Wszystkie newsy
2017-12-18 | 06:25
Konsument
Od maja 2018 roku konsumenci zyskają prawo do bycia zapomnianym w sieci. Nowa regulacja unijna idzie krok dalej niż Google i Facebook
Prawo dotyczące ochrony danych osobowych, które zacznie obowiązywać w maju 2018 roku, nada konsumentom szereg przywilejów. Jednym z nich będzie prawo do bycia zapomnianym. Dane osób, które sobie tego życzą, będą musiały zostać niezwłocznie i w całości usunięte z systemów administratora. Co więcej, dotyczy to także kopii, linków i dokumentacji papierowej, na przykład skanów czy wydruków e-maili. Dla firm będzie to duże wyzwanie, podobnie jak wymiana wszystkich klauzul, formularzy i zgód na przetwarzanie informacji o klientach.
2017-12-11 | 06:45
Media
Izabella Krzan: prowadzenie takich wydarzeń jak Sylwester TVP to spełnienie moich marzeń
Będą mi się lekko nogi trzęsły – przyznaje prezenterka przed debiutem na zakopiańskiej scenie. Jest jednak przekonana, że po pierwszym stresie bez trudu wejdzie w rolę gospodyni imprezy sylwestrowej. Gwiazda uważa się bowiem za osobę, na którą stres działa motywująco, a prowadzenie dużych eventów zawsze było jej marzeniem.
2017-12-11 | 06:25
Media i PR
Prasa dobrem luksusowym. Bogaci i zamożni czytają więcej gazet niż statystyczni Polacy
Osoby bogate i zamożne czytają nawet dziesięciokrotnie częściej prasę od statystycznego Polaka – wynika z raportu Polskich Badań Czytelnictwa. To oznacza, że tytuły prasowe mają w tej grupie społecznej bardzo duży zasięg. Markom luksusowym daje to możliwość precyzyjnego dopasowania reklam prasowych do grupy docelowej. – Wystarczy odpowiednio dobrać 4–5 tytułów, żeby trafić do połowy grupy najbogatszych – podkreśla prezes Polskiego Badania Czytelnictwa.
2017-12-04 | 06:21
Media
Monika Goździalska: W styczniu wchodzimy na antenę TVP1 z nowym programem. Będziemy odwiedzali w nim różne babcie
Monika Goździalska podkreśla, że jej współpraca zawodowa z Telewizją Polską coraz bardziej się zacieśnia. Na antenę powraca właśnie cykl „Kulinarny zawrót głowy”, a od stycznia w sobotnie popołudnia będzie można oglądać jej zupełnie nowy program. W międzyczasie prezenterka pisze książkę kucharską.
2017-11-29 | 06:11
Media
Justyna Śliwowska: Bardzo dobrze czuję się w dużej rodzinie „Dzień Dobry, Polsko!”. Telewizja śniadaniowa jest wyzwaniem
Dziennikarka dołączyła do grona gospodarzy programu „Dzień Dobry, Polsko!” pod koniec sierpnia. Tym samym zakończyła współpracę z TVP Info. Nie ukrywa, że z dużą przyjemnością podjęła nowe wyzwanie zawodowe, które pozwala się sprawdzić na nieco innej płaszczyźnie. Bardzo podoba jej się formuła programu śniadaniowego, bo choć na pozór jest luźna, to jednak zobowiązuje do tego, by jak najskuteczniej zachęcić widzów do włączenia telewizji bardzo wcześnie rano.
2017-11-29 | 06:10
Telekomunikacja
Do 2021 roku 5 mln Polaków będzie miało telewizor 4K. Pojawia się coraz więcej kanałów i filmów wykorzystujących tę technologię
Ponad 60 proc. osób postrzega 4K jako technologię przełomową. Blisko jedna trzecia planuje kupić telewizor z tą technologią – wynika z badań Orange Polska. Telekom szacuje, że do 2021 roku taki sprzęt będzie mieć już 5 mln Polaków, a 4K wyprze z rynku technologię HD. Dlatego Orange już dziś stawia na rozwój oferty. Dzięki współpracy z platformą Netflix i kanałem sportowym Eleven Sports dostarczy tysiące godzin treści w rozdzielczości 4K.
2017-11-22 | 06:35
Konsument
Przywrócenie zaufania do treści to jedno z największych wyzwań dla mediów. Weryfikacja informacji i faktów jest koniecznością
Fake newsy, czyli fałszywe i spreparowane informacje, powodują spadek społecznego zaufania do treści i są coraz większym problemem zarówno dla nowych, jak i tradycyjnych mediów. Walka z tym zjawiskiem jest o tyle ważna, że serwisy informacyjne są dziś kluczowym contentem w ramówce każdego medium. Weryfikacja informacji to wciąż konieczność – podkreśla szefowa newsroomu Radia ZET.
2017-11-16 | 06:36
Media
Radosław Mróz: To, co sobie zawsze najbardziej ceniłem w radiowej Trójce, to głęboki oddech. Teraz jest o niego coraz trudniej przy Myśliwieckiej
Dziennikarz z dużym sentymentem wspomina czasy, kiedy w radiowej Trójce spotykali się ludzie z pasją i talentem, dla których największą wartością był obiektywizm, dziennikarska rzetelność i nieuleganie presji ze strony polityków. To pozwalało rozwijać skrzydła i tworzyć ambitny program. Dziennikarz podkreśla, że sam podjął decyzję o odejściu z Myśliwieckiej, nie żałuje tego kroku i w ostatnich decyzjach mocno wspiera swoich kolegów.
2017-11-10 | 06:35
Media i PR
Twitter to istotne źródło informacji dla 90 proc. polskich dziennikarzy. Ich zdaniem nie zastąpi jednak tradycyjnej dystrybucji komunikatów prasowych
Dziennikarze w Polsce chętnie wykorzystują Twittera jako źródło informacji – wynika z badania „Komunikacja w 140 znakach”. Obserwują w tym medium społecznościowym również firmy i osoby odpowiedzialne za ich komunikację. Jednak zdaniem ponad 70 proc. redaktorów Twitter nie ma szans na to, by zastąpić tradycyjną dystrybucję komunikatów prasowych. Październik w mediach społecznościowych upłynął też pod znakiem zmian w sekcji Stories na Facebooku, Instagramie i Snapchacie.
2017-11-07 | 06:35
Media i PR
Polacy spędzają w internecie już 6 godzin dziennie. Z tego 2 godziny poświęcają mediom społecznościowym
Na świecie 2,8 mld osób korzysta z serwisów społecznościowych. Dynamiczny rozwój social mediów stwarza dużo szans, ale też niesie zagrożenia. Z jednej strony poszerzają horyzonty, z drugiej zamykają użytkowników w kręgu przyjaznych mu informacji, odcinając o newsów o opiniach odmiennych niż mają użytkownik i jego znajomi. Choć serwisy społecznościowe ułatwiają komunikację, to jak zaznaczają eksperci, jest ona w dużej mierze zakłócona przez elementy autopromocji. To wnioski warsztatu Komitetu Dialogu Społecznego KIG zatytułowanego „Wpływ technologii informacyjnych na społeczną rzeczywistość”.
2017-11-03 | 06:31
Media
Pascal Brodnicki otwiera kolejne kanały kulinarne na YouTube. Uruchomił kanał m.in. z kuchnią wegańską i azjatycką
Kucharz doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że w obecnych czasach dla wielu osób internet jest największym źródłem wiedzy i inspiracji, także kulinarnych. Dlatego postanowił zainwestować w YouTube. Już uruchomił sześć kanałów w ramach projektu „Tuba smaku”, a w planach są dwa kolejne. Wszystkie skierowane są do pasjonatów gotowania, bez względu gust i na poziom zaawansowania. W filmach prezentowane są różnorodne przepisy, kulinarne trendy i ciekawostki.
2017-10-27 | 06:35
Konsument
Zapotrzebowanie na rzetelne i opiniotwórcze treści będzie rosło. Zalew fake newsów zwiększy rolę tradycyjnych mediów
Zjawisko fake newsów, napędzane przez upowszechnianie się mediów społecznościowych, to coraz większy problem, którego efektem jest spadek zaufania społecznego – nie tylko do mediów, lecz także do instytucji publicznych. Eksperci zauważają, że fake newsów nie da się oddzielić od faktów, dopóki nie zmienią się nawyki czytelników, przyzwyczajonych do szybkiej i pobieżnej konsumpcji treści. Paradoksalnie, to zjawisko może też spowodować, że do łask wrócą media tradycyjne i wzrośnie zapotrzebowanie na opiniotwórcze, rzetelne dziennikarstwo. To wnioski z warsztatu Komitetu Dialogu Społecznego KIG „Wpływ technologii informacyjnych na społeczną rzeczywistość”.
2017-10-11 | 06:57
Media
Karolina Korwin-Piotrowska: Pokazywanie na Instagramie swojego życia i prywatności to jest już trochę choroba. Pytanie, jak długo ci ludzie wytrzymają
Nadmierna aktywność w mediach społecznościowych i ekshibicjonizm psychiczny to zdaniem dziennikarki przejawy uzależnienia od sławy. Jej zdaniem wielu polskich celebrytów gotowych jest pokazać nawet bardzo intymne części swego życia, aby utrzymać zainteresowanie swoją osobą. Gospodyni programu "DKF" podkreśla też, że większość postów celebryckich pozbawiona jest jakiejkolwiek innej wartości niż reklamowa. Jako przykład artysty, który ciekawie prowadzi swój profil na Instagramie wskazuje Borysa Szyca.
2017-10-10 | 06:30
Konsument
Kryzysy wizerunkowe dotyczą nie tylko firm. We wrześniu z falą negatywnych komentarzy zetknęli się też blogerzy i vlogerzy
Kryzysy wizerunkowe dotykają nie tylko marek, lecz także blogerów i vlogerów. We wrześniu przekonali się o tym blogerka Mama Ginekolog czy Youtuber Serafin Pęzioł, autor kanału SerafinTV. Z krytyką internautów w ubiegłym miesiącu musieli się także zmierzyć polska marka odzieżowa Pan tu nie stał oraz Lidl. Klientów pozytywnie zaskoczyła zaś Ikea, która w lubelskim sklepie w miejsce nadgryzionych plastikowych jabłek umieściła w sklepie skrzynki z prawdziwymi owocami, którymi klienci mogli się częstować za darmo.
2017-10-09 | 06:58
Media
Krzysztof Hołowczyc zaprojektował zegarek. Rajdowiec przyznaje, że ma aż kilkanaście modeli na różne okazje
Sportowiec nie rozstaje się z zegarkiem. Ma go na ręku nawet podczas tak ekstremalnych wydarzeń jak Rajd Dakar, dlatego poszukuje modeli odpornych na wstrząsy, działanie wody, piasku i kurzu. Postanowił więc zaprojektować taki zegarek. Efektem tych prac jest model zegarka Driver 777 z limitowanej kolekcji, która powstała z okazji dziesięciolecia współpracy marki Atlantic z rajdowcem.