. Twierdzi, że doskonale się bawi, a z Barbarą Kurdej-Szatan i Tomaszem Kammelem bardzo się polubili. Antoni Królikowski ma nadzieję, że dobra energia przeniesie się również na widzów teleturnieju.
2017-03-13 | 06:35
Media i PR
Hejt staje się dużym zagrożeniem dla firm. Nieprawdziwe opinie mogą zniszczyć nawet najlepszą reputację
Internetowy hejt jest dla firm coraz poważniejszym problemem. Mowa nie tylko o negatywnych fałszywych informacjach, które pojawiają się w sieci, lecz także o szkalujących firmę wpisach byłych pracowników. Hejt może zniszczyć lub nadszarpnąć reputację firm, zniechęcić klientów, a w konsekwencji obniżyć poziom przychodów, a nawet doprowadzić do bankructwa. W Wielkiej Brytanii koszty z powodu hejtu w przypadku średniej wielkości firmy wynoszą od 50 do 200 tys. funtów.