Wszystkie newsy

2015-10-02 | 06:50
Media
Małgorzata Ohme: „Aplauz, aplauz!” to format przyjazny rodzinom, ale nie każde dziecko nadaje się do telewizji i do takiego programu Wszystkie newsy

Małgorzata Ohme: „Aplauz, aplauz!” to format przyjazny rodzinom, ale nie każde dziecko nadaje się do telewizji i do takiego programu

„Aplauz, aplauz!” jest produkcją bardzo przyjazną dzieciom. To jest program o rodzinie – mówi Małgorzata Ohme. Jurorka tłumaczy, że twórcy show dbają o to, by na planie nie było rywalizacji za wszelką cenę. Nad uczestnikami czuwa także psycholog, który pomaga pokonać tremę i tłumaczy najmłodszym, że przegrana nie jest życiową porażką, bo udział w show to tylko wakacyjna przygoda, a nie drzwi do wielkiej kariery.
więcej
2015-10-02 | 06:45
Media
11 listopada odbędzie się premiera słuchowiska „Pan Tadeusz”. Epopeję narodową czytać będą m.in. Agata Kulesza, Krzysztof Wieszczek i Robert Więckiewicz

11 listopada odbędzie się premiera słuchowiska „Pan Tadeusz”. Epopeję narodową czytać będą m.in. Agata Kulesza, Krzysztof Wieszczek i Robert Więckiewicz

Odtwórca roli Tadeusza – Krzysztof Wieszczek – przyznaje, że praca nad radiową adaptacją epopei narodowej była dla niego sporym wyzwaniem, bo tekst trzeba było przeczytać tak, by zabrzmiał współcześnie, zabawnie, a nawet nieco kąśliwie. Słuchowisko ma przede wszystkim przyciągnąć młodych ludzi i pokazać im, że problemy, z którymi przed laty zmagali się bohaterowie dzieła Adama Mickiewicza, są aktualne również dziś. Reżyserią zajął się Mikołaj Grabowski.
więcej
2015-10-02 | 06:30
Media i PR
Zmiany w prawie autorskim czekają na podpis prezydenta. Twórcy zyskają na wypożyczeniach w bibliotekach

Zmiany w prawie autorskim czekają na podpis prezydenta. Twórcy zyskają na wypożyczeniach w bibliotekach

W tym roku duże zmiany w prawie autorskim. W sierpniu w życie weszła mała nowelizacja przepisów, kolejna – tzw. duża nowelizacja – czeka jeszcze tylko na podpis prezydenta. Zmiany będą dotyczyć m.in. dzieł sierocych i kwestii dozwolonego użytku.
więcej
2015-09-30 | 06:45
Media
W październiku na antenę TVN-u trafi serial „Singielka” o samotnej dziennikarce rozpaczliwie poszukującej miłości

W październiku na antenę TVN-u trafi serial „Singielka” o samotnej dziennikarce rozpaczliwie poszukującej miłości

Być singielką to nie grzech, a znaleźć prawdziwą miłość to dopiero wyzwanie – kierując się tą zasadą, Elka, główna bohaterka nowego serialu, rozpoczyna poszukiwania idealnego mężczyzny. Samotna dziennikarka daje sobie na to dziewięć miesięcy. Zauroczenia będą się przeplatać z bolesnymi rozczarowaniami. Nie zabraknie również zaskakujących zwrotów akcji. Nowy serial TVN wzorowany jest na argentyńskiej telenoweli „Ciega a Citas”.
więcej
2015-09-24 | 07:00
Media
Małgorzata Ohme o swoich stylizacjach w „Aplauz, aplauz! : chciałam być taka, jaką widzę siebie rano w lustrze

Małgorzata Ohme o swoich stylizacjach w „Aplauz, aplauz!": chciałam być taka, jaką widzę siebie rano w lustrze

Małgorzata Ohme na co dzień nie przywiązuje szczególnej wagi do swoich stylizacji. Chce być typową dziewczyną z sąsiedztwa, taką, która nie wyróżnia się na ulicy swoim wyglądem. Telewizja rządzi się jednak swoimi prawami i będąc jurorką w programie „Aplauz, aplauz!”, psycholog musiała przejść swoistą metamorfozę.
więcej
2015-09-24 | 06:35
Media i PR
Cyfrowe media i nowoczesne technologie zmieniają przemysł kreatywny. Będą powstawać nowe dziedziny sztuki

Cyfrowe media i nowoczesne technologie zmieniają przemysł kreatywny. Będą powstawać nowe dziedziny sztuki

Nowe technologie stają się nieodłączną częścią kultury. Nie tylko pomagają ją rozpowszechniać i docierać do odbiorców na całym świecie, lecz także mają na nią znaczący wpływ. Umożliwiają kreatywnym twórcom łączenie różnych dziedzin w obszarze sztuki cyfrowej oraz wykorzystanie nowych środków ekspresji. Można się spodziewać, że cyfrowe media i nowoczesne technologie przyczynią się do powstawania nowych dziedzin sztuki związanych ze zmysłami dotąd w niej mało wykorzystywanymi, np. dotykiem czy węchem. Takie formy sztuki ma wspierać konkurs UPC Digital Art.
więcej
2015-09-22 | 11:45
Media
Ewa Farna Kobietą Roku Glamour 2015 . Wokalistka: muszę w sobie poszukać tej kobiecości, bo częściej wyglądam jak facet

Ewa Farna "Kobietą Roku Glamour 2015". Wokalistka: muszę w sobie poszukać tej kobiecości, bo częściej wyglądam jak facet

Ewa Frana przyznaje, że już sama nominacja do nagrody „Kobieta Roku” była dla niej dużym zaskoczeniem, a wygranej zupełnie się nie spodziewała. Wokalistka podkreśla, że no co dzień, podczas trasy koncertowej w luźnych, sportowych ubraniach zdecydowanie nie jest kobietą glamour. Tytuł jednak zobowiązuje i piosenkarka zapewnia, że postara się zmienić styl na bardziej elegancki i wyszukany.
więcej
2015-09-22 | 06:50
Media
Lidia Popiel: W magazynach lepiej sprzedają się zdjęcia, które pokazują idealny świat. Dlatego graficy posuwają się czasem do granic absurdu

Lidia Popiel: W magazynach lepiej sprzedają się zdjęcia, które pokazują idealny świat. Dlatego graficy posuwają się czasem do granic absurdu

Zdjęcia w kolorowych magazynach zbyt często przekłamują rzeczywistość, a retusz jest posunięty do granic wytrzymałości. To po prostu monidło, które ogląda się z rozbawieniem – twierdzi Lidia Popiel. Artystka przyznaje, że na przekór oczekiwaniom masowego widza, ona sama dba o to, by jej fotografie pokazywały świat i ludzi takimi, jakie są – bez niepotrzebnych upiększeń.
więcej
2015-09-21 | 06:55
Media
Dorota Wellman chciałaby przeprowadzić wywiad z Jarosławem Kaczyńskim

Dorota Wellman chciałaby przeprowadzić wywiad z Jarosławem Kaczyńskim

Wywiad z Jarosławem Kaczyńskim to jedno z zawodowych marzeń Doroty Wellman. Dziennikarka chciałaby poznać wnętrze prezesa Prawa i Sprawiedliwości, liczy też, że udałoby się jej skłonić go do większej otwartości. Twierdzi, że zadałaby pytania, które siedzą w głowach wielu Polaków.
więcej
2015-09-18 | 06:20
Transport
Uber świętuje rok w Polsce. Aplikacja zyskała wielu zwolenników, ale i wrogów

Uber świętuje rok w Polsce. Aplikacja zyskała wielu zwolenników, ale i wrogów

Uber, czyli aplikacja łącząca kierowców i klientów, oferująca tańsze przejazdy niż taksówki, obchodzi pierwszą rocznicę działalności w Polsce. Przez ten czas firma zdobyła grono zwolenników, którzy cenią zwłaszcza dostępność usług i ich atrakcyjną cenę, ale i wrogów, bo Uber jest poważną konkurencją dla korporacji taksówkarskich. Również internauci są podzieleni w opiniach.
więcej
2015-09-17 | 06:55
Media
Anna Kalczyńska: W Polsce pogardliwie mówi się o telewizji śniadaniowej. Ja bym tego nie wartościowała

Anna Kalczyńska: W Polsce pogardliwie mówi się o telewizji śniadaniowej. Ja bym tego nie wartościowała

W telewizji śniadaniowej można dotknąć równie ważnych tematów, jak w newsach – uważa Anna Kalczyńska. Prezenterka „Dzień Dobry TVN” twierdzi, że w Polsce niesłusznie traktuje się telewizję śniadaniową pogardliwie. Jej zdaniem w porannym magazynie prowadzi się równie istotne rozmowy, co w programach newsowych, choć używa się innego języka.
więcej
2015-09-10 | 06:45
Media
Majka Jeżowska nagra piosenkę z jedną z uczestniczek programu „Aplauz, aplauz!”

Majka Jeżowska nagra piosenkę z jedną z uczestniczek programu „Aplauz, aplauz!”

Majka Jeżowska zamierza ponownie nagrać swój dawny przebój „Laleczka z saskiej porcelany”. Zaśpiewa ją w duecie z najmłodszą uczestniczką programu „Aplauz, aplauz!”. Nagranie udostępnione zostanie w serwisie YouTube.
więcej
2015-09-10 | 06:30
Media i PR
Na rynku prasowym przybywa tytułów. Polacy chętnie sięgają po pisma o zdrowiu, kuchni czy historii

Na rynku prasowym przybywa tytułów. Polacy chętnie sięgają po pisma o zdrowiu, kuchni czy historii

Wśród czytelników prasy jest zapotrzebowanie na nowe tytuły. Jak pokazał przykład segmentu tygodników opinii, który znacząco rozrósł się w ostatnich czterech latach, nowe pozycje nie odbierają czytelników istniejącym tytułom, lecz przyciągają nowych. Rośnie także udział prasy kobiecej. Polacy coraz chętniej sięgają po pisma o charakterze poradnikowo-hobbistycznym. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się tytuły o zdrowiu, rekreacji, kuchni i historii.
więcej
2015-09-07 | 06:55
Media
Dorota Wellman: w reklamie Lidl chciałam pokazać niezdarę, która przekształca się w człowieka umiejącego gotować

Dorota Wellman: w reklamie Lidl chciałam pokazać niezdarę, która przekształca się w człowieka umiejącego gotować

Chcę udowodnić, że każdy może gotować – mówi Dorota Wellman. Dziennikarka została gwiazdą nowej kampanii reklamowej sieci supermarketów Lidl. Chce w ten sposób przekonać Polaków, by gotowali w domu i nie bali się kulinarnych eksperymentów. 300 tys. zł z gaży za udział w kampanii Wellman przekaże na cele charytatywne.
więcej
2015-09-07 | 06:50
Media
Dziś rusza kolejny sezon „Na językach”. Agnieszka Szulim: program wymagał odświeżenia

Dziś rusza kolejny sezon „Na językach”. Agnieszka Szulim: program wymagał odświeżenia

Agnieszka Szulim ma nadzieję, że dzięki zmianom w programie „Na językach” oglądalność w nowym sezonie wzrośnie. Prezenterka zdradza, że w studio jest nowa scenografia, pojawią się także nowi komentatorzy. Gwiazda podkreśla również, że zmiana pory emisji programu z niedzieli na poniedziałek spowodowana jest m.in. jej udziałem w show „Aplauz, aplauz!”.
więcej