Wszystkie newsy

2014-04-07 | 06:00
Zakupy
Polacy nie potrafią interpretować informacji umieszczonych na etykietach produktów Wszystkie newsy

Polacy nie potrafią interpretować informacji umieszczonych na etykietach produktów

Z badań wynika, że dwie trzecie Polaków nie czyta etykiet na kupowanych produktach spożywczych, a jeśli nawet zdarzy im się na nie spojrzeć, to nie potrafią ich zinterpretować. Bywa również, że producenci świadomie wprowadzają konsumentów w błąd, a istotne informacje są napisane małym drukiem. Specjaliści do spraw żywienia podkreślają, że etykiety powinny być czytelne i sformułowane tak, by każdy klient mógł je zrozumieć.
więcej
2014-04-03 | 06:30
Przemysł spożywczy
Spożycie ekologicznej żywności w Polsce jest 15 razy mniejsze niż na Zachodzie. Rynek będzie jednak rósł

Spożycie ekologicznej żywności w Polsce jest 15 razy mniejsze niż na Zachodzie. Rynek będzie jednak rósł

Statystyczny Polak wydaje tylko cztery euro rocznie na żywność ekologiczną. Niemiec przeznacza na ten cel 86 euro, a Duńczyk – prawie dwa razy więcej. Spożycie ekologicznej żywności jest w Polsce ok. 15 razy mniejsze niż w krajach Europy Zachodniej i pięć razy mniejsze niż np. w Czechach. Zdaniem dystrybutorów ekoproduktów wynika to głównie z niskiej świadomości społecznej. Jednak według nich branża zdrowego żywienia ma duży potencjał wzrostu.
więcej
2014-04-03 | 06:00
Zakupy
Sklepy internetowe zachęcają do zakupów niskimi cenami, ale w marketach jest więcej promocji

Sklepy internetowe zachęcają do zakupów niskimi cenami, ale w marketach jest więcej promocji

Zakupy w sieci są coraz mniej atrakcyjne cenowo. Analitycy sprzedaży radzą, by przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnego towaru w internecie najpierw sprawdzić jego ceny w tradycyjnych, stacjonarnych marketach. Często bowiem okazuje się, że po doliczeniu kosztów transportu czy innych opłat, zakup w sklepie online wcale nie jest cenowo najkorzystniejszy. Co więcej, w marketach z elektroniką, które zmniejszają swoje marże i dają klientom duże rabaty, towary mogą być nawet o kilkanaście procent tańsze.
więcej
2014-04-02 | 06:30
Zakupy
W Polsce pojawia się coraz więcej marek naturalnych kosmetyków prowansalskich

W Polsce pojawia się coraz więcej marek naturalnych kosmetyków prowansalskich

Polki coraz chętniej sięgają po francuskie kosmetyki naturalne. Inspirowane naturą produkty do pielęgnacji odznaczają się wyjątkowymi właściwościami nawilżającymi i aromaterapeutycznymi. Regionem, w którym powstają lubiane przez kobiety i popularne na całym świecie kosmetyki jest Prowansja. Coraz więcej francuskich marek swoje produkty oferuje w Polsce.
więcej
2014-03-31 | 06:40
Moda
Wiosną najmodniejsze będą płaszcze przypominające sukienki

Wiosną najmodniejsze będą płaszcze przypominające sukienki

Tej wiosny najmodniejsze będą płaszcze rozkloszowane lub proste, bez kołnierzy, przypominające sukienki. Dominować zaś będą kolory mocne, neonowe, np. żółty, pomarańczowy, różowy, a także wszelkiego rodzaju desenie. Z kolei dla osób o nietypowej sylwetce, projektanci przygotowali klasyczne kroje w stonowanych odcieniach. Modne wciąż będą trencze i długie płaszcze za kolano. Można do nich dobrać jeden mocny akcent, zgodny z tegorocznym trendem.
więcej
2014-03-28 | 06:40
Moda
Polacy chętnie kupują oryginalną biżuterię w małych zakładach złotniczych

Polacy chętnie kupują oryginalną biżuterię w małych zakładach złotniczych

Coraz więcej osób wybiera taką biżuterię, której wartością nie jest cena, lecz jej oryginalność oraz niepowtarzalność. Małe i średnie firmy jubilerskie stanowią w Polsce nawet 60 proc. rynku. Od dużych koncernów biżuteryjnych różnią się tym, że oferują produkty unikatowe, często wyrabiane na zamówienie.
więcej
2014-03-27 | 06:40
Moda
Sneakersy przeżywają renesans i pojawiają się na wybiegach u największych projektantów

Sneakersy przeżywają renesans i pojawiają się na wybiegach u największych projektantów

Sneakersy, które czasy swojej świetności przeżywały na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego stulecia, powracają do łask i są promowane przez kreatorów mody. Styliści radzą, by zestawiać je zarówno z szortami i dresami, jak i z eleganckimi spodniami czy rozkloszowanymi spódnicami. Wszystko zależy od umiejętnego połączenia dodatków i wyczucia stylu.
więcej
2014-03-26 | 06:00
Zakupy
Coraz więcej prestiżowych marek na swoją lokalizację wybiera ulicę Mokotowską w Warszawie

Coraz więcej prestiżowych marek na swoją lokalizację wybiera ulicę Mokotowską w Warszawie

Warszawski Nowy Świat wciąż jest najdroższą ulicą w Polsce. Wiele marek jako swoją lokalizację wybiera jednak coraz bardziej popularną ulicę Mokotowską. Polskim lokalizacjom pod względem prestiżu daleko jednak jeszcze do nowojorskiej Piątej Alei, paryskich Pól Elizejskich czy najdroższej na świecie dzielnicy Causeway Bay w Hongkongu, ale czynsze w lokalach na najdroższych polskich ulicach zaczynają osiągać światowy poziom.
więcej
2014-03-20 | 06:40
Moda
Buty wykonane na indywidualne zamówienie są znacznie trwalsze niż te wykonane fabrycznie

Buty wykonane na indywidualne zamówienie są znacznie trwalsze niż te wykonane fabrycznie

Buty robione na indywidualne zamówienie to spory, ale jednorazowy wydatek. Takie obuwie jest bowiem znacznie trwalsze, niż buty robione fabrycznie. Wysoka cena wynika z faktu, że szewcy stosują materiały najwyższej jakości.
więcej
2014-03-19 | 06:40
Moda
Trampki na koturnach i obuwie barwione marmurkowo hitem nadchodzącego sezonu

Trampki na koturnach i obuwie barwione marmurkowo hitem nadchodzącego sezonu

Trampki kojarzone z wygodnym i niezobowiązującym stylem opanowały nie tylko ulice, lecz także biura i salony. W nadchodzącym sezonie wiosna/lato sportowe obuwie pojawi się w ekstrawaganckim wydaniu. Najmodniejsze będą tkaniny barwione marmurkowo oraz trampki na koturnach.
więcej
2014-03-18 | 06:25
Handel
Księgarnie coraz bardziej dbają o klienta. Spadła za to jakość obsługi w sklepach odzieżowych

Księgarnie coraz bardziej dbają o klienta. Spadła za to jakość obsługi w sklepach odzieżowych

Poprawia się jakość obsługi klienta w księgarniach – wynika z raportu firmy badawczej Daymaker Poland. Odwrotny trend ma miejsce w sklepach odzieżowych. Przez okres spowolnienia firmy z branży wstrzymały inwestycje w szkolenia pracowników, teraz znów są skłonne przeznaczać na to więcej pieniędzy. To może przyczynić się do poprawy sytuacji.
więcej
2014-03-17 | 06:30
Handel
Douglas planuje co roku otwierać w Polsce 6-10 nowych perfumerii

Douglas planuje co roku otwierać w Polsce 6-10 nowych perfumerii

110 perfumerii w ponad 50 polskich miastach – tak dziś wygląda obecność firmy Douglas w Polsce. W kolejnych latach rozwój sieci może nieco spowolnić, ale firma zamierza otwierać rocznie od sześciu do dziesięciu nowych placówek. W opinii prezes firmy, polscy konsumenci stają się coraz bardziej otwarci na kosmetyczne nowości ze świata.
więcej
2014-03-12 | 06:30
Firma
Sprzedaż kosmetyków będzie rosła. Głównie produktów do makijażu i perfum

Sprzedaż kosmetyków będzie rosła. Głównie produktów do makijażu i perfum

W tym roku w branży spodziewane są wzrosty na poziomie 2-3 proc. – największe czekają segmenty kosmetyków do makijażu oraz perfum. Ubiegły rok pod względem wartości sprzedaży był dla branży kosmetycznej porównywalny do roku 2012. Wyraźnie wzrosła liczba sprzedawanych kosmetyków, co oznacza, że ceny mocno poszły w dół.
więcej
2014-03-07 | 06:25
Uroda
Polki coraz częściej kupują kosmetyki pod marką własną drogerii zamiast ich markowych odpowiedników

Polki coraz częściej kupują kosmetyki pod marką własną drogerii zamiast ich markowych odpowiedników

Rośnie zaufanie Polek do produktów pod markami własnymi sieci. Wynika ono m.in. ze skłonności do oszczędzania w okresie spowolnienia gospodarczego – produkty te są zazwyczaj tańsze niż ich markowe odpowiedniki. Jednak w Polsce nadal marki własne są mniej popularne niż na Zachodzie, a zwłaszcza w Niemczech.
więcej
2014-03-04 | 06:10
Handel
Polacy nadal jedzą mało ryb. Szanse na znaczący wzrost spożycia są niewielkie

Polacy nadal jedzą mało ryb. Szanse na znaczący wzrost spożycia są niewielkie

W ubiegłym roku o 7 procent wzrosła w Polsce konsumpcja ryb. Statystyczny Polak zjada nieco ponad 12 kg rocznie. Dla porównania, statystyczny Norweg zjada rocznie 46 kg ryb, a Portugalczyk – niemal 60 kg. Zdaniem ekspertów z powodu zmniejszających się światowych zasobów i rosnących cen perspektywy dla polskiego rynku nie są najlepsze.
więcej