Wszystkie newsy
2014-03-28 | 06:40
Moda
Polacy chętnie kupują oryginalną biżuterię w małych zakładach złotniczych
Coraz więcej osób wybiera taką biżuterię, której wartością nie jest cena, lecz jej oryginalność oraz niepowtarzalność. Małe i średnie firmy jubilerskie stanowią w Polsce nawet 60 proc. rynku. Od dużych koncernów biżuteryjnych różnią się tym, że oferują produkty unikatowe, często wyrabiane na zamówienie.
2014-03-27 | 06:40
Moda
Sneakersy przeżywają renesans i pojawiają się na wybiegach u największych projektantów
Sneakersy, które czasy swojej świetności przeżywały na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego stulecia, powracają do łask i są promowane przez kreatorów mody. Styliści radzą, by zestawiać je zarówno z szortami i dresami, jak i z eleganckimi spodniami czy rozkloszowanymi spódnicami. Wszystko zależy od umiejętnego połączenia dodatków i wyczucia stylu.
2014-03-26 | 06:00
Zakupy
Coraz więcej prestiżowych marek na swoją lokalizację wybiera ulicę Mokotowską w Warszawie
Warszawski Nowy Świat wciąż jest najdroższą ulicą w Polsce. Wiele marek jako swoją lokalizację wybiera jednak coraz bardziej popularną ulicę Mokotowską. Polskim lokalizacjom pod względem prestiżu daleko jednak jeszcze do nowojorskiej Piątej Alei, paryskich Pól Elizejskich czy najdroższej na świecie dzielnicy Causeway Bay w Hongkongu, ale czynsze w lokalach na najdroższych polskich ulicach zaczynają osiągać światowy poziom.
2014-03-20 | 06:40
Moda
Buty wykonane na indywidualne zamówienie są znacznie trwalsze niż te wykonane fabrycznie
Buty robione na indywidualne zamówienie to spory, ale jednorazowy wydatek. Takie obuwie jest bowiem znacznie trwalsze, niż buty robione fabrycznie. Wysoka cena wynika z faktu, że szewcy stosują materiały najwyższej jakości.
2014-03-19 | 06:40
Moda
Trampki na koturnach i obuwie barwione marmurkowo hitem nadchodzącego sezonu
Trampki kojarzone z wygodnym i niezobowiązującym stylem opanowały nie tylko ulice, lecz także biura i salony. W nadchodzącym sezonie wiosna/lato sportowe obuwie pojawi się w ekstrawaganckim wydaniu. Najmodniejsze będą tkaniny barwione marmurkowo oraz trampki na koturnach.
2014-03-18 | 06:25
Handel
Księgarnie coraz bardziej dbają o klienta. Spadła za to jakość obsługi w sklepach odzieżowych
Poprawia się jakość obsługi klienta w księgarniach – wynika z raportu firmy badawczej Daymaker Poland. Odwrotny trend ma miejsce w sklepach odzieżowych. Przez okres spowolnienia firmy z branży wstrzymały inwestycje w szkolenia pracowników, teraz znów są skłonne przeznaczać na to więcej pieniędzy. To może przyczynić się do poprawy sytuacji.
2014-03-17 | 06:30
Handel
Douglas planuje co roku otwierać w Polsce 6-10 nowych perfumerii
110 perfumerii w ponad 50 polskich miastach – tak dziś wygląda obecność firmy Douglas w Polsce. W kolejnych latach rozwój sieci może nieco spowolnić, ale firma zamierza otwierać rocznie od sześciu do dziesięciu nowych placówek. W opinii prezes firmy, polscy konsumenci stają się coraz bardziej otwarci na kosmetyczne nowości ze świata.
2014-03-12 | 06:30
Firma
Sprzedaż kosmetyków będzie rosła. Głównie produktów do makijażu i perfum
W tym roku w branży spodziewane są wzrosty na poziomie 2-3 proc. – największe czekają segmenty kosmetyków do makijażu oraz perfum. Ubiegły rok pod względem wartości sprzedaży był dla branży kosmetycznej porównywalny do roku 2012. Wyraźnie wzrosła liczba sprzedawanych kosmetyków, co oznacza, że ceny mocno poszły w dół.
2014-03-07 | 06:25
Uroda
Polki coraz częściej kupują kosmetyki pod marką własną drogerii zamiast ich markowych odpowiedników
Rośnie zaufanie Polek do produktów pod markami własnymi sieci. Wynika ono m.in. ze skłonności do oszczędzania w okresie spowolnienia gospodarczego – produkty te są zazwyczaj tańsze niż ich markowe odpowiedniki. Jednak w Polsce nadal marki własne są mniej popularne niż na Zachodzie, a zwłaszcza w Niemczech.
2014-03-04 | 06:10
Handel
Polacy nadal jedzą mało ryb. Szanse na znaczący wzrost spożycia są niewielkie
W ubiegłym roku o 7 procent wzrosła w Polsce konsumpcja ryb. Statystyczny Polak zjada nieco ponad 12 kg rocznie. Dla porównania, statystyczny Norweg zjada rocznie 46 kg ryb, a Portugalczyk – niemal 60 kg. Zdaniem ekspertów z powodu zmniejszających się światowych zasobów i rosnących cen perspektywy dla polskiego rynku nie są najlepsze.
2014-02-28 | 06:10
Dziecko
Nowoczesne akcesoria znacznie ułatwiają spacery z dzieckiem
Spacer z małym dzieckiem wymaga zapakowania wielu niezbędnych akcesoriów. Producenci odpowiadając na oczekiwania mam, wprowadzają na rynek coraz bardziej funkcjonalne rozwiązania. Dużą popularnością cieszą się torby, które pomieszczą nie tylko dodatkowe ubranka i zabawki, lecz także utrzymają temperaturę mleka w butelce i pozwolą przewinąć dziecko w dowolnym miejscu.
2014-02-24 | 06:00
Zakupy
Polacy nie czytają etykiet i nie sugerują się wskazówkami producentów. Najważniejsza jest cena
Polacy nie czytają etykiet, a jeśli nawet zdarzy im się rzucić na nie okiem, nie rozumieją przeczytanych informacji – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie A.I.S.E. Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości. Konsumenci nie wiedzą też, na co zwracać uwagę i jak wybierać wartościowe produkty. Głównym kryterium wyboru jest niska cena, atrakcyjne opakowanie i przywiązanie do marki.
2014-02-21 | 06:30
Handel
Rękodzieło z certyfikatem ochroni prawa twórców
Polacy doceniają rękodzieło i coraz częściej decydują się na zakup droższych, ale unikatowych produktów. Aby odróżnić faktyczne wyroby hand-made od podróbek i zabezpieczyć prawa autorskie artystów, zostanie powołana komisja, która będzie przyznawała certyfikaty takim wyrobom.
2014-02-20 | 06:30
Firma
Avon będzie rozwijać sprzedaż online. Zamierza też nadal inwestować w sprzedaż bezpośrednią
Avon zamierza rozwijać sprzedaż w internecie. Ma to być dodatkowy kanał wobec tradycyjnego, czyli sprzedaży bezpośredniej, która – jak zapewnia dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska – dobrze sobie radzi i w dalszym ciągu wpływy z niej będą rosnąć. Producent kosmetyków zapowiada ponadto intensyfikację akcji marketingowych i reklamowych oraz częste zmiany w ofercie produktowej.
2014-02-17 | 06:30
Uroda
Na rynku pojawiają się nowe metody oczyszczania twarzy w domu
Rynek kosmetyczny ma do zaoferowania całą gamę produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. Obecnie producenci kładą nacisk na kosmetyki oczyszczające twarz. Ponieważ gładka cera jest podstawą makijażu, w ofercie największych firm kosmetycznych znalazły się szczoteczki oczyszczające skórę twarzy czy specjalne ściereczki umożliwiające szybki i łatwy demakijaż oraz oczyszczające pory.